Klasa 1-3

Szkoła Podstawowa klasa 3

TEMAT DNIA: Układamy życzenia

1.Czego możemy życzyć? – ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia w mówieniu.

Porozmawiajcie  o uroczystościach, w czasie których składane są życzenia:

Kiedy składamy sobie życzenia?

Jakie znacie uroczystości, podczas których składasię życzenia?

 Czego najczęściej życzycie osobom, którym składacie życzenia?

Oto przykłady:

 WesołychŚwiąt, Wszystkiego najlepszego, Dużo zdrowia, Dużo radości, Wspaniałych upominków,Wielu sukcesów, Spełnienia marzeń, Radosnego uśmiechu, Sto lat życia, Pomyślności, Powodzenia, Radosnych Świąt, Spokojnych Świąt, Składam gratulacje, Dobrych ocen, Dużomiłości, Wielu przyjaciół, Dużo zdrowia itd.

Zbliża się czas Świąt Bożego Narodzenia, podczas których ludzie składają sobie życzenia. W jaki sposób możemy złożyć życzenia osobie, której nie ma bliskonas? (sms, telefonicznie, email, wysłanie karty)

2.Układamy życzenia – ćwiczenia w redagowaniu życzeń.

Próbujemy ułożyć życzenia np. na urodziny koleżanki, z okazji świąt, Dnia Matki, Dnia Dziadka, Dnia Babci).

Przy okazji zachęcam do wzięcia udziału w konkursie ogłoszonym przez Samorząd Uczniowski oto treść:

Kochani zapraszamy do udziału w konkursie, umilmy sobie czas świąt i pokażmy, że pamiętamy o zwyczaju składania życzeń…

Prosimy o zdjęcia ( np. telefonem) Waszych prac  (technika dowolna) do wychowawców klas.

Po powrocie do szkoły wręczymy nagrody dla zwycięzców…

Opiekunki SU

3.Piszemy listy – omówienie budowy listu, ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia w pisaniu, wzbogacenie wiedzy .

Podyskutujcie na temat listów: Co to jest list? Do kogo z bliskich nam osób piszemy

listy? Jak często je piszemy? Jakie są rodzaje listów? Czy listy piszemy tylko do osób nam

bliskich? Do kogo i gdzie jeszcze piszemy listy?

Zapoznaj się z treścią w ramce – co to jest nagłówek, następnie wykonaj 1 i 2 ćwiczenie.

4.Matematyczne domki – tworzenie liczb zgodnie z podanymi warunkami

Dzieci oglądają matematyczne domki i czytają informację. Na jej podstawie uzupełniają domki liczbami (ćw. 1).

Dzieci tworzą liczby dwucyfrowe za pomocą podanych cyfr i odczytują je. Mówią, ile liczb zapisały (ćw. 2).

5.Gra edukacyjna – położenie.

https://www.matzoo.pl/klasa2/polozenie_63_325

Related posts

Leave a Comment

Skip to content