I-III PDP

Szkoła Przysposabiająca do Pracy klasa 1-3

Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych 04.05.2020 – 08.05.2020

 PONIEDZIAŁEKWTOREKŚRODACZWARTEKPIĄTEK
1.FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOLECZNE
FUNCJONOWANIE
OSOBISTE I SPOŁECZNE
2.PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ
PDP ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
KOMUNIKOWANIE SIĘ
ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ PDP
PDP PDP PDPPDP ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE
KOMUNIKOWANIE SIĘ
3.PDP W – FPDP PDPPDP PDPPDP PDPPDP
4.RELIGIA KÓŁKO ARYSTYCZNE KOŁO INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNEZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ
PDP RELIGIAZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ
W – F W- F

Ośrodek pracy:  MAJOWE ŚWIĘTA

Funkcjonowanie osobiste i społeczne:  

  1. Zapisywanie dat i nazw świąt państwowych – rozmowa z nauczycielem (przepisz jeśli potrafisz  daty i nazwy świąt majowych: 1 MAJA 2020 – ŚWIĘTO PRACY,
    2 MAJA 2020 – DZIEŃ FLAGI, 3 MAJA 2020 – ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA
  2. Układanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego konstytucja jest taka ważna?

(Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu:

Konstytucja to najważniejszy dokument w państwie, reguluje zasady funkcjonowania władz państwowych oraz prawa i obowiązki wszystkich obywateli. Pierwsza polska Konstytucja powstała 3 maja 1791 roku i była pierwszą konstytucją w Europie,
a drugą na świecie, po konstytucji Stanów Zjednoczonych. Już kilka dni po uchwaleniu Konstytucji przez Sejm Wielki dzień 3 maja został uznany za święto narodowe.)

W udzieleniu odpowiedzi pomoże Ci też film pt. „Konstytucja w Polsce – jak powstała?”  

  • Moje prawa – odszukaj w Statucie SOSW na stronie sosw@powiatkluczborski.pl prawa ucznia i zapoznaj się z nimi –  rozmowa z wychowawcą.
  • Utrwalanie wiadomości o symbolach narodowych (flaga, hymn, godło), uzupełnianie kart pracy, łączenie wyrazu z ilustracją.

Zajęcia rozwijające komunikowanie się: 

  1. Przypomnienie słowa hymnu państwowego (można odszukać w Internecie).
  • Pokaż gestami Makatonu refren hymnu państwowego.

Zajęcia rozwijające kreatywność (w miarę możliwości uczniów):

  1. ,,Polska Flaga”- zapoznanie się z utworem, interpretacja muzyczno ruchowa do piosenki. 
  • .,,Witaj majowa jutrzenko” – Nauka piosenki, wyklaskiwanie rytmu, swobodne pląsy do muzyki. 
  • Wiosenna łąka – malowanie farbami na podstawie filmu instruktażowego.
  • Jak zrobić wiatraczek, który się obraca?

Przysposobienie do pracy:

Sezon grillowy (uczniowie, którzy nie posiadają grilla mogą wykorzystać piekarnik):

1.Wyszukiwanie w Internecie pomysłów na szybkie potrawy i przekąski z grilla.

2. 3.Przygotowanie grilla – odświeżanie/ czyszczenie/mycie grilla specjalnymi preparatami.

4. 5.Przygotowanie listy produktów do grillowania. Zakupienie produktów, przygotowanie do grilla.

6.Grillowanie wg pomysłu znalezionego w Internecie z przestrzeganiem   przepisów bhp.

7.  8.  9.Propozycje nauczyciela  na grillowe potrawy, przekąski i napoje:

1)sałatka na grilla

2) pyszne ziemniaczki

3) grillowane warzywa, 4) sałatka ziemniaczana (ziemniak, ogórek, cebula) wg instrukcji nauczyciela.

10. 12. 13.Deser grillowy (np. jabłka, gruszki, banany, ananas, brzoskwinie) 

https://www.garneczki.pl/blog/grillowane-owoce-przepisy/

14.Grillowanie ryb.

15.Przygotowanie napojów do grilla, np. woda z cytryną/miętą  i miodem, świeży sok wyciśnięty z pomarańczy/grapefruitów/jabłek.

16.Przygotowanie stołu do posiłku grillowego (odświeżanie/ mycie stołu, krzeseł, nakrywanie obrusu, układanie serwetek, talerzy, sztućców, szklanek i dzbanka do napojów itp.).

17.Prace porządkowe po grillowaniu: mycie i wycieranie  naczyń, grilla, wycieranie stołu, segregowanie odpadów itp.

18.Wybór ścieżki dźwiękowej do filmu „Movi PDP” spośród utworów instrumentalnych do prezentacji (innowacja pedagogiczna „Movi PDP” – realizowana w klasie II b PDP).

19.Wybór ścieżki dźwiękowej do filmu „Movi PDP” spośród utworów rokowych
i popowych

(Thunderstruck) 

(Moves like Jagger)

(Promises)

20.Wybór ścieżki dźwiękowej do filmu „Movi PDP” spośród utworów muzyki filmowej.

(Gdzie nie sięga wzrok)

 (Zrobię z was mężczyzn)

 (Man in black)

Wychowanie fizyczne:

1.Gimnastyka – ćwiczenia ogólnorozwojowe

2.Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej z piłką

Edukacja prozdrowotna

3.Na widelcu. Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Religia:

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:

Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:

  1. Pomódl się dziś za nasz cały piękny kraj – za Polskę,

Zrób znak krzyża i jeśli potrafisz odmów „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potrafisz.

  1. Za nami Święto Najświętszej Maryi Panny i zarazem Święto Konstytucji 3 maja.
    A wcześniej, 1 maja – Święto Pracy ale też wspomnienie św. Józefa, robotnika.
    Dlatego chciałabym abyście, drodzy uczniowie, pooglądali dziś specjalny odcinek Ziarna: Ziarno Vivat 3 maj! Znajdziecie go na stronie VOD TVP
    https://vod.tvp.pl/video/ziarno,vivat-3-maj,19633562

Zobaczycie Jasną Górę, obraz Matki Bożej, skarbiec i historię cudownego ocalenia klasztoru na Jasnej Górze.

  1. Możesz narysować i pokolorować flagę Polski i koronę dla Maryi. Jeśli potrafisz podpisz obrazek: Maryjo, Królowo Polski, módl się za nami.
  1. Na koniec pomódl się: Maryjo, Królowo Polski, módl się za nami.

Pozdrawiam Was serdecznie i pamiętam w modlitwie. Z Panem Bogiem.

 Kółko artystyczne:

  • „Piękna jest nasza ojczyzna” –  narysuj albo namaluj najładniejsze według Ciebie miejsce, w jakim byłeś.

Koło informacyjno – komunikacyjne:

  • W BIAŁO – CZERWONYCH BARWACH

Uruchom edytor grafiki Paint

START – AKCESORIA SYSTEMU  – PAINT

Korzystając z narzędzi: pędzel i kolor narysuj duży bukiet w biało – czerwonym kolorze

Wykorzystując narzędzie: wypełnij kolorem – zmień kolor tła wg własnego uznania

Tło możesz zrobić wykorzystując kilka kolorów.

Narysowany bukiet zapisz na pulpicie swojego komputera pod nazwą: bukiet

Plik – zapisz jako – obraz .jpg

Wskaż miejsce – pulpit – w miejscu nazwa pliku wpisz nazwę – bukiet i zatwierdź klikając zapisz 

Wyślij na moją skrzynkę pocztową jako załącznik.

Powodzenia

Related posts

Leave a Comment

Skip to content