Bez kategorii

Informacja dla rodziców i uczniów-sposoby i tryb organizowania kształcenia na odległość

INFORMACJA DLA RODZICÓW I UCZNIÓW

SPOSOBY I TRYB ORGANIZOWANIA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
DLA UCZNIÓW Z LEKKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

1.Koordynatorem kształcenia uczniów na odległość jest wychowawca klasy lub w razie wyjątkowych sytuacji inny nauczyciel wyznaczony przez dyrektora szkoły. Koordynator zapewni pełną informację oraz potrzebne w toku realizowania nauki wsparcie

2.Codzienne kształcenie na odległość odbywać się będzie przede wszystkim z wykorzystaniem strony internetowej ośrodka (http://soswkluczbork.pl/), zamkniętych grup internetowych, komunikatorów, telefonów, a także dodatkowo za pomocą poczty i kurierów.

3.Nauka realizowana będzie z wykorzystaniem materiałów udostępnianych uczniom przez nauczyciela, w szczególności tych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

4.Uczniowie będą pracować wg TYGODNIOWYCH PLANÓW zawierających zestawy materiałów z każdego przedmiotu, wybrane metody kształcenia na odległość gwarantujące przede wszystkim realizację indywidualnych potrzeb uczniów, równomierne obciążenie pracą w poszczególnych dniach tygodnia i właściwe zróżnicowanie zajęć w każdym dniu.

5.Nauka na odległość uwzględnia ponadto założenia wynikające z indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

6.W przekazywanych zadaniach, polecaniach i ćwiczeniach zaplanowano przerwy, zawierające m.in. ćwiczenia relaksacyjne, odprężające i ruchowe.
Prosi się rodziców o przypominanie dzieciom o konieczności zachowania higieny w pracy z komputerem zgodnie z zasadami, które opracowali nasi nauczyciele (materiał znajduje się na stronie internetowej).

7.Praca uczniów będzie monitorowana na bieżąco poprzez kontakt z wychowawcą i nauczycielami przedmiotów, a także poprzez gromadzenie prac uczniów w specjalnie założonej domowej teczce, do której należy składać prace pisemne opatrzone opisem wg schematu- nazwa przedmiotu, data wykonania pracy. Prace te zostaną przez nauczycieli ocenione po zakończeniu okresu nauki na odległość.

8.W monitorowaniu przebiegu nauki w warunkach domowych dopuszczalne są: prowadzenie bieżącej dokumentacji fotograficznej potwierdzającej aktywność i pracę ucznia oraz jej efekty, przekazywanie wiadomości głosowych oraz video, a także bezpośrednie konsultacje telefoniczne (zgodnie z ustaleniami nauczycieli przedmiotów).

9.Czas nauki uczniów jest elastyczny, nie narzuca sztywnych godzin codziennej pracy, uwzględnia zróżnicowaną dostępność uczniów do komputera i Internetu, a także indywidualne tempo pracy.

10.W toku realizacji kształcenia na odległość oczekujemy od rodziców i uczniów informacji zwrotnych w celu doskonalenia sposobów codziennej pracy, tak by służyła ona dobru każdego ucznia.

11.Zapewniamy uczniom i rodzicom wsparcie psychologa, pedagoga oraz nauczycieli specjalistów. Szczegółowych informacji udzielają wychowawcy klas/koordynatorzy.


SPOSOBY I TRYB ORGANIZOWANIA KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ
DLA UCZNIÓW ZET i SPdP

1.Osobą odpowiedzialną za kontakt z rodzicami/prawnymi opiekunami lub niektórymi pełnoletnimi uczniami jest wychowawca klasy lub inny nauczyciel wyznaczony przez dyrektora.

2.Wychowawca klasy udziela wsparcia rodzicom/prawnym opiekunom, przekazuje wszystkie niezbędne informacje dotyczące nauki na odległość. Informuje o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji. Przekazuje (telefonicznie, sms-em, drogą mailową lub inną) każdemu rodzicowi dokładny instruktaż dotyczący wykonywania zadań, ćwiczeń, zabaw itp. dla danego ucznia uwzględniając jego indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne.

3.Nauka na odległość będzie się odbywać codziennie z wykorzystaniem strony internetowej szkoły (http://soswkluczbork.pl/), oraz innych dostępnych zarówno dla nauczycieli, jaki rodziców/prawnych opiekunów narzędzi telekomunikacyjnych, a także dodatkowo za pomocą poczty i kurierów (przede wszystkim dla uczniów/rodziców/prawnych opiekunów, którzy nie mają dostępu do komputera).

4.Nauka realizowana będzie z wykorzystaniem materiałów udostępnionych przez nauczyciela, a także materiałów polecanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (np. men.gov – Podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów z niepełnosprawnościami), lub w wyjątkowych sytuacjach w wersji papierowej (np. karty pracy), opatrzone czytelną instrukcją dla rodzica/prawnego opiekuna.

5.Nauczyciele przygotują propozycje TYGODNIOWYCH PLANÓW, które będą zawierały zestawy materiałów ze wszystkich przedmiotów podzielone na każdy dzień tygodnia. W ramach zajęć rewalidacyjnych lub pomocy psychologiczno – pedagogicznej zostaną zaproponowane dodatkowe materiały do pracy z dzieckiem w domu.

6.Rodzice/prawni opiekunowie uczniów szkoły przysposabiającej do pracy proszeni są o zachęcanie i angażowanie swoich dzieci do wykonywania zajęć praktycznych z przysposobienia do pracy, które mogą być realizowane w warunkach domowych zgodnie z propozycjami i instruktażem podanym przez wychowawcę klasy.

7.Nauka na odległość uwzględnia założenia wynikające z indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Wybrane przez nauczycieli metody kształcenia zapewniają przede wszystkim realizację indywidualnych potrzeb uczniów i dostosowane są do ich możliwości, równomiernie zaplanowane i właściwe zróżnicowane na każdy dzień tygodnia.

8.W przekazywanych zadaniach, poleceniach i ćwiczeniach sugerowane są przerwy na krótki odpoczynek między zadaniami. Prosi się rodziców/prawnych opiekunów, by zadany materiał rozłożyli dziecku, tak aby nie spędzało ono zbyt wiele czasu np. przed komputerem, żeby stosowali się do indywidualnych instrukcji przekazywanych im przez wychowawcę klasy.

9.Monitorowanie przebiegu nauki w warunkach domowych będzie polegało przede wszystkim na bezpośrednich konsultacjach telefonicznych z wychowawcą klasy oraz zbieraniu prac wykonanych przez ucznia do teczki, która zostanie przekazana wychowawcy klasy po zakończeniu okresu nauki na odległość.
Dodatkowo w miarę możliwości rodzice mogą prowadzić bieżącą dokumentację fotograficzną potwierdzającą aktywność i pracę ucznia w domu oraz jej efekty i od czasu do czasu przesłać wybrane zdjęcia do wychowawcy (1-2 zdjęcia).

10.Zapewniamy uczniom i rodzicom/prawnym opiekunom wsparcie psychologa, pedagoga oraz nauczycieli specjalistów.
Szczegółowych informacji udzielają wychowawcy klas lub nauczyciele wyznaczeni przez dyrektora.

Related posts

Skip to content