Klasa 1a BSI Klasa 1b BSI

Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 1a, 1b – Technologia prac w obiektach hotelarskich

Temat: Procedura sprzątania pokoju po zwolnieniu go przez gościa ( czynności pracownika służby pięter).

Zapoznajcie się z poniższym materiałem. Tematy szczegółowo omówimy w czasie lekcji otwartej.

Dziś skupimy się na sprzątaniu pokoju hotelowego po wyjeździe gości. Takie sprzątanie nazywamy sprzątaniem „na czysto”. Powinno być ono wykonywane zawsze w pierwszej kolejności, by jak najszybciej przekazać do recepcji informację, że przestrzeń jest już gotowa na przyjęcie nowych gości. To od tego sprzątania zależy, jakie będzie pierwsze wrażenie nowo przybyłych gości!

1. Zapukać 3 razy, wejść do pokoju, drzwi zostawić uchylone z wywieszką „maid in room”.

2. Odsłonić rolety, żaluzje, firany i otworzyć okno.

3. Sprawdzić czy gość nie pozostawił swoich rzeczy.

4. Sprawdzić wyposażenie pokoju zgodnie z rozpiską  z szafy ( w zależności od obiektu należy wypełnić kartę kontroli wyposażenia jednostki mieszkalnej)

5. Sprawdzić stan techniczny pokoju i zgłosić usterki /jeśli są/ kierownikowi pięter

6. Opróżnić popielniczki i kosz na śmieci.

7. Zebrać naczynia i wystawić tace na zewnątrz pokoju.

8. Posłać łóżko /zdjąć brudną bieliznę i umieścić w worku na brudną bieliznę, wygładzić ochraniacz na materac, położyć prześcieradło i podwinąć je na kantach, powlec kołdrę, poduszkę i podgłówek, nakryć łóżko narzutą/.

9. Odkurzyć meble, lampy, obrazy itp.

10. Uzupełnić przybory dla gościa zgodnie z wykazem wyposażenia pokoju/ papier listowy, materiały inf., igielnik, czyścik, woda, szklanki itp./ oraz sprawdzić i uzupełnić minibar i wypełnić odpowiedni druk ( jeśli w pokoju się znajduje)

11. Wyczyścić podłogę wykładzinę dywanową przy pomocy odkurzacza (pracować od drzwi kierunku środka pokoju)

12. Zamknąć okno, ułożyć firany, żaluzje, rolety, ustawić klimatyzację.

13. Pozostawić daszek ( informacja pozostawia pokojowa dla gościa) na nocnym stoliku.

14. Zgłosić pokój jako gotowy kierownikowi piętra.

Zadanie dla Was. Wybierz jedną z podanych poniżej możliwości i ułóż w odpowiedniej kolejności procedury związane z przygotowaniem jednostki mieszkalnej na przyjęcie gości.

Temat: Procedura sprzątania łazienki po wyjeździe gościa.

1. Pozbierać brudne ręczniki i włożyć je do worka

2. Opróżnić kosz na śmieci, sprawdzić czy nie ma w nim rzeczy stanowiących własność gościa, przetrzeć go i założyć nowy worek foliowy.

3. Włożyć środek czyszczący do muszli klozetowej /dezynfekcja/.

4. Wyczyścić glazurę, wannę, kabinę prysznicową, umywalkę i bidet w środku i na zewnątrz.

5. Odkurzyć na sucho punkty oświetleniowe.

Uwaga: wszystkie urządzenia elektryczne można czyścić dopiero po ich wyłączeniu z prądu

6. Wyczyścić i wypolerować lustro i części metalowe.

7. Wyczyścić półkę na przybory toaletowe.

8. Wyczyścić ubikację przeznaczoną do tego szczotką od wewnątrz oraz gąbką ze środkiem dezynfekująco – czyszczącym od zewnątrz i następnie wysuszyć ją, nie zapominając o wymyciu i dezynfekcji deski sedesowej od góry i od dołu.

9. Wyłożyć czyste ręczniki.

10. Uzupełnić przybory toaletowe / galanteria łazienkowa – papier toaletowy, kubek, szampon,

mydełko, torbę higieniczną i in./.

11. Posadzką wymyć odpowiednimi środkami, nie zapominając o kątach.

Zadanie dla Was. Na zakończenie zajęć, utrwalcie zdobytą wiedzę rozwiązując zadanie interaktywne. Wybierzcie 1 ćwiczenie.

Wyniki wyślijcie do nauczyciela na @ lub Messenger

jolanta.jyz@interia.pl

beatarokitawronowaska@wp.pl

Related posts

Skip to content