I-III PDP I-III ZET IV-VIII ZET

Zajęcia usprawniające ruchowo klasa 1-3, 4-8 ZET, PDP

Witam Was serdecznie-zachęcam ponownie do wspólnej zabawy i ćwiczeń!
Przygotowałem dla Was znane i lubiane zabawy.

  1. Raz, dwa, trzy – baba jaga patrzy – Jedna osoba to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie dzieci szybko biegną w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.
  2. Gra w klasy – Narysuj na chodniku kratki do gry w klasy i ponumeruj je do pięciu. Pokaż dziecku, jak rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek. Zachęć malca do skakania po kratkach, aż znajdzie się na numerze, na który upadł rzucony przedmiot.
  3. Kto wyżej – Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
  4. Letnia burza.

Dzieci siedzą przy stole.
Narracja: „W piękny letni dzień gdy wiele dzieci było na spacerze, nagle słońce schowało się za chmurami i nadciągnęła burza”. Dzieci palcami obu rąk „wędrują” po stole.
Narracja: „Wszyscy próbują się schować”. Uczniowie opierają o krawędź stołu same końce palców.
Narracja: „Zaczyna już kropić deszcz”. Dzieci jednym palcem pukają lekko w blat stołu.
Narracja: „A potem spadają pierwsze duże krople deszczu”. Uczestnicy pukają naprzemian dwoma palcami w blat.
Narracja: „Deszcz pada i pada i pada”. Uczniowie Bębnią wszystkimi palcami po stole.
Narracja: „Deszcz pada coraz bardziej rzęsiście. W końcu leje jak z cebra”. Dzieci wykonują gest zacierania rąk.
Narracja: „Nagle zaczyna padać grad, mimo, że jest środek lata”. Uczniowie pukają kostkami palców o lat stołu.
Narracja: : „Na niebie pojawiają się błyskawice”. Uczniowie szybko – jak błyskawica- wyrzucają ręce do góry.
Narracja: „Słychać donośne grzmoty”. Dzieci biją pięściami w stół.
Narracja: „Stopniowo burza cichnie”. Uczestnicy uderzają powierzchnią dłoni o krawędź stołu.
Narracja: „Nadarza się okazją, aby prędko pobiec do domu”. Uczniowie przebiegają palcami szybko po blacie stołu i chowają ręce pod jego krawędzią.
Narracja: „Chmury przerzedzają się na niebie, zza nich wygląda słońce. Wszyscy się cieszą!”. Dzieci rysują w powietrzu słońce i klaszczą.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content