Bez kategorii

Zajęcia ze wczesnego wspomagania 👶

ĆWICZENIA STYMULUJĄCE ZMYSŁY
Zachęcamy do wspólnej zabawy, która uczy, usprawnia, sprawia przyjemność…

  1. Zabawy z galaretką
  • Galaretka jest doskonałym produktem do zabaw stymulujących zmysł dotyku. Ugniatanie i rozsmarowywanie galaretki na tacce może działać na dzieci relaksująco, obrazuje też, jak zmienia się jej postać pod wpływem ugniatania i temperatury. Galaretka ma zazwyczaj dosyć intensywny zapach, więc bawiąc się nią, stymulujemy również węch.
  • Jeśli przed zastygnięciem do galaretki włożymy drobne elementy: guziki, szklane kulki, kamyczki, piłeczki kauczukowe, po zastygnięciu tak przygotowana galaretka może być wykorzystana w kolejnej zabawie. Zasłaniamy dzieciom oczy i prosimy, aby bez kontroli wzrokowej, posługując się tylko zmysłem dotyku wyjęły wszystkie schowane w galaretce przedmioty. 
  • Gotowymi galaretkami w różnych kolorach można też napełniać pojemniki, słoiki i butelki (rękoma lub łyżeczką), będzie to okazja do rozwijania koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej.
  • Dzieci, mając zamknięte oczy, mogą dotykać przygotowane wcześniej galaretki. Ważne, aby każda galaretka była inna: zimna, zmrożona, ciepła, mniej lub bardziej zwarta; niech dzieci określają cechy takiej galaretki. Mogą też, mając odsłonięte oczy, dotknąć jedną wybraną galaretkę, a następnie po zasłonięciu oczu, za pomocą dotyku, wyszukać ją wśród pozostałych.

2. Zabawy z ziemniakami

  • W ramach zajęć dzieci mogą ugniatać ugotowane ziemniaki lub przeciskać je przez praskę, by następnie wspólnie ugnieść je własnymi rączkami z mąką i jajkami. Tak przygotowane ciasto posłuży do ugotowania kopytek. 
  • Aby urozmaicić zabawę, w trakcie wyrabiania można dodać sproszkowane warzywa, np. szpinak, burak, dzięki temu kopytka będą miały różnorodne kolory i smaki.
  • Z rozgniecionych ziemniaków można toczyć kulki, które następnie można farbować barwnikami spożywczymi i obserwować, jak się zmieniają.
  • Ziemniaczane purée wkładamy do metalowych foremek na ciasteczka, dzięki czemu dania dzieci staną się bardziej fantazyjne. Podobnie można zrobić z purée z marchewki lub groszku.

3. Zapraszamy teraz do masażyków według instruktażu z filmu:


Opracował ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA 🙂