I-III ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3

TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „POŻYWIENIE”
TEMAT: SŁODYCZE

1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.

2. Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica pt. „Łakomczuszek” – Eliza Rozdoba

Łakomczuszek
Małą Karolinkę bardzo boli brzuszek,
za dużo słodyczy zjadł dziś łakomczuszek,
cukierki, ciasteczka od samego rana,
wielki tort czekoladowy i bita śmietana,
a w miejsce śniadania – słodziutkie pierniki,
a zamiast obiadu – cztery batoniki.


Martwi się mamusia o swoją córeczkę:
„Zostaw te słodycze, przystopuj troszeczkę,
zjedz świeżą sałatkę lub chlebek z wędlinką,
bo się rozchorujesz, moja Karolinko…”


Ale Karolinka na sałatkę prycha,
znowu pierniczkami brzuszek swój napycha,
teraz chałwa bakaliowa, dwa rumiane ptysie,
czekolada-bąbolada, potem żelki-misie,
przepyszne ciasteczko z różowym lukrem,
bułeczka drożdżowa posypana cukrem,
później cztery pączki z pyszną marmoladą,
rurki z kremem oblewane białą czekoladą
i dwa słodziuteńkie bezowe bałwanki
i kruche ciasteczka i trzy obwarzanki
i… cóż to Karolinko, co tak nagle zbladłaś,
czy mi się wydaje, czy za dużo zjadłaś?!


Zjeść tyle słodyczy to bardzo niezdrowo,
zaraz ci zaparzę herbatkę miętową,
a teraz szybciutko połóż się do łóżka,
wkrótce poradzimy coś na bóle brzuszka,
gdy tylko wprowadzisz dietę całkiem nową,
jeśli chcesz być zdrowa – odżywiaj się zdrowo!

3. Odpowiedz na pytania:

– jak miała na imię dziewczynka o której mowa w wierszyku?

– co jadła Karolina?

– kto się martwił o dziewczynkę?

– co się stało z Karolinką gdy zjadła za dużo słodyczy?

– jaką herbatkę zaparzyła jej mama?

4. Posłuchaj piosenki o niezdrowym jedzeniu.

 

– wymień niezdrowe produkty, o których była mowa w piosence,

– powiedz, co należy jeść, aby być zdrowym?

– posłuchaj jeszcze raz piosenki i poruszaj się do jej rytmu.

5. Poniższe wyrazy podziel na sylaby:

Dzieląc wyrazy na sylaby możesz klaskać w dłonie lub tupać nogami.

FRYTKI     FRY-TKI

PĄCZKI    PĄ-CZKI

CZEKOLADA    CZE-KO -LA -DA

CHIPSY    CHI-PSY

CUKIER    CU-KIER

Produkty, których nazwy dzieliłeś na sylaby są bardzo niezdrowe i nie powinno się ich jeść  w dużych ilościach. Należy ustalić sobie jeden dzień w tygodniu, gdy spożywamy tzw. śmieciowe jedzenie czyli niezdrowe, wówczas na pewno nie przesadzisz z ilością niezdrowego jedzenia.

6. Rozwiąż zadanie.

Ela to straszny łakomczuch.

Miała 7 cukierków.  

Narysuj 7 cukierków, pokoloruj każdy innym kolorem.

Zjadła 4 cukierki.

A teraz skreśl  4 cukierki, które zjadła Ela.

Policz ile cukierków jej zostało?

Zapisz wynik na kartce.

7.  Obejrzyj filmik „Przygody Oli i Stasia – warzywa i owoce”, a dowiesz się co należy jeść a czego unikać w codziennej diecie .

https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY&feature=emb_rel_err

Related posts

Leave a Comment

Skip to content