PDP klasa 1-3

PDP klasa 1-3

Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych, rewalidacji i pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów z klasy I – II – III PDP

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Ośrodek pracy: Ważna data w historii Polski
Funkcjonowanie osobiste i społeczne:
Temat: Omówienie tła historycznego Narodowego Święta Niepodległości. Czytanie wierszy przez rodziców i uczniów oraz słuchanie pieśni patriotycznych. Powtórzenie wiadomości o symbolach narodowych.

1.Ułóż proszę nazwy święta z układanki sylabowej.

2.Czytanie/ słuchanie utworu ZoZi„CO TO JEST NIEPODLEGŁOŚĆ„

Kiedyś Rosja, Austria i Prusy
Na Polskę mieli chytre zakusy
Niestety w końcu im się udało
I zagrabili Polskę całą

Przez długie 123 lata
Nie było nas na mapie świata
I jak to czasem mówią dorośli
Wtedy nie było niepodległości

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

Zaraz po I wojnie światowej
Powstały piękne mapy już nowe
Tak właśnie nasza historia biegła
Że Polska dzisiaj jest niepodległa

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

Jedenasty listopada 1918
Zapamiętamy już na zawsze
Jedenasty listopada 1918
Zapamiętamy już na zawsze

Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno
Każde dziecko dziś woła
To polski dom, polska szkoła
Co to jest niepodległość
Teraz wiem już na pewno

3.Rozmowa z rodzicami/ nauczycielem , odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu utworu.

1.Dlaczego Polacy cieszą się w dniu 11 listopada?
2.Co zawdzięczamy bohaterom, którzy oddali życie za ojczyznę?
3.Co znaczy zwrot „podlegać komuś”? Czy można wtedy czuć się wolnym?
4.Co można zrobić, żeby poczuć się wolnym?

4.Obliczenia zegarowe – ćwiczenie. Dopasowywanie godzin do odpowiednich czynności. Uzupełnianie kart pracy.

PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY

• Bieżące prace porządkowe w domu (odkurzanie i zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, ścielenie łóżka, zmiana pościeli, mycie i wycieranie, układanie naczyń).
• Przygotowanie galaretki z bitą śmietaną w kolorach biało- czerwonych. Według instruktażu słownego nauczyciela.
• Etui na telefon z filcu.

Cel: Doskonalenie umiejętności wytwarzania przedmiotów praktycznych. Etui to bardzo praktyczny schowek na telefon aby nie uległ zniszczeniu bądź zarysowaniu. Ręcznie uszyty pokrowiec może być także doskonałym prezentem dla bliskiej osoby. BHP – pamiętajcie o bezpiecznym posługiwaniu się ostrymi narzędziami! Zadanie dla uczniów Wykonajcie etui na telefon wg instrukcji: Potrzebne materiały: – filc, igła, – mulina, szpilki, – nożyczki i linijka

Sposób wykonania:

1.Przygotujcie szablon w kształcie prostokąta z kartonu o wymiarach odpowiednich do wielkości telefonu. (Powinien być większy o ok. 1 cm)
2.Szablon przyłóżcie do filcu, odrysujcie dwie jednakowe części i wytnijcie.
3.Złóżcie do siebie obie części, zepnijcie szpilkami i przyfastrygujcie ( dwa boki dłuższe i jeden krótszy).
4.Aby szew przebiegał równo na pokrowcu, oznaczcie delikatnie ołówkiem planowane miejsca wkłucia.
5.Za pomocą igły i nitki zszyjcie etui znanym już Wam ściegiem dzierganym.
6.Aby Etui było nie tylko praktyczne, ale również ładnie wyglądało możecie je ozdobić w dowolny sposób np. naklejając lub naszywając gotową aplikację.

Zajęcia rozwijające kreatywność (w miarę możliwości uczniów):

•Nauka piosenki „ Co to jest Niepodległość”. Śpiew z podkładem muzycznym, wyklaskiwanie rytmu.

•Wyklejanie bibułą symboli narodowych ( Godło i Flaga Polski).

Zajęcia rozwijające komunikowanie się:

•Oglądanie filmu pt.” Animowana historia Polski”

• Z wizytą u dziadka – zwiedzanie dworku Marszałka Józefa Piłsudskiego

https://niepodlegla.men.gov.pl/mission1/?fbclid=IwAR3GH3wMok1lQ2KbTGXPcajv0VRKErUJ8kMRwA5oajaTzOOE7iscbAwFOAc

Rozmowa z nauczyciele na temat obejrzanych filmów.

RELIGIA

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:

•Drodzy Uczniowie, pomódlcie się dziś o zdrowie dla uczniów, nauczycieli i pracowników naszej szkoły, i ufajcie, że Pan Bóg jest dobry. Zróbcie znak krzyża i kto potrafi, niech odmówi „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potraficie.

•W tym tygodniu w Kościele wspominamy świętego Marcina z Tours. Wiem, że ten święty kojarzy Wam się pewnie z pysznymi marcińskimi rogalami. Ale nie przez rogale Marcin został świętym, ale dlatego, że miał dobre serce. Pooglądajcie film:

•Pomyślcie i powiedzcie, co zrobił św. Marcin, kiedy spotkał zmarzniętego żebraka?

Oddał mu swój płaszcz. Św. Marcin miał dobre serce – pomagał tym, którzy potrzebowali pomocy, przebaczał. I my starajmy się tacy być – pomagajmy, dzielmy się. Zróbcie sobie dziś takie postanowienie w sercu, że będziecie pomagać potrzebującym – to jest Wasze zadanie na ten tydzień i na zawsze .
Na koniec uważnie posłuchajcie piosenki o pomaganiu:

Z Panem Bogiem

WYCHOWANIE FIZYCZNE

1.Temat: Ćwiczenia wzmacniające całe ciało – zajęcia ruchowo-rekreacyjne.

Dziś proszę, wykonajcie ćwiczenia z wirtualną ruletką – zakręć kołem i wykonaj ćwiczenie. Proszę zakręć kołem przynajmniej 7 razy, jeśli poczujesz się zmęczony/na zrób sobie krótką przerwę i wróć do ćwiczeń. Powodzenia

2.Temat: Elementy gimnastyki korekcyjnej – pracujemy nad prawidłową postawą ciała.

Pamiętaj, przed każdym treningiem wykonaj rozgrzewkę

Poniżej znajdziesz link z propozycjami ćwiczeń na dziś. Dzisiejszy trening przeznaczymy na poprawę postawy ciała:

Related posts

Leave a Comment

Skip to content