Bez kategorii

Temat: Ruszam się na zdrowie.

Środki dydaktyczne:

  • piłka, klocek, pokrywka, puełko, muzyka

Cel główny:

Ćwiczenia mają na celu doskonalenie motoryki, kształtowanie prawidłowości ruchowej dziecka, wdrażania do ćwiczeń gimnastycznych.

Cele operacyjne:

  • kształtowanie u dzieci zdrowych nawyków
  • rozwój motoryki
  • utrwalanie umiejętności liczenia, zwiększanie zasobu słownictwa
  • integracja z rodziną, domownikami

PRZEBIEG  ZAJĘĆ

1. Marsz z piłką

Ćwiczenie polega na tym, że  dziecko spaceruje np. wokół pokoju czy przez korytarz, trzymając w ręce piłkę lub klocek. Może przerzucać przedmiot z ręki do ręki lub podrzucić go kilka razy w górę licząc.

Utrudnieniem może być wrzucenie klocka do pojemnika na odległość lub rzucenie do innej osoby – brat, rodzic.

2.  Rowerek

Zadanie polega natym, że dziecko leżąc na plecach, trzyma w ręce okrągły przedmiot – np.: pokrywka czy talerzyk plastikowy i kręci nim udając jazdę na rowerze. Można opowiadać dziecku, jaką drogą jedzie i co należy zrobić w takiej sytuacji –  unieść lekko tułów czy ramiona, pokołysać ciałem.

Utrudnienie ćwiczenia to uniesienie nóg nad podłogę i trzymanie ich przez kilka sekund w takiej pozycji.

3. Żonglowanie

Dziecko siada na podłodze podpierając się rękami z tyłu, a jego zadaniem jest przyciągnięcie jak największej liczby przedmiotów, które ma przed sobą, np.: klocki, piłki, kredki za pomocą nóg.

Utrudnieniem zadania jest przyciągniecie przedmiotów np. tylko lewą nogą, po czym następuje zmiana kończyny.

4. Wędrujący klocek

Dziecko staje na wyprostowanych nogach, w rękach trzymając klocek, a jego zadaniem jest naprzemienne dotykanie klockiem raz lewej stopy raz prawej.

Utrudnieniem jest dotknięcie np.: najpierw kolana, później stopy lub kilkukrotne dotkniecie tej samej części nogi (np.: 4 x lewe kolano)

5. Przeszkoda

Ćwiczenie polega na tym, by dziecko przeskoczyło położony na podłodze przedmiot – sznurek, kilka klocków ułożonych w rzędzie.

Może to być 1 przeszkoda, ale można utrudnić i zbudować wspólnie z dzieckiem cały tor przeszkód.

6. Porządek

Dziecko spokojnie spaceruje po pomieszczeniu, w którym ćwiczyło i zbiera używane podczas zabawy przedmioty do pudełka.

Udanej zabawy

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close