Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne – 1-3 ZET
TEMAT: PALMY WIELKANOCNE
- Zajęcia wstępne.
KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę. - Palma wielkanocna.
- Czy wiesz, co to jest palma wielkanocna?
Palma wielkanocna może wyglądać różnie:
Może to być gałązka – liść palmy.
Mogą to być zwykłe gałązki wierzby (tzw. bazie lub kotki), często ozdobione kwiatami (żywymi, suszonymi lub wykonanymi np. z papieru lub bibuły)
Może to być wiązanka żywych, suszonych roślin lub kwiatów wykonanych z papieru lub bibuły.
Palmy wielkanocne przygotowujemy przed Wielkanocą na pamiątkę wjazdu Jezusa do Jerozolimy i święcimy je podczas uroczystości Niedzieli Palmowej.
3. Kolorowanka on-line. Pokoloruj wybrany obrazek.
https://www.kolorowankionline.net/category/wielkanocne-motywy
4. Podziel wyrazy na sylaby:
JAJKO JAJ – KO
PALMA PAL – MA
KOSZYK KO – SZYK
PISANKA PI – SAN – KA
BARANEK BA – RA – NEK
WIELKANOC WIEL – KA – NOC
ZAJĄCZEK ZA – JĄ – CZEK
5. Na podstawie obejrzanego filmu wykonaj palmę wielkanocną. Jeśli nie masz potrzebnych materiałów w domu, to pomyśl z czego możesz zrobić swoją palmę i wykonaj ją albo narysuj na kartce.
Jak możesz, to zrób zdjęcie swojej palmy i wyślij wychowawcy, żeby się pochwalić J Powodzenia
6. Zajęcia rewalidacyjne – ćwiczenia odczuwania własnego ciała:
1).Masaż ciała wykonany przez rodzica (np. piłeczką kolczatką, rękami, woreczkami z ryżem itp.).
2) Utrwalamy wszystkie czynności samoobsługi – nazywanie części ciała, pokazywanie ich na sobie i innych, oglądanie siebie i innych w lustrze.
3) Przekładanie piłeczek pingpongowych (lub innych drobnych przedmiotów) z miski na talerzyk przy użyciu dłoni lub łyżki czy szczypców do lodu.