“ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA”
Cel:
-rozwijanie więzi z rodziną poprzez wspólne uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach
-wprowadzenie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych, dotykowych, smakowych
Środki dydaktyczne:
– misie – pluszaki, talerzyki z miodem, kredki, flamastry, kartki A4, farby, pędzle
Dzień dobry.
Czy wiecie, jakie święto dziś obchodzimy?
Tak – Święto Pluszowego Misia!
Pierwszego czerwca wszystkie dzieci mają swoje święto – Dzień Dziecka, a dziś to znaczy 25
listopada swoje święto mają wszystkie misie i obchodzą swoje urodziny! Z tej właśnie okazji
będziemy świętować z udziałem swojego ulubionego pluszowego misia, albo innej ulubionej maskotki.
Weźcie teraz swoje misie i zatańczcie z nimi przy piosence „Jadą, jadą misie”.
Teraz proponuję Wam poukładać “misiowe puzzle”
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/306543-dzie%C5%84-misia
Kolejną propozycją zabawy jest wykonanie porannej gimnastyki, tak jak to zawsze robimy podczas pobudki w internacie, ale tym razem z ulubionymmisiem:
• Marsz w miejscu na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową,
• Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;
• Podskoki z misiem
• Obroty z misiem dookoła siebie
• Skakanie obunóż nad siedzącym misiem
Zaproście teraz do zabawy rodziców lub rodzeństwo do „Misiowego masażyku” do słów rymowanki.
Rodzice wykonują masażyki na plecach dzieci, dzieci na plecach misiów.
Przyszła jesień z deszczowymi chmurami, a po parku chodzą dzieci parami (po plecach maszerują
paluszki)
na alejkach ścielą się liści dywany (głaskają całą dłonią)
i brązowe spadają kasztany(ukłucia palcem)
my zbierzmy te dary jesieni(chwyt pięcioma palcami)
układamy je w rządkach na ziemi(rysowanie grzbietem dłoni linii)
W domu tato wywierci w nich dziurki(wiercenie opuszkiem palców)
nawleczemy je wtedy na sznurki (dwie faliste linie wykonane na plecach)
Przygotowałam jeszcze dla was opowiadanie o misiach, które lubią miód. Dorośli są dużymi misiami, dzieci małymi misiami. Małe misie robią to, co duże misie.
– Misie wstają, przeciągają się… w brzuszkach mamy pusto (głaszczą się po brzuchach) i mruczą
(mrrr… mrrr…),
– musimy iść do lasu poszukać miodu (czworakowanie)
– tam na drzewie jest miód, więc wspinamy się na drzewo (stojąc w miejscu naśladują
wdrapywanie się na drzewo)
– sięgamy łapą po miód (wyciągają rękę, nabierają na niby miód i wkładają do buzi)
– dobry miód (mruczą, mlaskają, oblizują usta)
– a tu przyleciała pszczoła i bzyczy (bzzzzzz…)
– może użądlić (misie machają łapami)
– trach, spadają z drzewa (siadają na podłodze)
– w brzuszku pełno (klepią się po brzuchu)
– idziemy spać (ziewają, przeciągają się, kładą na ziemi i udają że śpią).
Możecie także zorganizować w domu konkurs „Wyjadanie miodku”. Przygotujcie sobie miód i talerzyki. Konkurs polega na zlizywaniu w jak najkrótszym czasie miodu z talerzyka bez pomocy rąk.
Na koniec dzisiejszych zajęć chciałam wam zaproponować namalowanie misia przy pomocy farb lub kredek. Zamieszczam wam przykładowy wzór misia, jaki możecie narysować.
Jeśli macie ochotę, można również pokolorować misia na podanej poniżej stronie
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/prosty-pluszowy-mis?colore=online
Miłej zabawy!