Pan Dominik zaprasza dzieci i rodziców do zajęć ruchowych ….
15.04-17.04.2020
zajęcia usprawniające ruchowo
Po świętach delikatnie pobudzamy ciało do pracy… Zachęcam do zabawy przy masażykach.
Masaż dziecięcy to forma ćwiczeń relacyjnych, technika masażu delikatnego głaskania dziecka, gdzie najważniejszy jest kontakt rodzica z dzieckiem. O tego rodzaju masażu mówi się obrazowo jako o „sercu na dłoni”.
Przyszła
myszka do braciszka. [opuszkami
palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy]
Tu zajrzała, tam wskoczyła, [lekko łaskoczemy dziecko za jednym
uchem, następnie za drugim]
A na koniec tu się skryła. [wsuwamy palec za kołnierzyk]
Płynie, wije
się rzeczka [rysujemy
na plecach dziecka falistą linię]
Jak błyszcząca wstążeczka. [delikatnie drapiemy je po plecach]
Tu się srebrzy, tam ginie, [wsuwamy palce za kołnierzyk]
A tam znowu wypłynie. [przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy]
Wspinał się pajączek po rynnie.
[wędrujemy palcami od dołu ku górze po plecach dziecka]
Spadł wielki deszcz i zmył pajączka [rozkładamy na plecach płasko
obie dłonie i szybko przesuwamy je w dół]
Zaświeciło słoneczko, [masujemy plecy ruchem okrężnym]
Wysuszyło pajączka, rynnę i… [masujemy tak długo, aż poczujemy
ciepło]
Wspinał się pajączek po rynnie… [zaczynamy od początku.]
Drzewom we włosy dmucha wiatr, [dziecko jest odwrócone do nas
plecami, dmuchamy w jego włosy]
A deszczyk kropi: kap, kap, kap. [leciutko stukamy po plecach
dziecka]
Krople kapią równiuteńko, [głaszczemy je po włosach i ramionach]
Szepczą cicho: „mój maleńki, [wodzimy opuszkami po plecach dziecka]
Śpij już, śpij, śpij, już śpij, już śpij…”
Leci listek, leci przez świat [wędrujemy opuszkami palców dwa razy]
Gdzieś tam na ziemię cicho spadł. [lekko naciskamy je w jednym
miejscu]
Leci drugi, leci trzeci, [powoli, delikatnie głaszczemy wszystkimi palcami, dłońmi]
Biegną zbierać listki dzieci. [szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi
palcami]
No, a potem wszystkie liście [głaszczemy dziecko po plecach]
Układają w piękne kiście. [jak wyżej]
Po pleckach płynie rzeczka [rysujemy palcem wężyki wzdłuż plecków]
I przeszła pani na szpileczkach [„idziemy” palcami jak w
butach na obcasach]
A potem przeszły słonie [ugniatamy powoli całymi dłońmi]
I przejechały konie [„galopujemy” pięściami – oczywiście nie za
mocno!]
A potem spadł deszczyk [robimy deszczyk opuszkami palców po
całych pleckach]
Czy czujesz już dreszczyk? [szybkie tup-tup-tup palcami wzdłuż
kręgosłupa]
Idzie kominiarz po drabinie [wędrujemy palcami po plecach dziecka]
Tu zadzwoni [„dzwonimy” łapiąc dziecko za uszko]
Tu zapuka [stukamy leciutko w czoło dziecka]
A dzień dobry pani kluka [łapiemy za nosek]
Płynęła sobie rzeczka [palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę]
Świeciły dwa słoneczka [rysujemy dwa kółka]
Idą konie [otwartymi dłońmi udajemy kroki konia]
Przeszły słonie [pięściami, z wyczuciem udajemy ciężkie słoniowe
kroki]
Spadł deszczyk [palcami naśladujemy spadające krople]
Przeszedł dreszczyk? [łaskoczemy dziecko w boczki]
Tu podkóweczka tu, tu, tu [rysujemy palcem na stopie dziecka kształt
podkowy]
Tu gwoździczek tu, tu, tu [delikatnie kłujemy palcem dziecko w stopę]
I młoteczkiem: puk, puk, puk [delikatnie pukamy w stopę dziecka]
I pilniczkiem: piłu piłu, piłu [jeździmy dziecku po stopie palcem,
udając, że szlifujemy pilnikiem gwoździe. Dziecko ten ruch łaskocze, więc się
śmieje i zwykle wyciąga zaraz drugą nogę do podbicia podkóweczki]
Słońce
świeci [delikatne
głaskanie po plecach]
Kroczą słonie [delikatne uderzanie otwartymi dłońmi]
Pędzą konie po betonie [uderzanie pięściami- nie za mocno ;-)]
Płynie sobie kręta rzeczka [naśladowanie palcami po plecach dziecka biegu
rzeki]
Przeszły panie na szpileczkach [mocniejsze dotykanie czubkami dwóch palców]
Z gryzącymi pieseczkami [delikatne szczypanie]
Pada bardzo drobny deszczyk [delikatne dotykanie opuszkami wszystkich
palców]
Czy poczułeś jakiś dreszczyk ? [gwałtowne zsunięcie rąk po plecach w
dół]
Opracował:
Dominik Pycia