I-III ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3

TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: WIOSNA WOKÓŁ NAS

TEMAT:  WIOSNA NA ŁĄCE

1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.

Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.

2.Zagadki pt.: „ Mieszkańcy łąki”

Oglądając film słuchaj uważnie zagadek i udzielaj odpowiedzi.

3.Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica.

 „Łąka”  – Iwona Salach
Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały
Obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka.

Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

4.Udzielanie odpowiedzi na pytania.
– kto mieszka na łące? – wymieniając mieszkańców licz ich na palcach,

– ilu mieszkańców naliczyłeś?,

– myślisz, że to już wszyscy?,

– co można robić na łące?,

– jakie rośliny można spotkać na łące?

5.Zabawa słowna „Prawda – fałsz”.

Rodzic czyta  zdania o łące, a dziecko określa:

prawda – podnosi rękę do góry,

fałsz – kładzie ją na kolanach.
– na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle,
– pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki,
– pod ziemią długie korytarze ryje kret,
– wiosną na łące dzieci lepią bałwana,
– po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie,
– a żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.


6.„Na wiosennej łące”  – zabawa muzyczno – ruchowa z wykorzystaniem gazet.

Rodzicu przygotuj kartkę ze starej, niepotrzebnej gazety.

Włącz utwór Antonio Vivaldiego „ Wiosna”

Zaproś dziecko do zabawy mówiąc:

Pachnie łąka, kłania się rumianek, zaprasza wszystkich na łąkowy taniec.
Jesteś na łące, świeci słońce, oddychaj głęboko.

Na hasło:
Wieje wiatr – dziecko dmucha w gazetę by łopotała na wietrze
Pada deszcz – dziecko kładzie gazetę na podłodze i stuka o nią paluszkami
Parasol – dziecko chowa się pod gazetą
Wieje wiatr – dziecko porusza gazetą

Kałuża – dziecko kładzie gazetę na podłodze i przeskakuje przez nią kilka razy
Na koniec dziecko kładzie się na plecach i wdycha nosem świeże powietrze.

7.„Stemplowana łąka”- malowanie farbami.

Zobacz instrukcje i spróbuj wykonać własny obrazek. Do swojej pracy możesz domalować lub dokleić różne owady (biedronki, pszczoły, motyle, itp.)

8.Relaksacja.

Połóż się wygodnie i słuchając muzyki relaksuj się przy odgłosach łąki. Wyobraź sobie, że jesteś teraz na takiej pięknej, kwiecistej łące….

Related posts

Leave a Comment

Skip to content