Bez kategorii

Temat : Jesienne liście – zabawy przyrodnicze i ruchowe.

Cele szczegółowe :

  • Kształcenie percepcji wzrokowej i słuchowej.
  • Wywoływanie zaciekawienia zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Regulowanie siły oddechu.
  • Badanie właściwości barw poprzez mieszanie kolorów żółtego i czerwonego.

Cele operacyjne:
Dziecko wskazuje kolory charakterystyczne dla jesieni: żółty, czerwony, pomarańczowy, brązowy.

Pomoce dydaktyczne:
naturalne liście, żołędzie, kasztany, szablony liści dębu i kasztanowca, farby plakatowe, pędzle, paleta bądź tektura, miska z wodą, blok techniczny, klej, ołówek, nożyczki

Przebieg zajęć:

1.Na początek rozwiąż jesienną zagadkę:

Porusza liście na wszystkich drzewach,
czasem gwiżdże, szumi i śpiewa.
Nigdzie dłużej nie posiedzi,
czy wiesz, kto Cię dziś odwiedzi?

Udało Ci się odgadnąć samodzielnie?
Jeśli tak BRAWO
odpowiedź brzmi „Wiatr”

2.„Taniec jesiennych liści”- improwizacja ruchowa.

Stań w pokoju w miejscu, w którym możesz swobodnie poruszać się.
Wyobraź sobie, że jesteś liściem fruwającym na wietrze, włącz nagranie z szumem wiatru ( link do nagrania znajduje się poniżej, możesz poprosić o włączenie kogoś z domowników), poruszaj przy nim swobodnie całym swoim ciałem, możesz wyginać tułów na boki, poruszać głową, ramionami w górę i na boki, pamiętaj jesteś listkiem fruwającym na wietrze.

„Taniec dwóch listków”

A teraz zaproś do zabawy kogoś z domowników, chwyćcie się za ręce i również przy nagraniu, poruszajcie się, jesteście dwoma listkami na wietrze, staracie się zgrać ruchy ciała i nie puszczać dłoni.

3.Imitowanie odgłosów wiatru – ćwiczenia artykulacyjne na głoskach.

Weź głęboki wdech, następnie wypuszczaj powietrze powoli, wypowiadając głoski; „ sz”, „ ś”, „dzi”.

4.„Co pływa, co tonie?”-zabawa badawcza.

Do badania potrzebna Ci będzie miska z wodą, zanurzaj w niej kolejno; kasztany, żołędzie, liście, obserwuj jak się zachowują.
Odpowiedz które z nich idą na dno, które pływają po powierzchni?
Potrafisz odpowiedzieć dlaczego?

5.Malowanie szablonów liści dębu i kasztanowca.

Najpierw przygotuj szablony liści, wejdź w linki tam znajdziesz wzory szablonów, możesz poprosić starszych domowników o wydrukowanie wzorów lub samodzielnie odwzorować na kartce z bloku, wytnij szablony.

https://images.app.goo.gl/1FecEHbFpsRksjgS6

https://images.app.goo.gl/6Tga7fX1j4Y4dNHv6

Następnie przygotuj farby, pędzle paletę lub tekturę, trochę wody.
Wymieszaj na palecie barwy; żółtą z czerwoną, obok żółtą z zieloną, obok żółtą z brązową.
Jaki kolor powstał Ci po wymieszaniu barwy żółtej z czerwoną?
Na wolnym miejscu palety spróbuj wymieszać pomarańcz, który uzyskałeś np. kolorem brązowym.
Czy kolory te kojarzą Ci się z jesienią?
Teraz pomaluj szablony liści powstałymi barwami.
Które owoce przypasujesz do liścia dębu, a które do liścia kasztanowca?

Ostatnie zadanie wymagało naprawdę sporo pracy i zaangażowania.
Gratuluję jeśli udało Ci się je wykonać .
Posprzątaj teraz na stole, umyj pędzle i paletę.

Dziękuję za zaangażowanie.
Do zobaczenia

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close