Klasa 1a BSI Klasa 1b BSI

Branżowa Szkoła I stopnia klasa 1a, 1b – Zajęcia praktyczne.

Temat: Wykonywanie usług w pralni hotelowej. Stosowanie zasad postepowania z odzieżą gości przekazana do prania.

Zapoznaj się z treścią dzisiejszego tematu – poniższą treść przepisz do zeszytu przedmiotowego. Szczegółowo temat omówimy podczas lekcji on line.

Usługi pralnicze gość może zamawiać w następujący sposób:

  1. Telefonicznie (dzwoniąc bezpośrednio do serwisu pralniczego)
  2. Poprzez złożenie zamówienia na specjalnym druku umieszczonym w pokoju
  3. Zgłaszając osobiście pracowników służby pięter lub recepcji.

Procedura postępowania pracownika pralni hotelowej przy zamówieniach telefonicznych.

– zapisać nr pokoju, z którego dzwonił gość,

– powtórzyć numer pokoju o rodzaj usługi, którą sobie gość zażyczył,

– wyjaśnić jasno i dokładnie, jaki typ serwisu oferuje hotel, jaka jest jego cena,

– poinformować gościa, kiedy pralnia jest czynna i w jaki godzinach,

– udać się do pokoju gościa , nie dłużej niż 10 minutach od złożenia zamówienia,

– zapukać do pokoju, jeśli nikt nie odpowiada, powtórzyć pukanie po 15 sekundach,

– po wejściu do pokoju, przywitać gościa np. „Dzień dobry. Życzył Pan sobie usługi pralnicze?”

– zapisać złożone zamówienie na specjalnym zamówieniu pralniczym i potwierdzić zlecenie,

– skompletować złożone zamówienie ze specjalnym workiem, który jest zamykany
i transportowany w wózkach do magazynu odzieży brudnej,

– natychmiast powiadomić gościa w przypadku zagubienia lub uszkodzenia garderoby,

– po wypraniu lub wyczyszczeniu odzieży zwrócić ją do pokoju w określonym czasie,

– jeśli gość wywiesił informację na drzwiach „ nie przeszkadzać”, należy włożyć w drzwi karteczkę  z powiadomieniem o wykonanej usłudze i kontaktem do magazynu rzeczy czystych,

– jeśli gościa nie ma w pokoju, obsługa zostawia rzeczy w pokoju, kładąc je na łóżku lub wieszając do szafy i zostawia powiadomienie o wykonanej usłudze,

– dopisać do rachunku gościa kwotę za wykonana usługę.

Temat: Procedura postępowania pracownika hotelu w przypadku zamówień na usługi pralnicze złożonego na specjalnym druku.

– gość po wypełnieniu takiej karty, zostawia swoją odzież na łóżku lub wkłada od razu do specjalnie przygotowanego na ten cel worka;
– służba pięter, która sprząta pokoje, zabiera worek z brudną odzieżą lub sama wkłada do worka przygotowaną garderobę;
– dalsze postępowanie jest takie same jak w przypadku zamówienia telefonicznego (opisanego powyżej).

Temat: Postępowanie serwisu pralniczego po odebraniu brudnej odzieży z pokoju gościa jest następujące:

– odzież  przeznaczona  do  prania  powinna  być  przeniesiona  do  pomieszczenia sortowniczego, bezpośrednio połączonego z pralnią, gdzie sortowana jest na stole sortowniczym, potem znakowana  i przekazywana do pomieszczenia pralni;
– w  przypadku  korzystania  przez  hotel  z outsourcingu  przekazywana  jest za specjalnym dokumentem firmie zewnętrznej;
– po  wypraniu,  wyprasowaniu  i  ewentualnym  odplamianiu  przenoszona  jest do pomieszczenia magazynowego, w którym organizuje się zazwyczaj stanowisko naprawy odzieży;
– następnie transportowana jest na wieszaku, w worku ochronnym do pokoju gościa.

Outsourcing (outside- resource- using) oznacza korzystanie w razie potrzeby z usług firm zewnętrznych np. firmy remontowej, jeśli trzeba odmalować hotel lub pralni zewnętrznej, jeśli hotel nie ma swojej. (Podręcznik zielony strona 21 -22)
Następnie zapoznaj się z prezentacjami- 6.8, 6.9,

 Następnie zapraszamy do zabawy

Jolanta Jyż – jolanta.jyz@interia.pl

Beata Rokita – Wronowska – beatarokitawronowska@interia.pl

Related posts

Leave a Comment

Skip to content