I-III PDP

Szkoła Przysposabiająca do Pracy klasa 1-3

Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych 11.05.2020 – 15.05.2020

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

1.

FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE

FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE

FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE

FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOLECZNE

FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE

2.

PDP

ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ

PDP

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
KOMUNIKOWANIE SIĘ

ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ

PDP

PDP

PDP

PDP

PDP

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
KOMUNIKOWANIE SIĘ

3.

PDP

W – F

PDP

PDP

PDP

PDP

PDP

PDP

PDP

4.

RELIGIA

KÓŁKO ARYSTYCZNE

KOŁO INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNE

ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ

PDP

RELIGIA

ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ

W – F

W- F

Ośrodek pracy:  JESTEM POLAKIEM, MIESZKAM W POLSCE

Funkcjonowanie osobiste i społeczne:

1.Czytanie wiersza pt. „Polak mały” Marka Dąbrowskiego i uzupełnianie kart pracy (WSiP).

Ja jestem Małym Polakiem
I orzeł jest moim znakiem.
Ja wiem, w jakich kolorach
Jest moja klasa i szkoła.
Jaka jest Polska kraina
I gdzie się ona zaczyna.
Kolory to: czerwony i biały,
Jak kraj mój szeroki cały.
Od Bałtyku po piękne góry
Płyną po niebie chmury.
Także biało – czerwone,
A orzeł ma złotą koronę
I tam ma swoje gniazdo,
Gdzie stoi Gniezno – miasto.
Ja jestem Polakiem Małym
I kocham kraj mój cały.
Uwielbiam góry i rzeki,
I całą historię przez wieki.
Moja ojczyzna to Polska:
Kujawy i Małopolska
Tatry, Sudety, Karpaty,
I drzewa wielkie i kwiaty.
Znam Mazurka Dąbrowskiego
I zwrotki hymnu polskiego,
Bo ja jestem Polakiem.
Biały Orzeł jest mym znakiem.

2.Rozmowa z rodzicem o pięknie i bogactwie naszego kraju (morze, góry, niziny, wyżyny, rzeki, jeziora, miasta, wsie) – na podstawie filmu „Polska jest piękna” oraz swoich doświadczeń i obserwacji. Wskaż na mapie Polski: Morze Bałtyckie, góry, rzeki Wisła i Odra, miasta: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Opole, Kluczbork, Byczyna.
Film dokumentalny Polska jest piękna (Poland is beautifu)

3.Warszawa – stolicą Polski. Spacer po Warszawie.
Film „Zabytki Warszawy”

4.Kluczbork – moja mała Ojczyzna. Wyszukaj w Internecie informacji na temat zabytków i ciekawych miejsc w Kluczborku oraz historii, herbu czy piosenki
„W Kluczborku na rynku”. Zapisywanie adresu.
Film pt. „Kluczbork”

5.

6.Uczeń jako obywatel Unii Europejskiej, ćwiczenia z mapą Europy, wskazywanie państw sąsiadujących z Polską.
(Do wykorzystania Karty pracy z wydawnictwa Harmonia i WSiP )

Zajęcia rozwijające komunikowanie się:

1.Układanie zdań z na temat swojej miejscowości (ciekawe miejsca, zakłady pracy, park, las, rzeka, staw, kościół, zabytki itp.).
2.Szukanie w Internecie informacji na temat obchodów Święta Konstytucji 3 Maja w Polsce (np. w Warszawie, Opolu czy Kluczborku).

Zajęcia rozwijające kreatywność (w miarę możliwości uczniów):

1.Jak tańczyć poloneza? Figury taneczne.

2.,,Kocham Cię Polsko” – nauka piosenki, wyklaskiwanie rytmu, pląsy

  1. ,,Mamma Mia” – Zumba- zabawy taneczne

4.„Moje miasto” – praca plastyczna z wykorzystaniem gazet.
Przygotuj ołówek, nożyczki, klej, kolorową kartkę z bloku (jeżeli nie masz kolorowej może być biała) i niepotrzebną gazetę, najlepiej z czarnym nadrukiem (tekstem). Na gazecie narysuj kilka domów różnej wielkości. Wytnij je i naklej na kolorowej kartce. Możesz dorysować ulice, drzewa, kwiaty i inne elementy tak, aby cała kompozycja przypominała miasto.

Przysposobienie do pracy:

1.Poznanie potraw regionalnych Ziemi Kluczborskiej
http://polskie-potrawy.pl/przeglad-dan-opolszczyzny/ .

2.3.Gotuj ze mną. Przygotowanie zgodnie z instrukcją nauczyciela produktów na regionalną zupę wodziankę: 2-3 kromki czerstwego chleba (może być również bułka), 1 łyżka masła lub kawałek wędzonego boczku, 1/2 łyżeczki soli2-3 ząbki czosnku, 1 litr wody. Chleb pokroić w drobną kostkę. Obrać czosnek, dokładnie rozetrzeć go z solą. Zalać wrzącą wodą. Dodać stopiony na patelni boczek lub masło na okrasę. Dla lepszego smaku można doprawić wodzionkę solą lub pieprzem, można również dodać kilka kropel maggi lub innej przyprawy do zup. Smacznego.

4.5.6.Rodzinny kołocz z posypką.
Składniki na ciasto:
1 kg mąki, 20 dkg cukru, 25 dkg masła, 10 dkg drożdży, 1 szk. mleka,
5 jajek, szczypta soli
Składniki na posypkę: 60 dkg mąki, 40 dkg masła, 40 dkg cukru, 1 żółtko, 1 cukier waniliowy’

Mąkę przesiewamy przez sito. Z mleka i drożdży robimy rozczyn, który wlewamy do przesianej mąki. Jajka ubijamy z cukrem. Roztapiamy masło. Gdy rozczyn podwoi swoją objętość, dodajemy jajka z cukrem i wyrabiamy, dolewając roztopione masło. Wyrabiamy ciasto tak długo, aż przestanie się kleić do rąk, na końcu dodajemy sól. Oddzielnie wyrabiamy wszystkie składniki na posypkę. Na blachę układamy ciasto (można dodać owoce sezonowe np. rabarbar), na które dajemy posypkę. Pieczemy do zrumienienia.

7.Przygotowanie kompotu z jabłek wg przepisu mamy.

8.9.Domowe grzanki z jajkiem wg instrukcji nauczyciela – dobry sposób na zużycie czerstwego chleba (kilka kromek chleba, 2, 3 jajka roztrzepać z odrobiną soli, kromki chleba obtoczyć z dwóch stron w jajkach i kłaść na rozgrzany tłuszcz). Podawać na gorąco.

10.11.Ćwiczenia w nakrywaniu do stołu na każdy posiłek: śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja (obrus, talerze, sztućce, szklanki). Sprzątanie po posiłku, mycie naczyń, wycieranie, układanie w szafkach.

12.13.14.Florystyka – sztuka układania kwiatów i innych elementów roślinnych. Przygotowanie dekoracyjnego bukietu z wiosennych kwiatów wg instrukcji nauczyciela , np. a) z tulipanów – umieszczonych w dzbanku od serwisu do kawy, konewki czy doniczce, b) z gałązek z kwitnących drzew i krzewów, które rosną w pobliżu domu: forsycja, magnolia, kalina, migdałek, c) z małych kwiatów: fiołki, stokrotki, szafirki i traw umieszczonych w kieliszku czy filiżance. Można przygotować bukiet wg swojego pomysłu (proszę o zrobienie zdjęcia i przysłanie do wychowawcy klasy).

15.16.17.Przegląd zdjęć z wykonanych prac i wrzucanie do folderu filmowego „Movi PDP”. Selekcja zdjęć w folderze filmowym „Movi PDP”. Wybór zdjęć rodzinnych i o tematyce własnych zainteresowań i wrzucanie do folderu filmowego „Movi PDP” (dla klasy II b).

Wychowanie fizyczne:

1.Gimnastyka –wzmacniamy obręcz barkową i brzuch

2.Gimnastyka na wesoło

3.Edukacja prozdrowotna

Mleko i produkty mleczne w naszej diecie. Fakty i mity

Religia:

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:
1.Pomódl się dziś za tych ludzi, którzy grzeszą, za dzieci, które są niegrzeczne.
Zrób znak krzyża i jeśli potrafisz odmów „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potrafisz.

2.W tym tygodniu 13 maja mijają 103 lata od czasu, kiedy Matka Boża ukazała się
w Fatimie trójce pastuszków: Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Obejrzyjcie o tym film:

3.Możesz posłuchać Litanii Loretańskiej i pooglądać piękne obrazy Maryi:

Pamiętam o Was w modlitwie. Z Panem Bogiem 

Kółko artystyczne:
•Narysuj w dowolnej technice swojego ulubionego bohatera filmu, bajki, gry.

Koło informacyjno – komunikacyjne:

Wydrukuj kartę pracy SĄSIEDZI POLSKI. Odszukaj w Internecie informacji na temat państw sąsiadujących z Polską. Napisz jak nazywają się stolice państw sąsiadujących
z Polską. Pomaluj flagi państw sąsiadujących z Polską zgodnie z obowiązującym wzorem. Zrób zdjęcie swojej pracy i przyślij do mnie.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content