Bez kategorii

Scenariusz zajęć z edukacji muzycznej, edukacji technicznej, edukacji informatycznej oraz przyrodniczej.

Temat zajęć: „Nasze zwierzęta w gospodarstwie domowym”
Czas realizacji: dostosowany do potrzeb dziecka
Cel ogólny: Poznanie zwierząt żyjących w gospodarstwie domowym

Cele operacyjne: dziecko:

-zna potrzeby zwierząt domowych
-wie w jaki sposób opiekować się zwierzętami
-zna sposoby odżywiania zwierząt domowych
-poznaje różne rasy kotów oraz psów
-potrafi rozróżnić głos zwierząt

Środki dydaktyczne: komputer z dostępem do Internetu, fotografie/obrazki zwierząt domowych, odgłosy zwierząt domowych, piosenka „Dziadek fajną farmę miał”, tekst piosenki, kolorowy papier techniczny, pisaki, zeszyt.

Przebieg zajęć:

1.Rozmowa na temat zwierząt w ogólnym pojęciu, zwierząt w najbliższym otoczeniu człowieka, wyjaśnienie pojęcia „zwierzęta domowe”.

2.Wyszukiwanie obrazków w książce lub Internecie przedstawiających zwierzątka domowe, wymyślanie imion dla zwierzątek z obrazków, rozmowa na temat karmienia i pielęgnacji zwierząt domowych, opieki i odpowiedzialności za zwierzęta domowe.                                                    

3.Poznanie ras psów i kotów. Dziecko z pomocą osoby dorosłej lub samodzielnie ma za zadanie odnalezienie w Internecie kilka ras psów oraz kotów. Korzystając z zasobów Internetu można wyszukać zdjęcia różnych ras psów i kotów np.: pies Chihuahua, pies Yorkshire, pies maltańczyk, pies bokser, pies owczarek, szetlandzki, kot syjamski, kot perski, kot sfinks, kot brytyjski, kot norweski leśny. Można porównać wygląd różnych ras, znaleźć podobieństwa i różnice.

4.Słuchanie głosów zwierząt

Dziecko słucha głosów zwierząt

Odgadnąć jakie to zwierzę oraz pokolorować te zwierzęta, które głosy usłyszał. Następnie napisać nazwy tych zwierząt z zeszycie oraz wkleić obrazek do zeszytu. (Jeśli umiejętności na to pozwalają).

5.Piosenka o zwierzętach gospodarstwa domowego – zabawa ruchowa.

Dziecko słucha i śpiewa piosenkę „Dziadek fajną farmę miał”. Dziecko ma za zadanie wyłapać z piosenki jak najwięcej nazw zwierząt. Po zakończeniu utworu dziecko naśladuje odgłosy zwierząt, które znalazły się w tekście piosenki.

DZIADEK FAJNĄ FARMĘ MIAŁ
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,
Kurki na niej hodował, ijaijaoooo,
Kurki koko tu i koko tam,
Koko tu, koko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo
Krówki na niej hodował, ijaijaoooo,
Krówki mu mu tu i mu mu tam,
Mu mu tu, mu mu tam, ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Koko tu, koko tam, ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo,
Świnkę na niej hodował, ijaijaoooo,
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum
Krówki mumu tu i mumu tam,
Mumu tu, mumu tam,
ciągle tylko muu.
Kurki koko tu i koko tam,
Koko tu, koko tam,
ciągle tylko koko,
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo.
Dziadek fajną farmę miał, ijaijaoooo
Kaczki na niej hodował, ijaijaoooo,
Kaczki kwa kwa tu i kwakwa tam,
Kwa tu, kwa tam,
ciągle tylko kwaaa.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
Chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Krówki mu mu tu i mu mu tam,
Mu mu tu, mu mu tam,

6.Origami (opcjonalnie)
Dzieci mają za zadanie wykonanie z origami kota oraz psa z pomocą lub samodzielnie, następnie dorysować oczka i buzie zwierzętom. Przygotowane prace mogą stanowić dekoracje pokoju dziecka.

Miłej zabawy.

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close