Temat: Malowanie muzyką.
Cel: Kształcenie wrażliwości twórczej
Cele szczegółowe:
• rozwijanie umiejętności twórczego działania
• rozwijanie umiejętności słuchania muzyki klasycznej
• doskonalenie sprawności manualnych
Środki dydaktyczne:
• kartka papieru
• farby plakatowe
• kubek z wodą
• pędzle
• magnetofon lub radio lub komputer (laptop)
PRZEBIEG:
1.Przed wykonaniem zajęć rodzic z dzieckiem rozkłada potrzebne przybory.
2.Rodzic zaprasza dziecko do odsłuchania utworu muzycznego.
Muzykę znajdziemy na Youtube przykład utworu który nada się do namalowania:
Antonio Vivaldi Cztery pory roku – Jesień
3.Po wysłuchaniu muzyki rodzic rozmawia z dzieckiem na temat utworu. Określa jego nastrój oraz emocje jakie towarzyszyły podczas słuchania.
Można zadać pytania:
Czy jest to utwór wesoły czy smutny; szybki (skoczny) czy wolny?
Co czułeś podczas słuchania utworu?
4.Rodzic z dzieckiem określa jakie barwy są smutne, zimne (ciemne kolory – niebieski szary) a jakie wesołe ciepłe (czerwony, żółty) i które będą odpowiednie do zadania.
5.Rodzic ponownie włącza muzykę. Dziecko maluje podczas słuchania. Mogą to być dowolne linie, kreski, kropki, można użyć do malowania palców. Rodzic może pomóc bądź pozwolić dziecku na własną interpretacje.
6.Po zakończeniu malowania prace odstawiamy do wyschnięcia.
Zachęcam do rozmowy co dziecko namalowało.