Bez kategorii

Temat: Malowanie muzyką.

Cel: Kształcenie wrażliwości twórczej

Cele szczegółowe:
• rozwijanie umiejętności twórczego działania
• rozwijanie umiejętności słuchania muzyki klasycznej
• doskonalenie sprawności manualnych

Środki dydaktyczne:
• kartka papieru
• farby plakatowe
• kubek z wodą
• pędzle
• magnetofon lub radio lub komputer (laptop)

PRZEBIEG:

1.Przed wykonaniem zajęć rodzic z dzieckiem rozkłada potrzebne przybory.
2.Rodzic zaprasza dziecko do odsłuchania utworu muzycznego.

Muzykę znajdziemy na Youtube przykład utworu który nada się do namalowania:
Antonio Vivaldi Cztery pory roku – Jesień

3.Po wysłuchaniu muzyki rodzic rozmawia z dzieckiem na temat utworu. Określa jego nastrój oraz emocje jakie towarzyszyły podczas słuchania.
Można zadać pytania:

Czy jest to utwór wesoły czy smutny; szybki (skoczny) czy wolny?

Co czułeś podczas słuchania utworu?

4.Rodzic z dzieckiem określa jakie barwy są smutne, zimne (ciemne kolory – niebieski szary) a jakie wesołe ciepłe (czerwony, żółty) i które będą odpowiednie do zadania.

5.Rodzic ponownie włącza muzykę. Dziecko maluje podczas słuchania. Mogą to być dowolne linie, kreski, kropki, można użyć do malowania palców. Rodzic może pomóc bądź pozwolić dziecku na własną interpretacje.

6.Po zakończeniu malowania prace odstawiamy do wyschnięcia.

Zachęcam do rozmowy co dziecko namalowało.

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close