I-III PDP

Terapia logopedyczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy klasa 1-3

Ćwiczenia nie powinny trwać długo, wystarczy kilka minut dziennie, a domowe sprzęty albo niektóre produkty spożywcze świetnie zastąpią pomoce z gabinetu logopedycznego. Najważniejsze są chęć działania i ciekawość dziecka.

SMAKOŁYKI – ĆWICZENIA Z WYKORZYSTANIEM JEDZENIA

  • Obliż usta posmarowane miodem, dżemem lub kremem czekoladowym (wykonaj to ćwiczenie przy szeroko otwartych ustach).
  • Zliż czubkiem języka rozsmarowany na talerzu w kształcie koła, serca lub kwiatka dżem, miód lub keczup.
  • Zbieraj czubkiem języka z talerzyka lub serwetki pojedyncze ziarenka
    ryżu preparowanego.
  • Jedz paluszki bez przytrzymywania ich dłonią.
  • Wciągaj spaghetti bez użycia rąk!
  • Dmuchaj na chrupki kukurydziane zawieszone na nitce, a następnie spróbuj je zjeść bez sięgania po nie rękami!
  • Kreśl szlaczki, litery lub wzory na tacy z rozsypaną kaszą, ryżem itp. równocześnie powtarzając ćwiczone głoski i sylaby.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content