Branżowa Szkoła I Stopnia 1b – Zajęcia z wychowawcą
Temat: Umiejętne gospodarowanie czasem pracy i wolnym od zajęć.
Jednym z najcenniejszych dóbr dostępnych człowiekowi jest czas. Wiedzą o tym wszyscy, jednak swoistym paradoksem jest to, że tak naprawdę mało kto potrafi skutecznie i efektywnie wykorzystywać czas do realizacji swoich celów i marzeń. Nieumiejętność ta prowadzi bardzo często do frustracji wynikającej z niewystarczającej ilości czasu na to, by zrealizować zarówno stawiane przed nami cele zawodowe, jak też dysponować dodatkowo wystarczającym „zapasem” czasu na własne potrzeby.
Czasem, a właściwie sobą w czasie możemy jednak nauczyć się zarządzać. Jest to zadanie niełatwe i wymagające żelaznej konsekwencji w działaniu, ale bez dwóch zdań warte wysiłku. Zaowocuje bowiem nie tylko zwiększeniem naszej efektywności zawodowej, ale również (a może nawet przede wszystkim) pozwoli bez dodatkowego stresu znaleźć codziennie czas na inwestowanie w siebie i własny rozwój. Umożliwi także spędzanie części każdego dnia z najbliższymi osobami bez uszczerbku dla innych aktywności (w tym pracy).
https://prezi.com/pjpcs4flo5qf/racjonalne-gospodarowanie-czasem/
Poniżej prezentuję listę pięciu najczęstszych problemów związanych z nieumiejętnym planowaniem swojej pracy.
1.Robienie zbyt wielu rzeczy jednocześnie bez planu działania
2. Odkładanie „na później” – co masz zrobić później zrób teraz -później odpoczniesz
3.Próba zrobienia wszystkiego samodzielnie -pozwólcie sobie pomóc, rozdzielajcie obowiązki pomiędzy innych członków klasy/grupy/rodziny
4. Robienie rzeczy zbędnych.
5. Ignorowanie sprawdzonych rozwiązań.
Poniżej zamieszczam Wam interesującą prezentację, zachęcam do zapoznania się z nią.