I-III ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3

TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „WIOSNA WOKÓŁ NAS”

TEMAT:  WIOSNA W POLU

1. KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.

Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.

2. Obejrzyj uważnie filmy i odpowiedz na pytania:

Film edukacyjny pt.:„Prace w polu na wsi – maszyny i narzędzia rolnicze”

Odpowiedz na pytania:

– do czego służą rolnikowi maszyny rolnicze i narzędzia?,

– o jakich maszynach rolniczych opowiada film?,

– pamiętasz jak nazywają się maszyny rolnicze?,

– a jak nazywają się narzędzia?,

– jak myślisz, czy praca rolnika jest łatwa?

Film edukacyjny pt.: „Rośliny uprawne”

Odpowiedz na pytania:

– jakie rośliny uprawia się na polu? (zboża, rośliny okopowe, rośliny oleiste i rośliny włókniste)

– jakie znasz zboża?, (żyto, pszenica, jęczmień, owies, kukurydza, proso),

– co się z niego robi?, (mąkę, kasze, płatki śniadaniowe)

– o jakich roślinach okopowych opowiadały w filmie myszki?,(buraki, marchew, ziemniaki, rzodkiewka)

– co robi się z roślin oleistych?, (olej)

– a co z roślin włóknistych? (len i tkaniny)

3. Przeliczanie elementów.

Policz warzywa na każdym obrazku.

Zdjęcia pochodzą ze stron internetowych:

https://www.rynek-rolny.pl/artykul/burak-cwiklowy-astar-odmiana-mieszancowa-o-wielu-walorach-odzywczych,1.html

https://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/amplus-wprowadza-na-rynek-marchew-przeznaczona-do-produkcji-sokow,137495.html

4. Matematyczne zabawy plastyczne.

Na kartce z bloku narysuj tyle marchewek ile policzyłeś na obrazku w poprzednim zadaniu. Pokoloruj je.

5. Zabawy ruchowe z nietypowym przyborem – plastikową butelką.

Do zajęć przygotuj wygodny strój oraz plastikową butelkę np. po jakimś napoju.

ĆWICZENIA (każde ćwiczenie wykonujemy po kilka razy):

  • przekładanie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem stojąc w miejscu,
  • podrzuty butelki w górę i chwyt oburącz,
  • w staniu lub siadzie skrzyżnym – toczenie butelki po wyciągniętych ramionach,
  • w staniu, butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puść butelkę i złap zanim dotknie podłoża,
  • stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża i wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głowę,
  • stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód i zataczanie kół dookoła jednej i drugiej stopy – rysujemy ósemki /ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne/,
  • siad rozkroczny, butelka w górze trzymana oburącz – skrętoskłon do prawej stopy, wyprost i wykonanie skrętoskłonu do lewej stopy, wyprost (ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zwracając uwagę na trzymanie butelki oburącz i nie zginanie kolan)
  • siad klęczny, butelka przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwanie butelki szybkim ruchem w przód i przysuwanie do kolan.

6. „Wiosna w polu” – malowanie farbami.

Przygotuj farby, pędzel, kubek z wodą i kartkę z bloku.

Obejrzyj ilustracje przedstawiające pole wiosną. Przyjrzyj się, jakich kolorów jest najwięcej na tych obrazkach. Namaluj własne pole. Możesz podzielić kartkę na kilka części i każdą część zamalować innym kolorem.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content