I BS

Branżowa szkoła I stopnia klasa 1 BS – Język angielski

Temat: What I ate yesterday – praca z tekstem, słownictwo- food. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, a/ an, some/ any/how much/how many/ a lot of, pojemniki na żywność i określniki ilości – ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.

Cereal – płatki śniadaniowe

Fruit – owoce

Toast – tost

Tea – herbata

Coffee – kawa

Takeaway – na wynos

A snack – przekąska

Cheese – ser

Biscuits – ciasteczka

Pasta – makaron

Dish – danie

Wine – wino

Porridge – owsianka

Bacon – bekon

Chorizo – rodzaj hiszpańskiej kiełbasy

Tomato – pomidor

Sauce – sos

Meal – posiłek

Chicken breast – pierś z kurczaka

Vegetables – warzywa

Mushrooms – pieczarki

Sweetcorn – kukurydza cukrowa

Cream – śmietana

Fish – ryba

Brown rice – brązowy ryż

Pepper – papryka

Onion – cebula

Zadanie 1

Look at the photos, which pearson ate which meal yesterday: a model, a boxer and a writer?

Popatrz na zdjęcie trzech posiłków, który należy do Boksera, modelki, a który do pisarki?

Przeczytaj poniższy tekst i odpowiedz na pytanie w zadaniu 1.

Rzeczowniki policzalne (countable nouns) i niepoliczalne (uncountable nouns)

W języku angielskim rzeczowniki można podzielić na policzalne, czyli te, które jestem w stanie policzyć gołym okiem, nie wykorzystując do tego żadnych miar ani pojemników. Rzeczowniki niepoliczalne, to te, których ilości nie można podać, bez posiłkowania się miarami, pojemnikami lub innymi określeniami ilości. Bardzo łatwo można zauważyć różnicę pomiędzy rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi właśnie na przykładzie jedzenia:

Niepoliczalne

Sugar – cukier (ilość podajemy np. w kilogramach, paczkach)

Milk – mleko (ilość podajemy w litrach, kartonach)

Fish – ryba

Rice – ryż

Bread – chleb

Rzeczowniki policzalne:

Strawberries – truskawki

Biscuits – ciastka

Toamtoes – pomidory

Zadanie 2. Pojemniki na żywność i określenia ilości: (przetłumacz)

A bottle

a box

a can

a carton

a jar

a packet

a tin

a lot

quite a lot

a little

none

Zadanie 3.  Proszę połącz poniższe słówka z właściwym pojemnikiem na żywność:

Biscuits

Chocolate

Coke

Crisps

Juice

Jam

Milk

Salt

Sugar

Temat: White Gold. Fascinating facts about sugar and salt- praca z tekstem. Sugar, sugar- piosenka, ćwiczenia w mówieniu i słuchaniu.

Zadanie 1.

Przeczytaj poniższy tekst o cukrze i soli, uzupełnij luki słowami SUGAR lub SALT:

Zdanie 2. Posłuchaj piosenki SUGAR SUGAR i uzupełnij puste miejsca:

SUMMER      KISS   CANDY         WANTING    LOVING                   FEELINGS

Sugar, ah honey honey
You are my __________girl
And you got me wanting you

Honey, ah sugar sugar
You are my candy girl
And you’ve got me ____________you

I just can’t believe the loveliness of___________ you
(I just can’t believe it’s true)
I just can’t believe the one to love this _____________to
(I just can’t believe it’s true)

Ah sugar, ah honey honey
You are my candy girl
And you’ve got me wanting you
Ah honey, ah sugar sugar
You are my candy girl
And you’ve got me wanting you

When I kissed you, girl, I knew how sweet a ____________could be
(I know how sweet a kiss can be)
Like the _______________ sunshine pour your sweetness over me
(Pour your sweetness over me)

Oh sugar, pour a little sugar on it honey
Pour a little sugar on it baby
I’m gonna make your life so sweet, yeah yeah yeah
Pour…

POWODZENIA

Related posts

Leave a Comment

Skip to content