Terapia logopedyczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy klasa 1-3
Ćwiczenia nie powinny trwać długo, wystarczy kilka minut dziennie, a domowe sprzęty albo niektóre produkty spożywcze świetnie zastąpią pomoce z gabinetu logopedycznego. Najważniejsze są chęć działania i ciekawość dziecka.
SMAKOŁYKI – ĆWICZENIA Z WYKORZYSTANIEM JEDZENIA
- Obliż usta posmarowane miodem, dżemem lub kremem czekoladowym (wykonaj to ćwiczenie przy szeroko otwartych ustach).
- Zliż czubkiem języka rozsmarowany na talerzu w kształcie koła, serca lub kwiatka dżem, miód lub keczup.
- Zbieraj czubkiem języka z talerzyka lub serwetki pojedyncze ziarenka
ryżu preparowanego. - Jedz paluszki bez przytrzymywania ich dłonią.
- Wciągaj spaghetti bez użycia rąk!
- Dmuchaj na chrupki kukurydziane zawieszone na nitce, a następnie spróbuj je zjeść bez sięgania po nie rękami!
- Kreśl szlaczki, litery lub wzory na tacy z rozsypaną kaszą, ryżem itp. równocześnie powtarzając ćwiczone głoski i sylaby.