Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 2 – Technologia prac w obiektach hotelarskich
Temat 1: Rodzaje prac porządkowych wykonywanych w holu recepcyjnym.
Zapoznaj się z poniższym materiałem i wykonaj notatkę do zeszytu przedmiotowego.
Zobacz jakie interakcje zachodzą między gościem a pracownikami recepcji i holu recepcyjnego w hotelu.
Komórka organizacyjna zajmująca się utrzymaniem czystości w części noclegowej hotelu i przygotowaniem jednostki mieszkalnej do sprzedaży zajmuje się również utrzymaniem czystości i porządku w holu recepcyjnym. Zakres obowiązków służby pięter zależy od wielkości i kategorii obiektu.
Pracownicy tej komórki to osoby nieobsługujące gościa hotelowego bezpośrednio, w związku z czym podczas pracy powinni być dla niego jak najmniej widoczni.
Temat 2: Systemy pracy służby pięter.
Zapoznaj się z poniższym materiałem I wykonaj notatkę do zeszytu przedmiotowego:
W hotelarstwie
stosowane są trzy systemy organizacji
utrzymania czystości na piętrach:
1. System rewirowy – cały
obiekt podzielony jest na rewiry, składające się z określonej liczby
pokoi. Za rewir odpowiada jedna osoba, ponosząc odpowiedzialność
materialną za całe wyposażenie oraz odpowiedzialność za jakość i
terminowość sprzątania. W zależności od liczby łóżek jeden rewir obejmuje
od kilku do kilkunastu pokoi, według wewnętrznych ustaleń zakładu
hotelarskiego.
2.System brygadowy – jedna brygada
obsługuje rejon składający się
z 50 do 120 jednostek mieszkalnych. Brygadą kieruje starsza
pokojowa/starszy pokojowy, brygadzistka/brygadzista lub inspektorka/inspektor
pięter.
Praca jest wykonywana zespołowo, a brygadzistka/brygadzista
(inspektorka/inspektor) odpowiada za jakościowe wykonywanie pracy i
zobowiązana/zobowiązany jest kontrolować wszystkie pomieszczenia, zgłaszane
kolejno jako sprzątnięte i przekazywać informacje do recepcji.
3.System dyspozycyjny,
zwany grafikowym –
występuje w hotelach, które mają system elektronicznego
dysponowania pokojami i kontrolowania pracy służby obsługi pięter (room
status system). Hotel posiada wówczas
jedną centralną dyspozytornię
rozdzielającą i kontrolującą pracę pokojowych.
Pokojowa/pokojowy zgłasza swoją obecność w pokoju za pomocą specjalnego
klucza wkładanego do kontaktu sytemu sygnalizacyjnego, co powoduje
zapalenie się określonego sygnału na tablicy dyspozycyjnej.
Po sprzątnięciu pokojowa/pokojowy zgłasza przygotowanie pokoju
do kontroli, co powoduje zmianę koloru sygnału na tablicy dyspozycyjnej.
Dla recepcjonisty jest to informacja, że pokój jest gotowy do sprzedaży.
Poniżej możesz zapoznać się z jednym z wielu dokumentów, jakie występują w służbie pięter.
Zapoznaj się teraz z poniższą prezentacją, pomoże Ci ona usystematyzować wiadomości.
https://prezi.com/7ex1mxzwfnmx/systemy-organizacji-pracy-dziau-suzby-pieter-i-harmonogram/
Owocnej pracy. 🙂 Jestem do Waszej dyspozycji. Ewentualne pytania prześlij na e – mail olamar@interia.eu lub Messengera