Bez kategorii

Temat: Zdrowy uśmiech – zajęcia dla młodszych wychowanków

Witajcie. Będziemy rozmawiać o zdrowiu, czyli o tym co możemy zrobić, aby mało chorować i lepiej się czuć każdego dnia.

Cele ogólne:

  • Zapoznanie z zasadami dbania o zęby
  • Kształtowanie podstawowych nawyków dbania o higienę jamy ustnej
  • Kształtowanie podstawowych nawyków spożywania zdrowych produktów
  • Nabywanieprawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej

Co potrzeba:

  • drukarka lub kartka papieru A4
  • kredki lub farby
  • klej
  • szczotka, pasta, kubek, ciepła woda

Przebieg zajęć:

1)Będziemy mówić o kimś kto leczy nasze ząbki. Wiesz kto to taki? tutaj podpowiedź.

Gdy się jakiś ząbek psuje,
on go ślicznie zaplombuje.
Odwiedzaj go bez asysty,
nigdy nie bój się ………
Rób codziennie zębom mycie,
bo je masz na całe życie.
Wiesz już o kim mowa w zagadce? Tak oczywiście to dentysta czyli stomatolog.

2)Poniżej wiersz do przeczytania autorstwa J. Bechlerowej pt. „ Chory ząb”. Przeczytać może rodzic, ale wtedy słuchamy bardzo uważnie, bo będą pytania do wiersza.

Ledwie wrócił Grześ z przedszkola,
Ząb okropnie go rozbolał.
Ząbek bolał, płakał Grześ
I kolacji nie chciał jeść.
Więc orzekli wszyscy zgodnie,
Że Grześ pójdzie do przychodni.
W poczekalni jasnej, dużej
Czas nikomu się nie dłuży.
Chcesz – obrazki tu oglądaj
Chcesz- masz misia i wielbłąda.
A dentystka uśmiechnięta
Grzecznie mówi do pacjenta:
chodź tu bliżej, Grzesiu, siadaj
zaraz chory ząbek zbadam.

Kilka pytań, a oto i one:

  • Jak miał na imię chłopiec z naszego wiersza?
  • Co go rozbolało?
  • Gdzie miał się chłopiec wybrać?
  • Co chciała zrobić Pani Dentystka?

3)A czy Ty chodzisz do dentysty? Czy wiesz co możemy zrobić, aby mieć zdrowe zęby? jak myślisz? Tutaj macie kilka podpowiedzi:

Jest biała,
siedzi w tubie,
zęby nią czyścić lubię. (pasta do zębów)

Co to jest-na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż,
lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.(szczoteczka)

Teraz pora na mój występ,
dam ci trochę wody czystej,
wypłucz buzię, umyj szczotkę,
potem odstaw mnie na półkę. (kubek)

4)Trzeba dokładnie myć zęby. Posłuchaj proszę piosenki. Możesz spróbowaćsię jej nauczyć.

5)Karty pracy.

Są to dwa ząbki, jeden smutny, a drugi wesoły. Jeśli nie masz drukarki można narysować takie ząbki samodzielnie na kartce A4. Proszę powycinaj lub powydzieraj z gazetek sklepowych produkty, które sprawiają, że nasze zęby są szczęśliwe i zdrowe oraz takie produkty, które psują nasze zęby. Kiedy to zrobisz poprzyklejaj te produkty na około odpowiednich ząbków. Możesz pokolorować lub pomalować szczęśliwego i smutnego ząbka.

1)Na koniec najważniejsze zadanie. Udajemy się do łazienki. Do kubka nalewamy ciepłą wodę, bierzemy swoją szczoteczkę i nakładamy na nią pastę do zębów. Pod czujnym okiem rodzica myjemy ząbki. Po zakończonym myciu płuczemy jamę ustną ciepłą wodą z kubeczka.
Zęby myjemy przynajmniej 2 razy dzienne rano i wieczorem. Jednak, aby mieć zdrowe, szczęśliwe
i białe zęby staramy się je myć po każdym posiłku. Dbajcie o zdrowy uśmiech

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close