Branżowa szkoła I stopnia klasa 1 BS – Język angielski
Temat: What I ate yesterday – praca z tekstem, słownictwo- food. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, a/ an, some/ any/how much/how many/ a lot of, pojemniki na żywność i określniki ilości – ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.
Cereal – płatki śniadaniowe
Fruit – owoce
Toast – tost
Tea – herbata
Coffee – kawa
Takeaway – na wynos
A snack – przekąska
Cheese – ser
Biscuits – ciasteczka
Pasta – makaron
Dish – danie
Wine – wino
Porridge – owsianka
Bacon – bekon
Chorizo – rodzaj hiszpańskiej kiełbasy
Tomato – pomidor
Sauce – sos
Meal – posiłek
Chicken breast – pierś z kurczaka
Vegetables – warzywa
Mushrooms – pieczarki
Sweetcorn – kukurydza cukrowa
Cream – śmietana
Fish – ryba
Brown rice – brązowy ryż
Pepper – papryka
Onion – cebula
Zadanie 1
Look at the photos, which pearson ate which meal yesterday: a model, a boxer and a writer?
Popatrz na zdjęcie trzech posiłków, który należy do Boksera, modelki, a który do pisarki?
Przeczytaj poniższy tekst i odpowiedz na pytanie w zadaniu 1.
Rzeczowniki policzalne (countable nouns) i niepoliczalne (uncountable nouns)
W języku angielskim rzeczowniki można podzielić na policzalne, czyli te, które jestem w stanie policzyć gołym okiem, nie wykorzystując do tego żadnych miar ani pojemników. Rzeczowniki niepoliczalne, to te, których ilości nie można podać, bez posiłkowania się miarami, pojemnikami lub innymi określeniami ilości. Bardzo łatwo można zauważyć różnicę pomiędzy rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi właśnie na przykładzie jedzenia:
Niepoliczalne
Sugar – cukier (ilość podajemy np. w kilogramach, paczkach)
Milk – mleko (ilość podajemy w litrach, kartonach)
Fish – ryba
Rice – ryż
Bread – chleb
Rzeczowniki policzalne:
Strawberries – truskawki
Biscuits – ciastka
Toamtoes – pomidory
Zadanie 2. Pojemniki na żywność i określenia ilości: (przetłumacz)
A bottle
a box
a can
a carton
a jar
a packet
a tin
a lot
quite a lot
a little
none
Zadanie 3. Proszę połącz poniższe słówka z właściwym pojemnikiem na żywność:
Biscuits
Chocolate
Coke
Crisps
Juice
Jam
Milk
Salt
Sugar
Temat: White Gold. Fascinating facts about sugar and salt- praca z tekstem. Sugar, sugar- piosenka, ćwiczenia w mówieniu i słuchaniu.
Zadanie 1.
Przeczytaj poniższy tekst o cukrze i soli, uzupełnij luki słowami SUGAR lub SALT:
Zdanie 2. Posłuchaj piosenki SUGAR SUGAR i uzupełnij puste miejsca:
SUMMER KISS CANDY WANTING LOVING FEELINGS
Sugar, ah honey honey
You are my __________girl
And you got me wanting you
Honey, ah sugar sugar
You are my candy girl
And you’ve got me ____________you
I just can’t believe the loveliness of___________ you
(I just can’t believe it’s true)
I just can’t believe the one to love this _____________to
(I just can’t believe it’s true)
Ah sugar, ah honey honey
You are my candy girl
And you’ve got me wanting you
Ah honey, ah sugar sugar
You are my candy girl
And you’ve got me wanting you
When I kissed you, girl, I knew how sweet a ____________could be
(I know how sweet a kiss can be)
Like the _______________ sunshine pour your sweetness over me
(Pour your sweetness over me)
Oh sugar, pour a little sugar on it honey
Pour a little sugar on it baby
I’m gonna make your life so sweet, yeah yeah yeah
Pour…
POWODZENIA