Bez kategorii

Temat: „Ćwiczę z mamą, ćwiczę z tatą”

Jak wiemy, w internacie codziennie odbywa się gimnastyka poranna. Większości wychowanków ta czynność weszła już w nawyk. Aby jednak nie wypaść całkowicie z rytmu i nie zapomnieć o jakiejkolwiek aktywności fizycznej, przedstawiamy kilka ćwiczeń oraz zabaw do wykonania w domu, aby dobrze rozpocząć każdy dzień.

Ćwiczenia można powtarzać codziennie. Zachęcamy rodziców do wykonywania ćwiczeń razem ze swoim dzieckiem oraz do nadzorowania poprawności wykonywanych ćwiczeń.

Cele operacyjne:
– dziecko stara się wykonać dane ćwiczenie, reaguje na określone bodźce zgodnie
z instrukcją, wyzwala własną ekspresję ruchową, odtwarza ruchy zgodnie z poleceniami na miarę swoich możliwości
– dziecko wie jak wykonać dane ćwiczenie, poznaje nowe zabawy
– dziecko kształtuje zwinność i koordynację ruchową
.
1.„Ćwiczenia ogólnorozwojowe w pozycji stojącej”

  • krążenia głową (skłony głową w przód i wyprost, skłony boczne – powoli z luźnym i głębokim oddechem)
  • krążenia ramion w przód i tył (10 x w przód, 10 x w tył)
  • krążenia bioder (5 x w lewo, 5 x w prawo)
  • skłony tułowia w przód (5 x)
  • skrętoskłony (na przemian lewo-prawo)
  • skip A – bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan (ok. 10 sekund)
  • skip C – bieg w miejscu z uderzaniem pięt o pośladki (ok. 10 sekund)
  • przysiady (10 x)
  • podskoki obunóż (10 x)
  • krążenia nadgarstków (splecione ręce)
  • krążenia w stawach skokowych (na zmianę raz jedna stopa, raz druga)

2.„Gimnastyka”
Rodzic czyta wierszyk, dziecko ćwiczy zgodnie z treścią wiersza:

„Gimnastyka to zabawa.

Sport dla zdrowia ważna sprawa.
Ręce do góry, w przód i w bok.
Skłon do przodu, przysiad, hop.
Ręce do góry, nóżki prościutko.
Tak wszystkie dzieci ćwiczą równiutko.
Każdy się robi taki malutki.
To proszę państwa są małe ludki.
Teraz wstajemy, ręce do góry.
Bo tak po niebie pływają chmury.”

3.„Wycieczka do lasu”
Rodzic instruuje i podpowiada dziecku jaką czynność należy wykonać

  • droga do lasu (marsz z wysokim unoszeniem kolan)
  • obserwacja korony drzew (patrzenie w górę, odchylanie głowy w tył)
  • dotykanie liści (wspinanie się na palcach, wyciąganie rąk w górę)
  • zbieranie śmieci pozostawionych przez dzieci (skłony w przód, na lewą, na prawą stronę)
  • przeskakiwanie przez strumyki (przeskoki obunóż w przód)
  • omijanie śpiącego misia (skradanie się na palcach)
  • polowanie na komary (klaskanie w ręce w różnych miejscach nad głową, z boku, z tyłu, nad podłogą)
  • przechodzenie pod niskimi drzewami (czworakowanie)
  • wdychanie świeżego powietrza (kilkukrotny wdech i wydech)

4.Zabawa ze śpiewem – „ Głowa, ramiona, kolana, pięty”
Zabawa ruchowa ze śpiewem wymagająca znajomości schematu ciała. Dziecko śpiewa i równocześnie pokazuje odpowiadające treści części ciała. Utrudnieniem jest zwiększanie tempa śpiewu.

Zaczynamy:
„Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty,
głowa, ramiona, kolana, piety,
oczy, uszy, usta, nos.”

Link do piosenki:

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close