Szkoła podstawowa klasa 6a, 7, 8 – Religia
Kochani Uczniowie, Szanowni Rodzice i Opiekunowie !
Dziś będzie zadanie domowe do wysłania nauczycielowi. Zdjęcie zrobionego zadania należy wysłać do na adres mailowy katechetkisosw@wp.pl w temacie wpisać: chrzest -zadanie domowe.
Życzę dobrej pracy !
1.W tym tygodniu w wieczornej modlitwie módl się modlitwą: Zdrowaś Maryjo w intencji chorych
2.Zapisz w zeszycie (lub na kartce)
Katecheza
Temat : Łaski sakramentu chrztu świętego.
3.Przeczytaj tekst znajdziesz w nim informacje do wykonania zadania domowego do wysłania nauczycielowi
Pan Jezus przyjął chrzest nad brzegami rzeki Jordan. Sakrament to widzialny znak niewidzialnej łaski Bożej. Dzisiaj przyjmujemy chrzest w kościele. Chrztu udziela udziela się przy chrzcielnicy w niej znajduje się woda potrzebna do chrztu. Koło chrzcielnicy stoi zazwyczaj Paschał. W kościele ksiądz udziela chrztu. Polewa wtedy trzy razy głowę wodą dziecku lub dorosłemu i wypowiada słowa: „…. ja ciebie chrzczę w Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”. Podczas chrztu namaszcza się też czoło poświęconym olejem. Zapala się od Paschału świecę i nakłada się białą szatę chrzcielną
4.ZADANIE DOMOWE DO WYSŁANIA NAUCZYCIELOWI – na zrobienie zadania i wysłanie masz tydzień czasu do piątku 27.11.20. PO WYSŁANIU SPRAWDZĘ I POINFORMUJĘ O OCENIE.
Przerysuj do zeszytu krzyżówkę, wypełnij, zapisz hasło- zrób zdjęcie i wyślij na mailakatechetkisosw@wp.pl jako temat wpisz maila wpisz: chrzest -zadanie domowe
Oceniać będę poprawność rozwiązania krzyżówki a także staranność narysowanej krzyżówki.
Pytania do krzyżówki
- Stoi koło chrzcielnicy.
- Kolor jaki ma szata chrzcielna.
- Został ochrzczony w rzece Jordan.
- Przy niej udziela się chrztu.
- Zapala się od Paschału.
- Potrzebna do chrztu, znajduje się w chrzcielnicy.
- Ile razy ksiądz polewa głowę wodą.
- Do namaszczenia czoła dziecka przy chrzcie.
- Udziela chrztu w kościele.
- Sakrament to widzialny …….
- Chrzest udziela się w Imię Ojca i …..
HASŁO: CHRZEST GŁADZI GRZECH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .