I-III ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne – 1-3 ZET

TEMAT: PALMY WIELKANOCNE

  1. Zajęcia wstępne.
    KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
    Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
  2. Palma wielkanocna.
  • Czy wiesz, co to jest palma wielkanocna?

Palma wielkanocna może wyglądać różnie:
Może to być gałązka – liść palmy.

Mogą to być zwykłe gałązki wierzby (tzw. bazie lub kotki), często ozdobione kwiatami (żywymi, suszonymi lub wykonanymi np. z papieru lub bibuły)

Może to być wiązanka żywych, suszonych roślin lub kwiatów wykonanych z papieru lub bibuły.

Palmy wielkanocne przygotowujemy przed Wielkanocą na pamiątkę wjazdu Jezusa do Jerozolimy i święcimy je podczas uroczystości Niedzieli Palmowej.

3. Kolorowanka on-line. Pokoloruj wybrany obrazek.

https://www.kolorowankionline.net/category/wielkanocne-motywy

4. Podziel wyrazy na sylaby:

JAJKO JAJ – KO
PALMA PAL – MA
KOSZYK KO – SZYK
PISANKA PI – SAN – KA
BARANEK BA – RA – NEK
WIELKANOC WIEL – KA – NOC
ZAJĄCZEK ZA – JĄ – CZEK

5. Na podstawie obejrzanego filmu wykonaj palmę wielkanocną. Jeśli nie masz potrzebnych materiałów w domu, to pomyśl z czego możesz zrobić swoją palmę i wykonaj ją albo narysuj na kartce.

Jak możesz, to zrób zdjęcie swojej palmy i wyślij wychowawcy, żeby się pochwalić J Powodzenia

6. Zajęcia rewalidacyjne – ćwiczenia odczuwania własnego ciała:

1).Masaż ciała wykonany przez  rodzica (np. piłeczką kolczatką, rękami, woreczkami z ryżem itp.).

2) Utrwalamy wszystkie czynności samoobsługi –  nazywanie części ciała, pokazywanie ich na sobie i innych, oglądanie siebie i innych w lustrze.

3) Przekładanie piłeczek pingpongowych (lub innych drobnych przedmiotów) z miski na talerzyk przy użyciu dłoni lub łyżki czy szczypców do lodu.

Related posts

Skip to content