I-III PDP

PDP 1-3

PROPOZYCJA TYGODNIOWEGO PLANU ZAJĘĆ

 PONIEDZIAŁEKWTOREKŚRODACZWARTEKPIĄTEK
1.FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
Boże Ciałozajęcia opiekuńczo -wychowawcze
2.PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ
PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
KOMUNIKOWANIE SIĘ
ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ PDP
Boże Ciałozajęcia opiekuńczo -wychowawcze
3.PDP W – FPDP PDPPDP PDPBoże Ciałozajęcia opiekuńczo -wychowawcze
4.RELIGIA KÓŁKO ARYSTYCZNE KOŁO INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNEZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ
PDP RELIGIABoże Ciałozajęcia opiekuńczo -wychowawcze

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE

Blok tematyczny – Książka to godny szacunku przyjaciel

1.Maria Konopnicka – patronka naszej szkoły.

źródło:https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Maria_Konopnicka_1.jpg

23 maja to dzień związany z datą urodzin Marii Konopnickiej – naszej patronki, z tej okazji zajęcia w tym tygodniu poświęciliśmy książkom.M. Konopnicka pisała dla wszystkich, dla dojrzałych czytelników, dla młodzieży i dla dzieci. Jej utwory napisane dla najmłodszych, mienią się różnymi kolorami – są wesołe i zadumane, uczą i wzruszają, pokazują piękno świata i towarzyszą w każdej porze roku. Najpiękniejsze wiersze dla dzieci zostały wydane w zbiorze „Co słonko widziało”. 

By poznać bliżej postać naszej patronki zapoznaj się z informacjami, które znajdziesz na stronie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Maria_Konopnicka

2.Moje ulubione książki.

– Zachęcamy  do wyszukania w domu swoich ulubionych książek i zrobienie małej biblioteczki w swoim pokoju.”. Posegreguj książki na półkach rosnąco lub malejąco. 

-Wiersz „Moje książki”. Proszę rodziców o przeczytanie dzieciom wiersza i porozmawianie na jego temat: np. O czym jest? Dlaczego warto mieć w domu książeczki? Co trzeba zrobić, zanim weźmiemy do ręki książeczkę? Jak  prawidłowo obchodzić się z książkami?

„Moje książki”

Moje książki kolorowe
stoją równo na półeczce.
Myję ręce i oglądam
kartkę po karteczce.

Czasem książki czyta mama,
bo ja nie potrafię sama.
Z książek wiele się dowiecie
O szerokim, pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach,
o dalekich krajach też.
Wszystko w książce jest zamknięte,
więc ją w ręce bierz.

3.Lubię czytać- w domowej bibliotece.

1. „Moja biblioteczka”- spójrzcie na swoją domową biblioteczkę i wybierzcie ulubioną książkę. Samodzielnie lub z pomocą rodzicaprzeczytajcie wybrany fragment. Porozmawiajcie o nim.

2. Zabawy badawcze:

– Porównywanie książek- wybierzcie dwie książki z półki, następnie porównajcie ich ciężar. Którą książkę ciężej jest podnieść? Użyjcie określeń cięższa, lżejsza, taka sama.

– Zabawa „Gdzie schowała się książka?” Potrzebujecie: książki, krzesła. Drodzy Rodzice, poproście swoje dziecko, by schowało swoją książkę: – pod krzesłem, – obok krzesła, – na krześle, – przed krzesłem, – za krzesłem. W ten sposób dzieci poznają orientację w przestrzeni względem innych przedmiotów.

4.Jak powstaje książka?

Obejrzyj film. Dowiesz się kto tworzy książkę, jak i gdzie powstaje.

5.Zasady korzystania z książek.

Obejrzyj film. Zapamiętaj i stosuj  wszystkie zasady.

ZAJĘCIA KSZTAŁTUJĄCE KREATYWNOŚĆ

1.Zabawa z papierem:

– potrzebujemy kartki papieru. Spróbujcie zwinąć kartkę w rulon z którego powstanie luneta. Czy Wam się udało? Jeśli tak, poobserwujcie przez nią krajobraz za oknem. Ja zaobserwowałam wiosenne kwiatki i lecące ptaszki. A Wy co zobaczyliście?

2.Poćwiczymy rączki i rzuty do celu? Przygotujcie kilka kartek gazety. Zróbcie z nich papierowe kule. Kiedy będą gotowe, ustawcie miskę w odległości 1 m i Start! Rzucamy do celu! Kto trafił?.

3.Wykonajcie (w miarę możliwości) pracę plastyczną związaną z naszą tematyką, może być samodzielnie narysowana, wyklejona, namalowana farbami… książka, jakaś postać z bajki, kolorowanka itp. Przesyłam Wam kilka propozycji do wykonania.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/chlopiec-w-kippah-z-ksiazka

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

1.Opowiedz/napisz jakie książki/bajki lubisz najbardziej i dlaczego?

2.Obejrzyj film, który powstał na podstawie książki. Możesz skorzystać z propozycji lub samemu wyszukać w Internecie.

Czy wiesz, że niektóre książki mają swoje adaptacje filmowe, czyli na ich podstawie powstały filmy?

– „Historia żółtej ciżemki”- Antonina Domańska

https://www.cda.pl/video/2437338e

– „Dzieci z Bullerbyn” – Astrid Lindgren

https://www.cda.pl/video/16927603b/vfilm

– Pippi (lansztrung) Pończoszanka – Astrid Lindgren

https://www.cda.pl/video/54817353

– „Ania z Zielonego Wzgórza”- Lucy Maud Montgomery

https://www.cda.pl/video/1324115ce

PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY

1-3.Okładka do książki.

Obejrzyj filmiki, wybierz sposób, który Ci odpowiada. Możesz obłożyć książkę z domowej biblioteczki albo album na rodzinne zdjęcia.

4-5.Czyszczenie zniszczonych książek.

Obejrzyj filmik. Spróbuj odświeżyć ulubione książki z domowej biblioteczki.

6.Jak powstaje papier ?

Obejrzyj filmik. Dowiedz się jak produkuje się papier.

7-9.Samonawadniające doniczki dla roślin ogrodowych.

Teraz jest najlepszy czas na hodowanie roślin, taka doniczka na pewno się przyda.

źródło: https://deccoria.pl/artykuly/artykuly/pomysly-na-wykorzystanie-plastikowych-butelek-w-ogrodzie-5-2614

Do  jej wykonania potrzebujesz, tylko:

– plastikową butelkę,

– nożyczki lub nóż do tapet,

– grubą igłę lub szpikulec.

Samodzielnie lub z pomocą rodziców wykonaj samowystarczalną doniczkę, która zapewnią stałe nawilżenie ziemi.  Możesz ją wykorzystać dla ziół, sadzonek roślin ogrodowych w domu, ogrodzie na balkonie.

By to zrobić musisz:

1.Przeciąć butelkę na pół.

2.Zrobić w nakrętce otwory.

3.Górną połowę butelki uzupełnić ziemią i zasadzić lub przesadzić do niej wybraną roślinę.

4.Dolną część wypełnić wodą, a następnie umieścić w niej tę drugą, tak, aby szyjka butelki zanurzyła się w cieczy.

10.Przygotowujemy drugie śniadanie dla całej rodziny.

Zastanów się, jakie śniadanie ucieszy Twoich bliskich? Co lubią jeść? Skorzystaj
z Internetu i wyszukaj ciekawe przepisy. Jeśli masz kłopot z wyborem, podajemy propozycję-usmaż RACUCHY.Racuchy wg tego przepisu wyjdą puszyste i pyszne.

https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/puszyste-racuchy-z-jablkami-bez-drozdzy-1

11-15.Smażymy racuchy.

Przygotuj potrzebne produkty, naczynia oraz mikser. Postępuj zgodnie z przepisem podanym na stronie.

W razie problemów z dostępem do Internetu podajemy spis składników oraz przepis:

-2 szklanki mąki pszennej

-1 szklanka mleka

-2 łyżeczki proszku do pieczenia

-1 łyżka cukru waniliowego

-2 jajka

-3 łyżki cukru

-1 duże jabłko

-Żółtka oddzielamy od białek.

-Ubijamy żółtka z cukrem i cukrem waniliowym.

-Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.

-Na zmianę wlewamy mleko, trochę mąki, mleko, trochę mąki.

-Gdy masa jest gładka, dodajemy do całości starte na dużych oczkach jabłko.

WAŻNE- jeśli jabłko jest bardzo soczyste, należy je trochę odcisnąć z soku.

-Następnie białka ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do ciasta, delikatnie mieszamy.

-Na rozgrzany olej dajemy ciasto formując małe placuszki.

-Ogień nie może być za duży, by racuchy nie spaliły się, a w środku były surowe.

Pamiętajcie o pięknym nakryciu stołu. Po wspólnym posiłku pozmywajcie naczynia
 i sprzątnijcie kuchnię. PowodzeniaJ

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Obejrzyj filmiki, spróbuj zrobić jak najwięcej ćwiczeń, tak jak prowadzący. Jak możesz, to niech tata, mama lub ktoś bliski nagra na telefon jak ćwiczysz. Film zachowaj lub prześlij wychowawcy.

Do dzieła . Pamiętaj że ruch jest najlepszym lekarstwem na zdrowie.

1.Robimy jaskółkę – ćwiczenia na równowagę.

2.Ćwiczenia na wzmacnianie rąk.

3.Dieta dla całej rodziny. (Edukacja Prozdrowotna)

Obejrzyj film. Pamiętaj że zdrowe żywienie pomoże Ci długo i zdrowo żyć.

RELIGIA

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:

1.Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus.
Drogi uczniu, droga uczennico, pomyśl za kogo chcesz się dziś pomodlić… Powiedz głośno za kogo się modlisz,zrób znak krzyża i odmów modlitwę: NAJŚWIĘTSZE SERCE JEZUSA – ZMIŁUJ SIĘ NAD NAMI.

2.W czwartek obchodzimy Boże Ciało, czyli Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa. Przypominamy sobie, że Biała Hostia to prawdziwy Pan Jezus. Proszę obejrzyjcie film o tym dniu przedstawiający procesję Bożego Ciała. Przyjrzyjcie się kto idzie w procesji: zobaczcie dziewczynki sypiące kwiaty, chłopców z dzwoneczkami i chorągiewkami, dzieci komunijne, ministrantów, sztandary, kadzidło, księdza z monstrancją, w której jest Ciało Pana Jezusa pod postacią Białej Hostii:

3.Możecie też posłuchać piosenki Magdy Anioł KIEDYŚ WINO I CHLEB o tym, że Biała Hostia jest to prawdziwy Pan Jezus:

Pamiętam o Was w modlitwie. Z Panem Bogiem.

KÓŁKO ARTYSTYCZE

1.Narysuj w dowolnej technice ilustrację do ulubionej książki M. Konopnickiej.

KÓŁKO INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNE

1. Czas wolny z komputerem.

Na stronie internetowej pod adresem:

https://puzzlefactory.pl/pl

znajdziecie bardzo bogaty wybór puzzli od bardzo łatwych 9 – elementowych

po bardzo skomplikowane ponad 100 elementów.

Sam/ sama zdecyduj, który obrazek będziesz układać.

Jak już będzie gotowy to zrób zdjęcie i pokaż co udało Ci się ułożyć.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content