Branżowa szkoła I stopnia klasa 1a BS, 1 BS – Zajęcia praktyczne
Temat: Konserwacja i naprawa urządzeń rekreacyjnych.
Zapoznajcie się z poniższym materiałem, zróbcie notatkę w zeszycie przedmiotowym.
W ramach dzisiejszych zajęć dowiecie się czym jest konserwacja i jak utrzymać w dobrym stanie rower.
Na początek zobaczcie krótki film.
Coraz częściej hotele posiadają rozbudowany program rekreacyjno- pobytowy, przystosowany do obsługi ruchu rodzinnego. W hotelach takich organizuje się pomieszczenia lub aneksy w których przechowuje się sprzęt rekreacyjny, który służy do wypożyczenia ( np: rowery, narty, łyżwy, sanki)
Konserwacja to zbiór działań pozwalający na utrzymanie danego elementu urządzenia w określonym stanie, który zapewni określone działanie. Przykładem są następujące prace: dostrajanie(przystosowywanie) instalacji zgodnie z instrukcjami, wymiana części zamiennych takich jak lampki, żarówki, bezpieczniki itp. naprawy instalacji drogą standardowej wymiany części zamiennych, drobne prace z zakresu konserwacji zapobiegawczej, smarowanie, sprawdzanie normalnego działania instalacji.
( poniższy materiał również w podręczniku str.79-81)
Zadanie: Wykonaj ćwiczenie nr 12 na str. 37 oraz ćwiczenie nr 13 na str.38
(dla osób które nie mają ćwiczeń przedmiotowych w domu zamieszczam je poniżej.)
ćwiczenie 13. Opisz proces mycia ramy roweru