Temat: Grzechoczące instrumenty.
Czas realizacji: dostosowany do potrzeb dziecka
Cele ogólne:
- Rozbudzenie wyobraźni.
- Usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
- Trening słuchu.
Cel szczegółowy;
dziecko:
- rozpoznaje podstawowe instrumenty muzyczne,
- potrafi wskazać sposoby grania na instrumentach,
- próbuje naśladować dźwięki wydawane przez instrumenty.
Pomoce dydaktyczne:
- plastikowa butelka z zamknięciem, zamykane pudełko, materiały sypkie: groch, fasola, ryż, kasza, małe kamyki, dostęp do komputera i Internetu.
Przebieg zajęć:
- Rozmowa ogólna o instrumentach muzycznych ich rodzajach, wielkości, kształtach i sposobie grania na nich.
- Wyszukiwanie w Internecie obrazów różnych instrumentów muzycznych i słuchanie dźwięków jakie wydają podczas grania.
- Wykonanie własnego instrumentu muzycznego – grzechotki:
Wykonanie grzechotek:
słoik z nakrętką, butelkę, zamykane pudełko wypełniamy do połowy materiałem sypkim np.: kamykami, kaszą, ryżem, fasolą, grochem.
4. Potrząsamy grzechotkami próbując nadać dźwiękom rytm. Nasłuchujemy powstałe dźwięki.
5. Organizujemy koncert. Z pomocą innych osób, klaszczemy w dłonie, uderzamy o blat np. stołu, pukamy palcem o twardą powierzchnię, klepiemy dłońmi o nogi i energicznie potrząsamy wykonanymi grzechotkami.
6. Rysowanie po śladzie – klucz wiolinowy (opcjonalnie):
Pobierz klucz z kropkami