Szkoła podstawowa klasa 3
TEMAT DNIA: Trudna wyprawa
1.Wyprawa Gerdy w poszukiwaniu Kaja –słuchamy kolejnegofragmentu baśni,, Królowa Śniegu”.(podr. str.58)
Dzieci słuchają i wymieniają postacie,które pojawiły się w baśni, następnie odpowiadają na pytania:
Kogo spotkała Gerda?
Jak się czuławśród rozbójników?
Czego Gerda dowiedziała się o Kaju i Królowej Śniegu?
W jaki sposóbmała Rozbójniczka pomogła Gerdzie? (polecenia 1–4).
https://epublikacje.mac.pl/P/P_OJ2/otoja_pol_spol_kl2_cz1/mobile/index.html#p=60
2.Ocena małej Rozbójniczki – cechy małej Rozbójniczki (ćw. 1).
Dzieci słuchają wyrazy i wybierają te, które według nich pasują do małej Rozbójniczki, mogą je zapisać w ćwiczeniu:
-uczciwa, uparta, dobra, troskliwa, opiekuńcza, rozpieszczona, skromna, odważna, zarozumiała,chciwa, tchórzliwa.
3.Co było dalej? – porządkowanie wydarzeń (ćw.2).
Dzieci słuchają zdań i porządkują je we właściwej kolejności, mogą je zapisać.
4.Koło – zabawa
Posłuchaj rymowanki.
Jest nam wesoło, gdy tworzymy koło,
bo nasze koło toczy się wesoło.
Nie ma początku i końca,
a obraca się w rytmie bez końca.
I. Kornecka
Dzieci wymieniają przedmioty, które swoim kształtem przypominają koło. Każde
dziecko rysuje na kartce koło i wykonuje obrazek, którego elementem jest koło.
5.Prostokąt, koło – ćwiczenia praktyczne .(ćw.1,2,3 i 4)