Temat: Wiosenne ptaszki – origami płaskie z kółek
Cel ogólny:
- Stymulacja opuszków palców
- Doskonalenie percepcji wzrokowo – ruchowej.
- Aktywizacja obu półkul mózgowych
- Rozwijanie zdolności manualnych
- Rozwijanie wyobraźni
- Kształtowanie umiejętności różnicowania koła
Cele operacyjne:
- Wychowanek rozpoznaje koła spośród innych figur geometrycznych, nazywa je
- Wychowanek doskonali sprawność manualną
- Wychowanek rozwija koncentracje uwagi i pamięć
- Wychowanek potrafi narysować koło po wzorze.
Formy pracy:
Indywidualna
Metody pracy:
Pokazowa, działania praktycznego, origami, aktywizująca
Środki dydaktyczne:
blok, kolorowe kartki lub gazety, klej, szablon do odrysowania
Drodzy Rodzice:
Origami może być wykorzystywane w celach: stymulujących, wychowawczych, terapeutycznych, diagnostycznych i edukacyjnych. Metoda ta sprzyja stymulacji rozwoju psychofizycznego i społecznego dzieci i młodzieży, w tym między innymi sprawności manualnej, dojrzałości szkolnej, umiejętności komunikowania się itp. Origami rozwija integrację wzrokowo ruchową, aktywizuje prace obu półkul mózgowych (używamy obydwu rąk), wycisza emocje, uczy cierpliwości w pracy, w zmaganiu się z materiałem, ale też z samym sobą, uczy pokonywania trudności.
Drodzy wychowankowie:
Co to jest Origami?
Origami to japońska sztuka składania papieru.
Ori – zaginać, gami – papier
Sposób wykonania krok po kroku:
1.Wytnij 8 kółek (1 duże na tułów, 2 mniejsze na skrzydła, 3 małe na głowę i ogon i 2 najmniejsze na dziób i nóżki)
2.Głowa i oczy to kółka bez zgięć.
3.Tułów, dziób, skrzydła i nóżki to kółka zgięte na pół.
4.Kółka na ogon spróbuj zgiąć na kształt stożka (zobacz na obrazku)
5.Ułóż wszystkie kółka tak, jak są one przedstawione na obrazku i połącz ze sobą za pomocą kleju.