Terapia pedagogiczna i psychologiczna
TERAPIA PEDAGOGICZNA: TYDZIEŃ 04.05 – 08.05.2020
– kl. I SP
Proszę pooglądaj razem z rodzicami krótki filmik dla dzieci dotyczącą koronowirusa i spróbuj
odnieść się do poleceń w filmiku. Powodzenia!
zał.-kl-I-SP– kl. IV-V-VI SP
Przeczytajcie pouczającą bajkę pt. „Jesteś moim bohaterem” dotyczącą wirusa COVID-19, jak przebiega choroba, jak należy się zachowywać i jak dzieci mogą z nią walczyć. Jeśli bajka będzie dla Ciebie zbyt długa do przeczytania lub zbyt trudna poproś o pomoc kogoś dorosłego lub podziel ją na części do przeczytania. Miłego czytania.
zał.3-kl-IV-V-VI-SP– kl. VII SP
Pooglądaj dwa krótkie filmiki: pierwszy dotyczący bezpiecznego korzystania z Internetu i drugi dotyczący szanowania innych w sieci. Zastanów się czy zawsze postępujesz prawidłowo, jeśli nie pomyśl co należałoby zmienić w Twoim zachowaniu. Wykorzystaj poniższy link:
https://sieciaki.pl/tv/11,kreskowki,1/id/112
https://sieciaki.pl/tv/11,kreskowki,1/id/111
– kl. II ZET
Przyjrzyj się dokładnie obrazkom przedstawiającym 4 pory roku. Każda pora roku ma dwa obrazki, które różnią się od siebie, znajdź te różnice. Poproś o pomoc kogoś dorosłego. Na pewno Ci się uda!
zał.2-kl-II-ZET– kl. Va ZET
Ćwiczymy spostrzegawczość i koordynację wzrokowo-ruchową. Po otwarciu poniższego linku proszę wybrać ikonę układanki a następnie ikonę z obrazkiem przedstawiającym wielką literę A i zapełnić ją wg wzoru. Poproś kogoś dorosłego, aby pomógł Ci otworzyć link. Powodzenia.
http://ito.hg.pl/ukladanki.html
– kl. VIIa ZET
Poproś o pomoc kogoś dorosłego do pomocy przy wykonywaniu tego zadania. Po otwarciu poniższego linku wybierz ikonę cyferki a następnie ikonę figury geometryczne i postępuj zgodnie z poleceniami. Na pewno dziś utrwalisz sobie podstawowe figury geometryczne.
– kl. VII bZET
Spróbuj ponumerować koraliki do momentu jakiego potrafisz korzystając z podanego linku poniżej. Wybierz najpierw ikonę cyferki a następnie ikonę numerowanie. Miłej zabawy.
– kl. IIb PDP
Dzisiaj spróbujesz utrwalić sobie nie tylko nazwy figur geometrycznych ale postarasz się je umieścić w odpowiednim miejscu uwzględniając prawą i lewą stronę wg polecenia. Powodzenia! Korzystaj z podanego linku:
https://www.matzoo.pl/klasa1/6
TERAPIA PSYCHOLOGICZNA: TYDZIEŃ 04.05 – 08.04.2020
– Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Ćwiczenia relaksacyjne dla dzieci – coś co może pomóc w trudnych chwilach.
https://www.youtube.com/channel/UCsGop0yyQhZc3qiP3yeYJcQ
– kl. I-V SP
Rysowanie twarzy- zabawa w emocje
Proszę narysuj z pomocą rodzica twarze osób, które mogą odczuwać złość, wstręt, zdziwienie. Użyj do tego kredek lub flamastrów. Pobaw się ułożeniem brwi, wielkością oczu, zastanów się jak układają się usta. Możesz z mamą lub tatą pooglądać wasze zdjęcia, spróbujcie rozpoznać na nich te trzy emocje
– kl. VI-VIII SP
Porozmawiajmy o strachu.
Kiedy ostatnio widziałeś osobę, która przeżywała strach? A może sam ostatnio czegoś się bałeś? A może pokażesz jak wygląda człowiek kiedy się boi, jaką ma wówczas minę, co robi z rękoma? Po czym można poznać – patrząc na człowieka, że się boi?
Narysuj postać człowieka, następnie zaznacz co się dzieje z Twoim ciałem gdy się boisz.
A teraz zastanów się jak radzisz sobie ze strachem, co Ci pomaga uspokoić się.
A na koniec stwórz mapę radzenia sobie ze strachem. Jakie znasz sposoby na strach? Co poradzisz koledze , który odczuwa strach?
– kl. I-VII ZET i PDP
Rysowanie twarzy- zabawa w emocje
Proszę narysuj z pomocą rodzica twarze osób, które mogą odczuwać złość, wstręt, zdziwienie. Użyj do tego kredek lub flamastrów. Pobaw się ułożeniem brwi, wielkością oczu, zastanów się jak układają się usta. Możesz z mamą, tatą lub rodzeństwem pooglądać wasze zdjęcia, spróbujcie rozpoznać na nich te trzy emocje wrażane przez osoby na zdjęciach.