Bez kategorii

Woda pokryta jest “skórką”.

Cele zajęcia:
• Poszerzenie wiedzy na temat zjawisk fizycznych i chemicznych.
• Poznanie właściwości chemicznych i fizycznych wody.
• Rozwijanie kreatywności i wyobraźni.

Potrzebne przedmioty:
• Szklanka,
• woda,
• monety,
• pieprz mielony,
• talerz,
• płyn do mycia naczyń.

Zadania będą polegały na przeprowadzeniu doświadczeń z użyciem wody. Jest to świetny sposób, by móc zaobserwować, zjawiska zachodzące w przyrodzie, oraz na zabawę z wodą, która potrafi zaskoczyć.

Omówię Wam każde doświadczenie, a potem wykonacie je z pomocą rodzica lub samodzielnie. Dwa doświadczenia nie są trudne. Zdjęcia będą podpowiedzią. Miłej zabawy.

Do szybkiego zobaczenia w internacie, bo smutno jest bez Was.

Doświadczenie 1

• Potrzebne: szklanka, woda i monety
• Poproś o pomoc rodzica lub osobę dorosłą
• Na stoliku ustaw szklankę. Następnie wlej do nie wodę. Nalej tyle, by wyglądało, jakby miała się już wylać. Wykonuj tą czynność ostrożnie.
• Gdy już będzie maksymalna ilość wody, ostrożnie wrzucaj do szklanki monety, tak jak do skarbonki, spójrz na zdjęcia. Wrzuć wiele monet.
• Obserwuj, co się dzieje. Jeśli dobrze wykonałeś zadanie, nic się nie wyleje, zaobserwujesz za to wodę wystającą ponad szklankę. Szklanka się nie powiększyła, a zmieściła mnóstwo monet. Super sobie poradziłeś.
• Jeśli Ci się nie udało, nic się nie martw. Możesz spróbować jeszcze raz lub zrobimy to razem po powrocie do internatu.
• Powodzenia

Doświadczenie 2

• Potrzebne: talerz głęboki, pieprz, woda, płyn do mycia naczyń.
• Poproś o pomoc rodzica lub osobę dorosłą.
• Na spód talerza wlej wodę, tak by zakryć całe dno.
• Na wodę wsyp pieprz mielony.
• Zanurz palec w wodzie i zobacz, jak zachowuje się pieprz. Jeśli dobrze wykonałeś zadanie, pieprz przyklei się do palca. Pamiętaj, tak jak ten pieprz, tak zachowują się bakterie, gdy nie pamiętasz o myciu rąk.
• Opłucz lub wytrzyj palec w ręcznik papierowy. Teraz na palec nalej płyn do mycia naczyń, dużą kroplę. Rozetrzyj po palcu, a następnie zanurz znów palec w wodzie z pieprzem. Co się teraz dzieje? Pieprz odsuwa się od palca. Nie lubi płynu. Tak reagują bakterie na mydło.
• Udało Ci się wszystko BRAWO
• Jeśli Ci się nie udało, nie martw się. Możesz spróbować jeszcze raz lub zrobimy to razem po powrocie do internatu.
• Przede wszystkim baw się dobrze i uważaj na siebie

Related posts

Skip to content

Strona SOSW w Kluczborku wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka).


Szanowni Beneficjenci Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Marii Konopnickiej
w Kluczborku

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO).

Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close