Bez kategorii

Temat zajęć: „Andrzejkowe wróżby czas zacząć”

Aby dobrze się bawić, na dzisiejsze spotkanie zapraszam wszystkich domowników.

Cel ogólny:

  • poznanie tradycji wróżb Andrzejkowych

Cele szczegółowe:

• rozwijanie wyobraźni
• rozwijanie poczucia rytmu
• ćwiczenie koncentracji uwagi
• rozwianie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Dzień dobry, miło Cię znów widzieć 

Mam nadzieję, że jesteś w dobrej formie.

Dzisiaj będą nam potrzebne:
 kredki
 kartki papieru
 po jednym bucie domowników
 cztery kubeczki
 obrazek lub różanie
 moneta
 klocek
 miska
 kilka monet

Zadanie 1

Na dobry początek wierszyk, posłuchaj o czym mówi.
Aby uruchomić link, należy przycisnąć przycisk CTRL+kliknąć lewym przyciskiem myszy.

•Czy już wiesz, jaki będzie temat naszego dzisiejszego spotkania?

Świetnie!!!

Zadanie 2

W naszym kalendarzu jest wiele różnych świąt i dni, które świętujemy. Za nami „Dzień kropki”, pewnie pamiętasz jak świetnie się bawiliśmy. Przed nami kolejny, który przypada na dzień 30 listopada wtedy to, obchodzimy Andrzejki.

•Powiedz z czym wiąże się ten dzień, i co się w tym dniu robi?

Jeśli nie pamiętasz, to pooglądaj filmik i przypomnij sobie tradycje tego dnia.

•Przypomnij sobie, o jakich wróżbach była mowa, opowiedz o nich.

Zadanie 3

Pooglądaj teraz bajkę o dwóch siostrach Betce i Dorce, a następnie odpowiedz na kilka pytań.

• Czy pamiętasz jak wróżyły sobie siostry?
• Która z wróżb, najbardziej ci się podobała?
• Czy należy wierzyć w wróżby?

Zadanie 4

No myślę, że dość już tego siedzenia. Posłuchaj piosenki i zatańcz do niej, samodzielnie wymyśl ruchy. Pamiętaj, że ruch to zdrowie. Powodzenia

Zadanie 5

A teraz niespodzianka, mam dla Ciebie propozycje wróżb, w które możesz pobawić się w domu wraz z domownikami. Miłej zabawy 

Na początek „Wyścig butów”.
Przynieś po jednym bucie swoich domowników.

Buty ustawiamy jeden za drugim (pięta jednego buta musi dotykać palców drugiego), zaczynając od miejsca najdalej odsuniętego od drzwi mieszkania. Teraz niech każdy z obecnych pomyśli marzenie. Teraz buty z końca kolejki przestawiamy na początek, a tej osobie, której but pierwszy dotrze do mety, czyli przekroczy próg, spełni się marzenie.
I jak, czy twoje marzenie się spełni?

Kolejna wróżba to „Wróżba z kubeczków”.

Przygotuj:
• Cztery kubeczki
• Obrazek lub różaniec, które symbolizują zakonne życie
• Moneta, która symbolizuje życie w dostatku
• Klocek, który symbolizuje świetną zabawę w następnych dniach

Trzy przedmioty, a cztery kubeczki? Tak, ponieważ jeden z nich będzie skrywał… pustkę, czyli symbol, że to o czym marzysz szybko się spełni.
Zasady tej wróżby, są bardzo proste: przedmioty przykrywamy kubeczkami, mieszamy, uczestnicy zabawy odkrywają jeden wybrany przez siebie kubeczek – to co zobaczą symbolizuje ich przyszłość.

No i kolejna propozycja „Rzucanie monetą”

Przygotuj:
• miskę z wodą
• kilka monet

Sprawdzamy, komu spełni się życzenie. Każdy z uczestników musi pomyśleć życzenie, a następnie wybrać monetę o dowolnym nominale i z wyznaczonego miejsca spróbować trafić do naczynia z wodą. Temu, komu się uda spełni się marzenie.

A teraz wróżba, która nazywa się, „Kartki z zawodami”

Przygotuj:
• Poproś kogoś dorosłego aby napisał na kartkach nazwy różnych zawodów, jeśli masz ochotę możesz narysować.

Teraz wrzuć je do naczynia i urządzamy losowanie. Każdy z uczestników wybiera jedną kartkę i odczytuje swoją pracę przyszłości.
I jak, kim będziesz?
To już wszystko na dziś, mam nadzieję, że świetnie się bawiłeś i już nie mogę się doczekać naszego kolejnego spotkania.

Dla chętnych
Jeśli spodobało ci się wróżenie i ciągle Ci mało, podsyłam ciekawą stronkę, są tu gotowe karty i instrukcje, jak z nich korzystać. Życzę super zabawy.

https://www.dzieckiembadz.pl/2019/11/wrozby-andrzejkowe-dla-dzieci.html

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close