Temat: „ Wszyscy jesteśmy równi” . Międzynarodowy Dzień Tolerancji.
Cel główny:
Poznanie terminu „tolerancja” oraz wzmacnia poczucia własnej wartości.
Cele operacyjne:
- Dziecko uczestniczy w zabawie z najbliższymi, integrując się
- Uważnie słucha i ogląda bajkę, wzmacnia percepcję słuchową i wzrokową
- Poznaje terminy ważnych wartości w życiu każdego człowieka (wzbogaca słownictwo)
- Dostrzega u siebie cech pozytywnych, nabiera poczucia własnej wartości.
Środki dydaktyczne:
lustro
Przebieg zajęć:
„Przyjacielski krąg”- zabawa integracyjna.
Dziecko wspólnie z domownikiem (rodzicami, siostrą, bratem, ciocią) wypowiada słowa rymowanki na koniec rymowanki przekazują sobie uścisk dłoni.
Stoimy ramię przy ramieniu,
Możemy być wielcy w okamgnieniu,
Możemy być także mali,
Ale nigdy nie będziemy sami!
(można powtórzyć rymowankę dwa razy dla utrwalenia)
Obejrzyj bajkę pt. „Brzydkie Kaczątko”
Dziecko opowiada rodzicowi (domownikowi) bajkę swoimi
słowami.
Zastanawia się, jak czuło się kaczątko, gdy
zobaczyło siebie po raz pierwszy
w odbiciu tafli wodyi wtedy, gdy zobaczyło swoje odbicie w wodzie gdy było już
dorosłe. Rodzic może tutaj zadać pytanie dziecku, np. czy inne zwierzątka były
miłe wobec brzydkiego kaczątka, czy chciałby się poczuć jak ono, wyjaśnić można
tutaj dziecku powiedzenie „nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe” rozwijają
temat dalej, prowadzą luźną rozmowę, tworząc miłą atmosferę.
„Spójrz w lustro” – ćwiczenia wzmacniające poczucie
własnej wartości.
Rodzic,stawia przed dzieckiem lustronajlepiej takie, aby była widoczna cała sylwetka dziecka.Prosi,
aby dziecko przyjrzało się sobie
i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, pięknie maluje,
pomaga innym, układa budowle z klocków lego, potrafi tańczyć, dzieli się
zabawkami itd.
Dziecko,na miarę swoich możliwości odpowiada na zadane pytanie
(tu rodzic może podpowiadać)
Rodzic: uzupełnia wypowiedź dziecka, wskazując Tylko pozytywne cechy.
Pamiętajcie
kochani
Każdy i każda z was jest wspaniała, super, jedyna w swoim rodzaju !!!