Świetlica ZET

Zespół Edukacyjno – Terapeutyczny – Świetlica

Zajęcia relaksacyjna

Link do muzyki :

Piosenka dla dzieci

Link do piosenki pt : „ Wiosna w ogródku”

Link do piosenki pt : „W naszym ogródeczku”

Link do piosenki pt : „ Skrzat Konewka”

Wiersz

 „Wiosenny spacerek”

 Wiosenne słońce wesoło świeci i na wycieczkę zaprasza dzieci.

Tutaj śnieg odkrył trawkę zieloną, przebiśnieg podniósł głowę zieloną.

 Listki i trawki na słonku sie grzeją, żółte kaczeńce do słońca sie śmieją.

Ptaszki na drzewach radośnie ćwierkają i wszyscy wiosny już wyglądają.

Ogrodnik porządki robi w ogrodzie, nowe nasionka wysiewa co dzień.

Na deszczyk będą sobie czekały| i zazieleni się ogród cały.

 Kiedy jaskółki zza morza wracają, kiedy bociany nad gniazdem kołują.

Kiedy w ogrodzie barw tęcza zabłyśnie, to przyjdzie wiosna już oczywiście.

Jeśli uważnie słuchałeś wiersza będziesz potrafił odpowiedzieć na następujące pytania : 

Kto zaprasza dzieci na spacer?

Kto podniósł pierwszy głowę skuloną?

Jakiego koloru są kaczeńce?

Co robi pan ogrodnik w ogrodzie?

Co oznacza powrót bocianów i jaskółek?

Zabawa naśladowcza

Rodzice lub starsze rodzeństwo opowiada dzieciom historię pt: „ Wiosenne prace w ogródku”

 Zadaniem dzieci jest pokazanie wymienionych przez rodzica czynności za pomocą gestów  i odpowiednich ruchów.

Wiosenne prace w ogródku

Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły z sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki. Na przygotowanej ziemi posiały nasionka. Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki. Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiaty i zmęczone wróciły do szkoły.

Jeśli pokazałeś wszystkie czynności to super

 Zabawa przy piosence

Piosenka pt : Cebulka i buraczek

Dzieci tworzą pary z rodzicami lub rodzeństwem. Dzieci śpiewają  piosenkę:

Cebulka, cebulka okrągła jak kulka,

buraczka szukała, bo potańczyć chciała.

W tym czasie rodzic stoi, natomiast dziecko z rękami na biodrach biega „jak konik” dookoła dorosłego. Na słowo chciała – zatrzymują się przodem do swoich partnerów. Przy śpiewie:

Buraczek, buraczek miał czerwony fraczek,

z cebulką tańcował nóżek nie żałował.

w ten sam sposób tańczą członkowie rodziny – dzieci stoją, rytmicznie klaszcząc.

Zagadka

„Jakie to narzędzie?”

Przygotowane obrazki przedstawiają różne narzędzia ogrodnicze – grabie, łopata, konewka, taczka, motyka, nożyce ogrodowe. Pokaż i nazwij narzędzia.

Zajęcia na spostrzegawczość

  1. Czego brakuje?

Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki narzędzi ogrodniczych. Dziecko przez chwilę przygląda się przedmiotom. Dziecko zamyka oczy, rodzic:

  • zabiera 1 przedmiot. Dziecko odsłania oczy i mówi, co zostało zabrane.
  • zamienia miejscami 2 przedmioty. Dziecko odsłania oczy i mówi, które obrazki zostały ze sobą zamienione

2. Znajdź 5 różnic między obrazkami

Related posts

Leave a Comment

Skip to content