I-III PDP

PDP klasa 1-3

Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych dla uczniów
01.06.2020 – 05.06.2020

PROPOZYCJA TYGODNIOWEGO PLANU ZAJĘĆ

 PONIEDZIAŁEKWTOREKŚRODACZWARTEKPIĄTEK
1.FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOLECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
2.PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ
PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
KOMUNIKOWANIE SIĘ
ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ PDP
PDP PDP PDPPDP ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
KOMUNIKOWANIE SIĘ
3.PDP W – FPDP PDPPDP PDPPDP PDPPDP
4.RELIGIA KÓŁKO ARYSTYCZNE KOŁO INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNEZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ
PDP RELIGIAZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ
W – F W- F

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE

Moja rodzina – Zawody naszych rodziców

„Co to jest zawód?”-rozmowa

Jaki zawód wykonuje mama, Jaki zawód wykonuje tata? – rozmowa

Zawody” – Film edukacyjny 

Muzyk” – wiersz (autor Mariusz Niemycki)

Zagrały  słodko skrzypce,

„Trili, li! Tra, la, la!” Fortepian przestał milczeć. Ach, kto tak pięknie gra?

Dwóch panów instrumenty przygotowało dziś

i grają jak najęci,

i grają znów na bis.

Kim oni są,  kto  powie, że grać jak nikt potrafią, muzykę mają w głowie

i w każdą nutkę trafią?

Odpowiedz na pytania:

Co robi muzyk? Na jakich może grać instrumentach?

Czy znasz jakichś sławnych muzyków? Na jakich grają instrumentach?

Co to za instrument? – zagadka słuchowa

Droga muzyka do skrzypiec” – zabawa matematyczna

Zaprowadź muzyka do skrzypiec. Znajdź najkrótszą drogę. Policz ile kroków musi zrobić muzyk. Mam 2 wersje. Większa mata, trudniejsza, dla starszych dzieci oraz mniejsza mata, łatwiejsza, dla młodszych dzieci.

Maty do pobrania tutaj Maty – muzyk

TEMAT: „Zwierzęta weterynarza” – układanka zwierząt z tangramu. Załączam tangram do wycięcia. Można go wydrukować na kolorowej kartce i wyciąć. Jeśli ktoś nie ma drukarki wystarczy, że przerysuje. Zabawa rozwijająca wyobraźnię, myślenie i umiejętności matematyczne.

Weterynarz” – zagadki słowne

„Jak się nazywa taki lekarz,
którego pacjent głośno szczeka.  / weterynarz /

Co to za zwierzę, jedyne na świecie?
Śmieje się ogonem – myślę, że już wiecie.  / pies/

Choć to nie rolnik, lecz rolę ma. często w teatrze lub w filmie gra. (aktor)

Wśród świateł jaskrawych pracuje, By potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć I na białych kartach kolory rozłożyć. A potem możecie w niejednej gazecie Podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach. (fotograf)

Jak się nazywa taki lekarz Którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz) Za ladą sklepową. Sprzeda to i owo. (sprzedawca)

Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie? (strażak)

Nie jest kotem, a bez strachu. Chodzi po każdym dachu. Brudne ręce ma i twarz. Ty go też zapewne znasz. (kominiarz)

Kto tnie materiał, aby z części małych Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawiec)

Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? (policjant)

Ktoś w białym fartuchu, skaleczony palec nam bandażuje, A kiedy dopada nas kaszel, syrop aplikuje. (pielęgniarka)

Temat: Drzewo genealogiczne

Stwórz swoje drzewo genealogiczne, namaluj w odpowiednich miejscach portrety swoich bliskich.

Opisywanie ilustracji „Rodzina”
– liczenie członków rodziny na ilustracjach
– dzielenie wyrazów na sylaby „ma-ma”, „ta-ta”, „brat”, itp.
– czytanie całościowe wyrazów MAMA, TATA
– układanie zdań z wyrazami: mama, tata, babcia, dziadziuś, siostra, brat.

Temat: Rozwiązywanie zagadek utrwalających znajomość pokrewieństwa

1.Syn mojej mamy to mój ……

2.To jest zagadka niezwykle prosta:

Kim jest dla ciebie twojej mamy siostra?

3.Ta dziewczynka i ten chłopak jedną mamę mają.

Odgadnij i powiedz prędko jak się nazywają?

4.Mama i tata to twoi …..

5.Problem to jest bardzo łatwy kim jest dla mnie tata mojego taty?

6.Pomyśl, a łatwa będzie zagadka
Kim jest syn syna twojego dziadka ?

7. Jak my nazywamy mamę naszej mamy?

Temat: Zajęcia domowe członków rodziny.

a) wypowiedzi nt. Jakie czynności wykonują w domu mama, tata, babcia …

b) „Pomocna dłoń” – Jakie są twoje obowiązki domowe?
Obrysujcie swoją dłoń na kartce i wytnijcie ją.
Na palcach wypiszcie sami lub przy pomocy rodziców swoje obowiązki domowe.


Temat: Moja rodzina: utrwalenie pojęć związanych z nazwami członków rodziny na podstawie wiersza.

„Rodzina”

Przedstawiam Państwu rodzinę swoją:

Tatuś z mamusią przy sobie stoją.

Babcia i dziadzio siedzą w fotelach,

 Przy nich gromadka wnucząt się zbiera.

Przyszły dwie ciocie: Basia i Lusia A wujek Janek w kąciku usiadł.

My, czyli wnuki Kasia, Irena, Małgosia, Iza, Darek i Gienia.

Rodzinny wieczór wprost uwielbiamy, Bo naszą rodzinkę bardzo kochamy.

Gdy mama z tatą wychodzą z domu, Babcia rozpieszcza nas po kryjomu.

Ciasto upiecze, obiad doprawi, Ład i porządek rodzicom zostawi.

Kiedy do domu wszyscy wrócimy, Dziadek wesołe powie nowiny.

Mama przyrządzi nam podwieczorek,

A tata spyta: „Jak było w szkole?”

Kasia i Darek przyjdą wnet z ciocią,

A wujek Michał prowadzi pociąg.

Gdy przyjdzie lato, no – i wakacje,

 Cała rodzinka ruszy na stację.

Wujek zawiezie nas hen – nad morze,

Wszyscy po pracy wypoczną dobrze.

 Lecz póki zima i mroźne chwile,

My zaskoczymy Was dzisiaj mile.

dzisiaj ciepły uśmiech wszystkich prosimy,

Bo do albumu zdjęcie robimy.

Temat: Puzzle – moja rodzina

Wytnij obrazek po linii i spróbuj poukładać.

Połącz kropki i pokoloruj według wzoru

Posłuchaj piosenki o prawach dziecka

ZAJĘCIA KSZTAŁTUJĄCE KREATYWNOŚĆ

  1. Temat: Gry i zabawy ruchowe w domu.

Gry i zabawy ruchowe z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku w domu – w tym konkretnie przypadku będą  to skarpetki.

  • Moja siostra królewna Piosenki dla dzieci  – Arfik
  • ZABIORĘ BRATA NA KONIEC ŚWIATA – Piosenka Dla Dzieci – PiesioTV
  • Wykonanie plakatu ,,MAM PRAWO DO’’ na podstawie piktogramów PRAWA DZIECI (Bryk)

Źródło: http://wrekachdziecka.blogspot.com/2011/06/dzien-dziecka-nie-dla-dzieci.html

MAM PRAWO

1.Mam prawo do narodowości i tożsamości

2.Mam prawo do posiadania rodziny

3.Mam prawo do równości niezależnie od rasy i pochodzenia

4.Mam prawo do posiadania domu

5.Mam prawo do dostępu do nauki

6.Mam prawo do życia w czystym świecie

7.Mam prawo do opieki medycznej

8.Mam prawo do ochrony przed wyzyskiem

9.Mam prawo do prawa głosu w rodzinie – szkole – środowisku

10.Mam prawo do ochrony przed zagrożeniami

11.Mam prawo do ochrony przez powołane do tego instytucje

12.Mam prawo do adopcji

13.Mam prawo do życia w pokoju

14.Mam prawo do respektowania praw dzieci

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

1.Dzieci świata – słuchanie/czytanie wiersza Danuty Gellnerowej pt.:

,,Dzieci’’
Wszystkie dzieci
na całym świecie
są takie same –
lubią skakać na jednej nodze
i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci
na całym świecie
śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk,
i byle szkiełko
biorą jak skarb
do ręki.
Podobno dzieci
na całym świecie
bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas,
nie w naszym mieście –
to gdzieś za górą, za lasem.

Rozmowa na temat jak należy opiekować się dzieckiem?
Czy to prawda, że wszystkie dzieci na świecie są takie same? Lubią śpiewać, skakać i beztrosko się bawić. Ale czy wszystkie dzieci bywają też niegrzeczne?

2.Tacy sami choć całkiem inni – rozmowa na temat różnic między dziećmi/ludźmi na podstawie piosenki ZoZi – KAŻDY JEST INNY (piosenka dla dzieci, official video)

PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY

TEMAT: ( 3 godz.) Przybornik na biurko – z plastikowych butelek.

Do wykonania tego przybornika będziesz potrzebować:

– plastikowe butelki,

– kawałek materiału,

– dwustronną taśmę klejącą,

– nożyczki.

1.Ostrożnie rozetnij butelki, ostrze łatwo się ślizga po gładkiej plastikowej powierzchni

i można się zranić. Warto do nacinania wykorzystać małe nożyczki do paznokci.

2.Następnie oklej butelki taśmą dwustronną, na nią naklej materiał i zawiń do środka.

3.Oklejone materiałem pojemniki możesz połączyć ze sobą taśmą dwustronną albo klejem na gorąco.

Źródło: https://www.juniorowo.pl/drugie-tworcze-zycie-plastikowych-smieci-diy-dziecmi/

TEMAT: (1 godz.) Mydelniczka z plastikowej butelki.

Do wykonania tej pracy będziesz potrzebować  tylko dużej plastikowej butelki i nożyczek.

1.Ostrożnie odetnij dno butelki, ostrze łatwo się ślizga po gładkiej plastikowej powierzchni i można się zranić. Warto do nacinania wykorzystać małe nożyczki do paznokci.

2.Krawędzie plastikowych butelek po przecięciu mogą być ostre, można je wtedy lekko opalić. Uwaga – gorący plastik bardzo parzy.

Źródło: https://www.juniorowo.pl/drugie-tworcze-zycie-plastikowych-smieci-diy-dziecmi/

TEMAT: ( 3 godz.) Doniczka z puszek.

Źródło: https://www.haart.pl/2017/02/doniczki-z-puszek/

Do wykonania tej pracy będziesz potrzebować:

– metalową puszkę dowolnych rozmiarów i pochodzenia,

– dwustronną taśmę klejącą,

– tkaninę (dowolną, może być jak na zdjęciu koronka)

– do dekoracji wstążkę lub inne elementy np. starą broszkę ( jak na zdjęciu),

– linijkę, taśmę krawiecką,

– nożyczki.

1.Dotnij materiał do rozmiarów doniczki.

2.Oklej puszkę dwustronną taśmą klejącą.

3.Przyklej odpowiednio docięty materiał,

4.Udekoruj wstążką lub w wymyślony przez ciebie sposób.

TEMAT: (3 godziny) Kwiaty z pomponów

Źródło: https://kreatywnediy.pl/kwiaty-z-pomponow/

Do wykonania tych kwiatów potrzebujesz:

– włóczkę w różnych kolorach,

– gałązki,

– klej lub taśmę dwustronną.

1.Zrób 3 pompony z dowolnej włóczki. Obejrzyj filmiki. Wybierz, który sposób wykonania pomponów bardziej Ci odpowiada.

2.Przymocuj pompony do gałązki. Możesz to zrobić na kilka sposobów:

– przywiąż,

– przyklej taśmą dwustronną,

– przyklej klejem na gorąco.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

1.Ćwiczenia ruchowe z użyciem prostych przyrządów

2.Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Edukacja prozdrowotna

3.Bajka o wirusie- koronawirusie

RELIGIA

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:

  1. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus J

Pomódl się dziś za wszystkie dzieci, te małe i te całkiem już duże. A zwłaszcza pomódl się za dzieci z naszej szkoły, bo w tym tygodniu obchodzimy Dzień Dziecka. Zrób znak krzyża i jeśli potrafisz odmów „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potrafisz.

  • Drodzy uczniowie, na pewno pamiętacie jak Wam opowiadałam o tym, że Pan Jezus po swoim zmartwychwstaniu 40 dni ukazywał się swoim uczniom, a potem obiecał, że im ześle Ducha Świętego i wstąpił do nieba. 10 dni później, kiedy Apostołowie zamknięci w Wieczerniku modlili się, poczuli powiew wiatru i ujrzeli ogniki nad swoimi głowami – to  zstąpił na nich Duch Święty. Uczniowie przestali się bać i zaczęli wszystkim opowiadać o Bogu. Także i my otrzymujemy od Ducha Świętego to, czego potrzebujemy. Dlatego spróbujmy modlić się o dary Ducha Świętego tak jak dzieci z teatrzyku, który zaraz obejrzycie: 

  • Możecie też posłuchać piosenki o Duchu Świętym:

Pamiętam o Was w modlitwie. Z Panem Bogiem J

KÓŁKO ARTYSTYCZE

Zapoznajcie  się z nietypową odmianą teatru – teatrem cieni.

Teatr cieni – to rodzaj teatru lalkowego, w którym widz obserwuje na ekranie cienie rzucane przez dekoracje, rekwizyty, lalki i aktorów. Teatr ten powstał w Chinach w III wieku p. n. e.

Zapraszam do przygotowania domowego teatrzyku cieni . Jak to zrobić , pokazuje krótki filmik instruktażowy.

Chciałabym również żebyście spróbowali samodzielnie lub z pomocą rodziców lub rodzeństwa do tworzenia cieni sylwetek zwierząt.  Można  je tworzyć bezpośrednio na ścianie, mając za sobą źródło światła. Zabawa ta ćwiczy sprawność dłoni , pobudza wyobraźnię, zachęca do tworzenia własnych historyjek. Pod tym linkiem znajdziecie wzory, jak za pomocą dłoni odtworzyć na ścianie sylwetki zwierząt.

https://educarium.pl/images/blog/articles/teatr-cieni-dlonie-karta-pracy.pdf

Udanej zabawy!

KÓŁKO INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNE

Komputer jako źródło rozrywki – multimedialne programy komputerowe.

Źródło: http://radzilow.pl/2017/05/31/zyczenia-okazji-dziecka/

Sympatyczni UCZNIOWIE!

Z okazji Dnia Dziecka

Życzymy Wam, aby uśmiech

zawsze gościł na Waszych twarzach,

każdy dzień był wspaniała przygodą

i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.

Niech Wasze marzenia się spełniają!

Wasi nauczyciele

Zapraszam dzisiaj do rozrywki on-line. Wy bardzo dobrze sobie radzicie z układaniem puzzli. Wymaga to od Was dużej koncentracji i spostrzegawczości.

Przysyłam kilka propozycji.

PUZLE RODZINY

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/237232-puzle-rodziny

SPRZĄTANIE

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225397-sprz%C4%85tanie

Na stronie internetowej pod adresem

https://puzzlefactory.pl/pl

znajdziecie bardzo bogaty wybór puzzli od bardzo łatwych 9 – elementowych po bardzo skomplikowane ponad 100 elementów

Sam/ sama zdecyduj, który obrazek będziesz układać. Jak już będzie gotowy to zrób zdjęcie i pokaż co udało Ci się ułożyć.  

Życzę dobrej zabawy.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content