Tematyka zajęć z przedmiotów edukacyjnych dla uczniów z klasy I – II – III SPdP 30.11.2020 – 04.12.2020
Funkcjonowanie osobiste i społeczne:
- Zapraszam na spacer wirtualny po Centrum Handlowym Karolinka w Opolu https://www.streetview.pl/item/57. Wymień nazwy kilku sklepów i zapisz je w zeszycie. Co możemy kupić w sklepie Rossmann? W jakim sklepie w Karolince kupimy produkty spożywcze? A w jakim buty? Poszukaj sklepu ze sprzętem AGD i RTV? https://www.ch-karolinka.pl/sklepy/
- Przygotowanie i zapisanie w zeszycie listy zakupów, które można zrobić w sklepie spożywczym, aby przygotować pierniki.
- Ważenie owoców i warzyw – utrwalenie jednostek kg, dag.
- Przeliczanie pieniędzy, płacenie za towar. Uczenie się używania kalkulatora. Utrwalenie pojęć: monety, banknoty.
Zajęcia rozwijające komunikowanie się:
- Odpowiedz na pytania: Gdzie w Centrum Handlowym Karolinka można zjeść obiad? Zapisz nazwy restauracji (trzy)
- Utrwalanie zwrotów grzecznościowych i odpowiadającym im gestom z systemu Makaton (dzień dobry, proszę, dziękuję, do widzenia)
Zajęcia kształtujące kreatywność:
• Wykonanie kartek świątecznych na Konkurs Kartek Bożonarodzeniowy w Kadłubie – cd.
• 6 pomysłów na kalendarz adwentowy. Oglądanie propozycji na kalendarz adwentowy, wybranie i wykonanie własnego, dowolną techniką.
https://dziecisawazne.pl/6-pomyslow-na-kalendarz-adwentowy-i-24-pomysly-na-przedswiateczne-aktywnosci/
• ZUMBA KIDS – Electronic Song – Minions – zabawy taneczne, naśladowanie ruchów do muzyki.
• Nauka zumby do utworu DANCE MONKEY- Tones and I – zabawy muzyczno –taneczne.
Przysposobienie do pracy:
- Porządkowanie swojego pokoju:
Sprzątanie pokoju krok po kroku
1.Zdejmujemy zakurzone rzeczy, czyli wszelkie ozdóbki, zdjęcia, książki z półek i przekładamy je na inne miejsce.
2.Odkurzamy każdy skrawek podłogi w pokoju.
3.Odkurzamy wszelkie meble, parapet, pajęczyny.
4.Po odkurzeniu przynosimy miskę z wodą, szmatką do wycierania na mokro, płyn do czyszczenia mebli i suchą szmatkę.
5.Czyścimy każdy mebel na mokro, potem wycieramy suchą szmatką.
6.Bierzemy wszelkie figurki, ramki do zdjęć i inne ozdoby jeśli mamy i wycieramy je z kurzu.
7.Układamy wszystko na półkach. Przy okazji można coś pozmieniać, wtedy pokoik wyda się inny, taki nowszy. Książki powinny stać w kolejności alfabetycznej lub co jest bardziej efektowne od najmniejszej do największej.
8.Tematyczne układanie/segregowanie odzieży w szafach (swetry, bluzy, spodnie, bielizna itp.)
9.Myjemy okna w naszym pokoju oraz podłogi jeśli nie posiadamy dywanów. W przypadku posiadania dywanu, wynosimy go na zewnątrz i trzepiemy z kurzu lub dokładnie odkurzamy.
10.Wietrzymy pokój.
11.Podlewamy kwiatki i wszelkiego rodzaju roślinki.
12.Warto wprowadzić kilka zmian gdyż porządki to doskonała okazja do zmian.
• Jak prawidłowo pielęgnować obuwie? Środki do czyszczenia obuwia. Oglądanie filmu instruktażowego firmy Ryłko, czyszczenia obuwia pod okiem nauczyciela, rodzica.
• Doskonalenie umiejętności prasowania.
1.Zapoznaj się z budową żelazka na podstawie instrukcji.
2.Wskaż na żelazku poszczególne elementy omówione w instrukcji.
3.Wybierzcie do prasowania 3 różne, własne ubrania. (np. spodnie, bluzkę, koszulę, spódnicę) . Wybierzcie te rzeczy, które wcześniej wypraliście
4.Sprawdźcie na metkach wybranych ubrań w jakiej temperaturze możemy je prasować.
5.Uzupełnijcie wodę w żelazku.
6.Ustawcie temperaturę.
7.Podłączcie żelazko do prądu. Zachowajcie zasady BHP i bądźcie ostrożni.
8.Wyprasujcie trzy ubrania.
9.Wyprasowaną odzież powieście na wieszaku lub poskładajcie i ułóżcie w szafie.
Zajęcia kulinarne
- Pyszne domowe frytki z piekarnika- przygotowanie domowych frytek według instrukcji pani Asi.
- Przekąski i przystawki z ciasta francuskiego, pieczarek i sera żółtego według przepisu pani Alinki.
- Domowe zupy- przygotowanie białego barszczu z kiełbaską i jajkiem według przepisu pani Uli
Wychowanie fizyczne:
Drodzy uczniowie! Przedstawiam Wam propozycje do zajęć na ten tydzień.
• Zapraszam dziś do wspólnego ruchu przy filmie: https://wordwall.net/pl/resource/1514174/wf-3/wf
• Ćwiczenia ogólnorozwojowe –możecie je wykonywać nawet codziennie, dbajcie o swoją aktywność i sprawność.
• Proponuję Wam przygodę z relaksem, ale i dbałością o Waszą postawę ciała…
Pamiętajcie, że w czasie epidemii ważna jest właściwa dieta bogata w warzywa i owoce – witaminy, oraz aktywność fizyczna i spacery na świeżym powietrzu, zwłaszcza w słoneczne dni.
Religia:
Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie polecenia:
Drodzy Uczniowie, dzisiaj pomódlcie się za siebie samych, byście się dobrze przygotowali na Boże Narodzenie. Zróbcie znak krzyża i kto potrafi, niech odmówi „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potraficie.
• Temat pierwszej lekcji to: Święty Jan Chrzciciel wzywa do nawrócenia.
Każdy potrzebuje się nawracać, to znaczy, że potrzebujemy pracować nad sobą, byśmy się stawali coraz lepsi – mamy ćwiczyć się w dobrym, robić coraz więcej dobrych uczynków i coraz mniej złych. Pomyśl sobie o swoich niezbyt fajnych uczynkach… Co zrobić, żeby być już teraz lepszym?
Posłuchaj jak chce się nawrócić Gienek i co mówił Jan Chrzciciel:
• Temat drugiej lekcji to: Święty Mikołaj. (- tematy możecie przepisać do zeszytu)
Już nie raz opowiadałam o świętym Mikołaju, który jest dla nas wzorem do naśladowania w czynieniu dobra. Przypomnijcie sobie historię Św. Mikołaja:
I posłuchajcie piosenki – możecie tańczyć jak w piosence i koniecznie przyjrzyjcie się jak był ubrany prawdziwy święty Mikołaj:
Możecie pokolorować rysunek, jeśli jest możliwość wydruku, lub namalujcie pod tematem MITRĘ (nakrycie głowy) i PASTORAŁ (laskę) św. Mikołaja.
Z Panem Bogiem