Terapia pedagogiczna i psychologiczna

Terapia pedagogiczna i psychologiczna

TERAPIA PEDAGOGICZNA: TYDZIEŃ 04.05 – 08.05.2020

– kl.  I SP

Proszę pooglądaj razem z rodzicami krótki filmik dla dzieci dotyczącą koronowirusa i spróbuj

odnieść się do poleceń w filmiku. Powodzenia!

zał.-kl-I-SP

– kl. IV-V-VI SP

Przeczytajcie pouczającą bajkę pt. „Jesteś moim bohaterem” dotyczącą wirusa COVID-19, jak przebiega choroba, jak należy się zachowywać i jak dzieci mogą z nią walczyć. Jeśli bajka będzie dla Ciebie zbyt długa do przeczytania lub zbyt trudna poproś o pomoc kogoś dorosłego lub podziel ją na części do przeczytania. Miłego czytania.

zał.3-kl-IV-V-VI-SP

– kl. VII SP

Pooglądaj dwa krótkie filmiki: pierwszy dotyczący bezpiecznego korzystania z Internetu i drugi  dotyczący szanowania innych w sieci. Zastanów się czy zawsze postępujesz prawidłowo, jeśli nie pomyśl co należałoby zmienić w Twoim zachowaniu. Wykorzystaj poniższy link:

https://sieciaki.pl/tv/11,kreskowki,1/id/112

https://sieciaki.pl/tv/11,kreskowki,1/id/111

– kl. II ZET

Przyjrzyj się dokładnie obrazkom przedstawiającym 4 pory roku. Każda pora roku ma dwa obrazki, które różnią się od siebie, znajdź te różnice. Poproś o pomoc kogoś dorosłego. Na pewno Ci się uda!

zał.2-kl-II-ZET

– kl. Va ZET

Ćwiczymy spostrzegawczość i koordynację wzrokowo-ruchową. Po otwarciu poniższego linku proszę wybrać ikonę układanki a następnie  ikonę z obrazkiem przedstawiającym wielką literę A                 i zapełnić ją wg wzoru. Poproś kogoś dorosłego, aby pomógł Ci otworzyć link. Powodzenia.

http://ito.hg.pl/ukladanki.html

– kl. VIIa ZET

Poproś o pomoc kogoś dorosłego do pomocy przy wykonywaniu tego zadania. Po otwarciu poniższego linku wybierz ikonę cyferki a następnie ikonę figury geometryczne i postępuj zgodnie                                  z poleceniami. Na pewno dziś utrwalisz sobie podstawowe figury geometryczne.

http://ito.hg.pl/cyferki.html

– kl. VII bZET

Spróbuj ponumerować koraliki do momentu jakiego potrafisz korzystając z podanego linku poniżej. Wybierz najpierw ikonę cyferki a następnie ikonę numerowanie. Miłej zabawy.

http://ito.hg.pl/cyferki.html

– kl. IIb PDP

Dzisiaj spróbujesz utrwalić sobie nie tylko nazwy figur geometrycznych ale postarasz się je umieścić w odpowiednim miejscu uwzględniając prawą i lewą stronę wg polecenia. Powodzenia! Korzystaj  z podanego linku:

https://www.matzoo.pl/klasa1/6


TERAPIA PSYCHOLOGICZNA: TYDZIEŃ 04.05 – 08.04.2020

– Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Ćwiczenia relaksacyjne dla dzieci – coś co może pomóc w trudnych chwilach.

https://www.youtube.com/channel/UCsGop0yyQhZc3qiP3yeYJcQ

– kl. I-V SP

Rysowanie twarzy- zabawa w emocje

Proszę narysuj z pomocą rodzica twarze osób, które mogą odczuwać złość, wstręt, zdziwienie. Użyj do tego kredek lub flamastrów. Pobaw się ułożeniem brwi, wielkością oczu, zastanów się jak układają się usta. Możesz z mamą lub tatą pooglądać wasze zdjęcia, spróbujcie rozpoznać na nich te trzy emocje

– kl. VI-VIII SP

Porozmawiajmy o strachu.

Kiedy ostatnio widziałeś osobę, która przeżywała strach? A może sam ostatnio czegoś się bałeś? A może pokażesz jak wygląda człowiek kiedy się boi, jaką ma wówczas minę, co robi z rękoma? Po czym można poznać – patrząc na człowieka, że się boi?

Narysuj postać człowieka, następnie zaznacz co się dzieje z Twoim ciałem gdy się boisz.

A teraz zastanów się jak radzisz sobie ze strachem, co Ci pomaga uspokoić się.

A na koniec stwórz mapę radzenia sobie ze strachem. Jakie znasz sposoby na strach? Co poradzisz koledze , który odczuwa strach?

– kl. I-VII ZET i PDP

Rysowanie twarzy- zabawa w emocje

Proszę narysuj z pomocą rodzica twarze osób, które mogą odczuwać złość, wstręt, zdziwienie. Użyj do tego kredek lub flamastrów. Pobaw się ułożeniem brwi, wielkością oczu, zastanów się jak układają się usta. Możesz z mamą, tatą lub rodzeństwem pooglądać wasze zdjęcia, spróbujcie rozpoznać na nich te trzy emocje wrażane przez osoby na zdjęciach.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content