BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA, KL. 3 BSI – JĘZYK ANGIELSKI
TEMAT: Are you a morning person?- czytanie ze zrozumieniem. Phrasal verbs- słownictwo.
Proszę o zapisanie tematu i zadań w zeszycie
Zadanie I Przeczytaj wywiad z Sarą Mohr- Pietsch. Dopasuj poniższe pytania do odpowiedzi.
Alarm clock – budzik
Affect sth – wpływać na
Social life – życie towarzyskie
Working hours – czas pracy
A Do you
choose what you wear the night before?
Czy wieczór wcześniej wybierasz w co się ubrać?
B Do you
have anything to eat before you go to work?
Czy jesz coś zanim wyjdziesz do pracy?
C Do you
use an alarm clock to wake up?
Czy używasz budzika, aby się obudzić?
D How
do you feel when you wake up?
Jak się czujesz, kiedy się budzisz?
E How
do you get to work?
Jak dojeżdżasz do pracy?
F How
does this affect your social life?
Jak wpływa to na twoje życie towarzyskie?
G What time
do you get up when you’re doing the Breakfast show?
O której godzinie wstajesz, kiedy robisz program
śniadaniowy?
H What
time do you go to bed when you’ re working the next day?
O której godzinie idziesz spać, kiedy pracujesz następnego dnia?
I Would you like to change your working hours?
Czy chciałabyś zmienić swoje godziny pracy?
Zadanie II Zapoznaj się z poniższymi wyrażeniami:
be over kończyć się
give up rzucić
throw away wyrzucić
Turn down przyciszyć
Turn up podgłośnić
looked up sprawdzać
fill in wypełnić
find out dowiedzieć się
put on ubierać
take off zdejmować
looking after opiekować się
looking forward nie móc się doczekać