Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3
TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „WIOSNA WOKÓŁ NAS”
TEMAT: WIOSNA W POLU
1. KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2. Obejrzyj uważnie filmy i odpowiedz na pytania:
Film edukacyjny pt.:„Prace w polu na wsi – maszyny i narzędzia rolnicze”
Odpowiedz na pytania:
– do czego służą rolnikowi maszyny rolnicze i narzędzia?,
– o jakich maszynach rolniczych opowiada film?,
– pamiętasz jak nazywają się maszyny rolnicze?,
– a jak nazywają się narzędzia?,
– jak myślisz, czy praca rolnika jest łatwa?
Film edukacyjny pt.: „Rośliny uprawne”
Odpowiedz na pytania:
– jakie rośliny uprawia się na polu? (zboża, rośliny okopowe, rośliny oleiste i rośliny włókniste)
– jakie znasz zboża?, (żyto, pszenica, jęczmień, owies, kukurydza, proso),
– co się z niego robi?, (mąkę, kasze, płatki śniadaniowe)
– o jakich roślinach okopowych opowiadały w filmie myszki?,(buraki, marchew, ziemniaki, rzodkiewka)
– co robi się z roślin oleistych?, (olej)
– a co z roślin włóknistych? (len i tkaniny)
3. Przeliczanie elementów.
Policz warzywa na każdym obrazku.
Zdjęcia pochodzą ze stron internetowych:
4. Matematyczne zabawy plastyczne.
Na kartce z bloku narysuj tyle marchewek ile policzyłeś na obrazku w poprzednim zadaniu. Pokoloruj je.
5. Zabawy ruchowe z nietypowym przyborem – plastikową butelką.
Do zajęć przygotuj wygodny strój oraz plastikową butelkę np. po jakimś napoju.
ĆWICZENIA (każde ćwiczenie wykonujemy po kilka razy):
- przekładanie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem stojąc w miejscu,
- podrzuty butelki w górę i chwyt oburącz,
- w staniu lub siadzie skrzyżnym – toczenie butelki po wyciągniętych ramionach,
- w staniu, butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puść butelkę i złap zanim dotknie podłoża,
- stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża i wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głowę,
- stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód i zataczanie kół dookoła jednej i drugiej stopy – rysujemy ósemki /ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne/,
- siad rozkroczny, butelka w górze trzymana oburącz – skrętoskłon do prawej stopy, wyprost i wykonanie skrętoskłonu do lewej stopy, wyprost (ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zwracając uwagę na trzymanie butelki oburącz i nie zginanie kolan)
- siad klęczny, butelka przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwanie butelki szybkim ruchem w przód i przysuwanie do kolan.
6. „Wiosna w polu” – malowanie farbami.
Przygotuj farby, pędzel, kubek z wodą i kartkę z bloku.
Obejrzyj ilustracje przedstawiające pole wiosną. Przyjrzyj się, jakich kolorów jest najwięcej na tych obrazkach. Namaluj własne pole. Możesz podzielić kartkę na kilka części i każdą część zamalować innym kolorem.