Temat zajęć: „Andrzejkowe wróżby czas zacząć”
Aby dobrze się bawić, na dzisiejsze spotkanie zapraszam wszystkich domowników.
Cel ogólny:
- poznanie tradycji wróżb Andrzejkowych
Cele szczegółowe:
• rozwijanie wyobraźni
• rozwijanie poczucia rytmu
• ćwiczenie koncentracji uwagi
• rozwianie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Dzień dobry, miło Cię znów widzieć
Mam nadzieję, że jesteś w dobrej formie.
Dzisiaj będą nam potrzebne:
kredki
kartki papieru
po jednym bucie domowników
cztery kubeczki
obrazek lub różanie
moneta
klocek
miska
kilka monet
Zadanie 1
Na dobry początek wierszyk, posłuchaj o czym mówi.
Aby uruchomić link, należy przycisnąć przycisk CTRL+kliknąć lewym przyciskiem myszy.
•Czy już wiesz, jaki będzie temat naszego dzisiejszego spotkania?
Świetnie!!!
Zadanie 2
W naszym kalendarzu jest wiele różnych świąt i dni, które świętujemy. Za nami „Dzień kropki”, pewnie pamiętasz jak świetnie się bawiliśmy. Przed nami kolejny, który przypada na dzień 30 listopada wtedy to, obchodzimy Andrzejki.
•Powiedz z czym wiąże się ten dzień, i co się w tym dniu robi?
Jeśli nie pamiętasz, to pooglądaj filmik i przypomnij sobie tradycje tego dnia.
•Przypomnij sobie, o jakich wróżbach była mowa, opowiedz o nich.
Zadanie 3
Pooglądaj teraz bajkę o dwóch siostrach Betce i Dorce, a następnie odpowiedz na kilka pytań.
• Czy pamiętasz jak wróżyły sobie siostry?
• Która z wróżb, najbardziej ci się podobała?
• Czy należy wierzyć w wróżby?
Zadanie 4
No myślę, że dość już tego siedzenia. Posłuchaj piosenki i zatańcz do niej, samodzielnie wymyśl ruchy. Pamiętaj, że ruch to zdrowie. Powodzenia
Zadanie 5
A teraz niespodzianka, mam dla Ciebie propozycje wróżb, w które możesz pobawić się w domu wraz z domownikami. Miłej zabawy
Na początek „Wyścig butów”.
Przynieś po jednym bucie swoich domowników.
Buty ustawiamy jeden za drugim (pięta jednego buta musi dotykać palców drugiego), zaczynając od miejsca najdalej odsuniętego od drzwi mieszkania. Teraz niech każdy z obecnych pomyśli marzenie. Teraz buty z końca kolejki przestawiamy na początek, a tej osobie, której but pierwszy dotrze do mety, czyli przekroczy próg, spełni się marzenie.
I jak, czy twoje marzenie się spełni?
Kolejna wróżba to „Wróżba z kubeczków”.
Przygotuj:
• Cztery kubeczki
• Obrazek lub różaniec, które symbolizują zakonne życie
• Moneta, która symbolizuje życie w dostatku
• Klocek, który symbolizuje świetną zabawę w następnych dniach
Trzy przedmioty, a cztery kubeczki? Tak, ponieważ jeden z nich będzie skrywał… pustkę, czyli symbol, że to o czym marzysz szybko się spełni.
Zasady tej wróżby, są bardzo proste: przedmioty przykrywamy kubeczkami, mieszamy, uczestnicy zabawy odkrywają jeden wybrany przez siebie kubeczek – to co zobaczą symbolizuje ich przyszłość.
No i kolejna propozycja „Rzucanie monetą”
Przygotuj:
• miskę z wodą
• kilka monet
Sprawdzamy, komu spełni się życzenie. Każdy z uczestników musi pomyśleć życzenie, a następnie wybrać monetę o dowolnym nominale i z wyznaczonego miejsca spróbować trafić do naczynia z wodą. Temu, komu się uda spełni się marzenie.
A teraz wróżba, która nazywa się, „Kartki z zawodami”
Przygotuj:
• Poproś kogoś dorosłego aby napisał na kartkach nazwy różnych zawodów, jeśli masz ochotę możesz narysować.
Teraz wrzuć je do naczynia i urządzamy losowanie. Każdy z uczestników wybiera jedną kartkę i odczytuje swoją pracę przyszłości.
I jak, kim będziesz?
To już wszystko na dziś, mam nadzieję, że świetnie się bawiłeś i już nie mogę się doczekać naszego kolejnego spotkania.
Dla chętnych
Jeśli spodobało ci się wróżenie i ciągle Ci mało, podsyłam ciekawą stronkę, są tu gotowe karty i instrukcje, jak z nich korzystać. Życzę super zabawy.
https://www.dzieckiembadz.pl/2019/11/wrozby-andrzejkowe-dla-dzieci.html