Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych dla uczniów z klasy I – II – III SPdP 15.02.2021 – 19.02.2021
Ośrodek pracy: Aktywni zawodowo
Funkcjonowanie osobiste i społeczne:
• Rozmowa z uczniami na temat potrzeb i oczekiwań w odniesieniu do przyszłej pracy zawodowej. Wskazywanie swoich mocnych i słabych stron, możliwości, preferencji i predyspozycji (na podstawie „Co mogę robić? Karty informacyjne o miejscach pracy”, podręczniki „Pewny Start” PWN)
• Planowanie swojej przyszłości zawodowej. Omówienie znaczenia pracy w życiu człowieka. Nazywanie miejsc pracy na terenie Kluczborka (Warsztaty Terapii Zajęciowej, Środowiskowy Dom Samopomocy, Zakład Aktywności Zawodowej, Zakład Pracy Chronionej Flaxpol, zakłady usługowe, sklepy itp.
• Przypomnienie nazw zawodów i czynności wykonywanych przez pracownika, zawody dla mężczyzn i kobiet
• Omówienie cech dobrego pracownika i zasad zachowania w miejscu pracy
Zajęcia rozwijające komunikowanie się:
• Nazywanie zawodów oraz czynności, narzędzi, sprzętów, którymi się posługują w codziennej pracy
• Wykorzystywanie komputera jako źródła informacji o miejscach pracy dla osób niepełnosprawnych
Zajęcia kształtujące kreatywność:
• Jak zrobić okładkę na książkę
• Jak zrobić zakładkę do książki z papieru
• Trening relaksacyjny/ wizualizacja- latający dywan- ćwiczenia odprężające, zgodnie z instrukcją prowadzącego
• Podróż z Czarodziejami – ćwiczenia relaksacyjne
Przysposobienie do pracy:
• Prace porządkowe na podwórku – Odśnieżanie chodników wokół domu (odpowiednia odzież robocza, czapka i rękawice, dobór właściwych narzędzi do pracy oraz środków)
• Prace porządkowe w meblach kuchennych: wycieranie na mokro i sucho półek i szafek kuchennych, układanie, segregowanie produktów spożywczych, sztućców, garnków itp.
• Jak wyczyścić garnki i patelnie z zewnątrz | Domowy i tani sposób
• Sposób na górę prasowania. Jak wieszać żeby nie prasować ? Składanie ubrań.
• Jak gruntownie wyczyścić pralkę i pozbyć się nieprzyjemnego zapachu z bębna | Domowy sposób
• Samodzielnie przygotowanie śniadania dla bliskiej osoby z dowolnych produktów i udokumentowanie poszczególnych etapów pracy zdjęciami
• Zapiekanki serowe według przepisu pani Alinki
• Łazanki z kiszoną kapustą i jarzynami według przepisu pani Uli
• Ekspresowe bułeczki twarogowe bez drożdży według przepisu pani Asi
• Placuszki z kaszy gryczanej niepalonej
https://alaantkoweblw.pl/bezglutenowe-pankejki-z-kaszy-gryczanej-niepalonej/
Wychowanie fizyczne:
1.Losujemy i wykonujemy, wybrane z magicznego pudełka, ćwiczenia gimnastyczne (zabawa on-line):
2.Ćwiczenia ogólnorozwojowe wg wylosowanych kart (zabawa on-line): wychowanie fizyczne – Losowe karty (wordwall.net)
3.Rozwijanie motoryki małej – ćwiczenia wg instruktażu filmowego:
Korzystajcie z uroków zimy…Spacer wskazany codziennie
Religia:
Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:
Drodzy Uczniowie, dzisiaj pomódlcie się za wszystkich chorych z naszej szkoły. Zróbcie znak krzyża i kto potrafi, niech odmówi „Ojcze nasz”.
• TEMAT: DZIEŃ ZAKOCHANYCH. (kto potrafi, przepisuje)
Posłuchajcie historii o świętym Walentym – patronie zakochanych:
Jeśli jesteśmy zakochani możemy prosić św. Walentego, by pomógł nam odnosić się z szacunkiem do naszych sympatii.
• TEMAT: ROZPOCZYNA SIĘ WIELKI POST. (kto potrafi, przepisuje)
Środą Popielcową, która jest w tym tygodniu, rozpoczynamy Wielki Post. W środę w kościele księża posypią nam głowy popiołem. Ma nam to przypomnieć, że nasze życie na ziemi jest kruche, a Pan Bóg chce nas mocno przytulić kiedyś w niebie. Dlatego czyńmy dobro. Zobaczcie jak wygląda obrzęd posypania głów popiołem:
Rozpoczyna się Wielki Post i będzie trwał 40 dni. To czas, kiedy postanawiamy być lepsi, chodzimy na Drogę Krzyżową i w niedzielę na Gorzkie Żale. Posłuchajcie:
ZADANIE: Pomyślcie co dobrego chcecie robić w Wielkim Poście – jakie macie wielkopostne postanowienie? Spróbujcie to namalować albo napisać, jeśli potraficie. Albo nawet możecie to powiedzieć i nagrać a potem wysłać wychowawczyni, a ona przekaże mi.
Z Panem Bogiem