Bez kategorii

Temat: Grzechoczące instrumenty.

Czas realizacji: dostosowany do potrzeb dziecka

Cele ogólne:

  • Rozbudzenie wyobraźni.
  • Usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
  • Trening słuchu.

Cel szczegółowy;

dziecko:

  • rozpoznaje podstawowe instrumenty muzyczne,
  • potrafi wskazać sposoby grania na instrumentach,
  • próbuje naśladować dźwięki wydawane przez instrumenty.

Pomoce dydaktyczne:

  • plastikowa butelka z zamknięciem, zamykane pudełko, materiały sypkie: groch, fasola, ryż, kasza, małe kamyki, dostęp do komputera i Internetu.

Przebieg zajęć:

  1. Rozmowa ogólna o instrumentach muzycznych ich rodzajach, wielkości, kształtach i sposobie grania na nich.
  2. Wyszukiwanie w Internecie obrazów różnych instrumentów muzycznych i słuchanie dźwięków jakie wydają podczas grania.
  3. Wykonanie własnego instrumentu muzycznego – grzechotki:

Wykonanie grzechotek:

słoik z nakrętką, butelkę, zamykane pudełko wypełniamy do połowy materiałem sypkim np.: kamykami,  kaszą, ryżem, fasolą, grochem.

4. Potrząsamy grzechotkami próbując nadać dźwiękom rytm. Nasłuchujemy powstałe dźwięki.

5. Organizujemy koncert. Z pomocą innych osób, klaszczemy w dłonie, uderzamy o blat np. stołu, pukamy palcem o twardą powierzchnię, klepiemy dłońmi o nogi i energicznie potrząsamy wykonanymi grzechotkami.

6. Rysowanie po śladzie – klucz wiolinowy (opcjonalnie):

Pobierz klucz z kropkami

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close