Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3
TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „POŻYWIENIE”
TEMAT: SŁODYCZE
1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2. Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica pt. „Łakomczuszek” – Eliza Rozdoba
Łakomczuszek
Małą Karolinkę bardzo boli brzuszek,
za dużo słodyczy zjadł dziś łakomczuszek,
cukierki, ciasteczka od samego rana,
wielki tort czekoladowy i bita śmietana,
a w miejsce śniadania – słodziutkie pierniki,
a zamiast obiadu – cztery batoniki.
Martwi się mamusia o swoją córeczkę:
„Zostaw te słodycze, przystopuj troszeczkę,
zjedz świeżą sałatkę lub chlebek z wędlinką,
bo się rozchorujesz, moja Karolinko…”
Ale Karolinka na sałatkę prycha,
znowu pierniczkami brzuszek swój napycha,
teraz chałwa bakaliowa, dwa rumiane ptysie,
czekolada-bąbolada, potem żelki-misie,
przepyszne ciasteczko z różowym lukrem,
bułeczka drożdżowa posypana cukrem,
później cztery pączki z pyszną marmoladą,
rurki z kremem oblewane białą czekoladą
i dwa słodziuteńkie bezowe bałwanki
i kruche ciasteczka i trzy obwarzanki
i… cóż to Karolinko, co tak nagle zbladłaś,
czy mi się wydaje, czy za dużo zjadłaś?!
Zjeść tyle słodyczy to bardzo niezdrowo,
zaraz ci zaparzę herbatkę miętową,
a teraz szybciutko połóż się do łóżka,
wkrótce poradzimy coś na bóle brzuszka,
gdy tylko wprowadzisz dietę całkiem nową,
jeśli chcesz być zdrowa – odżywiaj się zdrowo!
3. Odpowiedz na pytania:
– jak miała na imię dziewczynka o której mowa w wierszyku?
– co jadła Karolina?
– kto się martwił o dziewczynkę?
– co się stało z Karolinką gdy zjadła za dużo słodyczy?
– jaką herbatkę zaparzyła jej mama?
4. Posłuchaj piosenki o niezdrowym jedzeniu.
– wymień niezdrowe produkty, o których była mowa w piosence,
– powiedz, co należy jeść, aby być zdrowym?
– posłuchaj jeszcze raz piosenki i poruszaj się do jej rytmu.
5. Poniższe wyrazy podziel na sylaby:
Dzieląc wyrazy na sylaby możesz klaskać w dłonie lub tupać nogami.
FRYTKI FRY-TKI
PĄCZKI PĄ-CZKI
CZEKOLADA CZE-KO -LA -DA
CHIPSY CHI-PSY
CUKIER CU-KIER
Produkty, których nazwy dzieliłeś na sylaby są bardzo niezdrowe i nie powinno się ich jeść w dużych ilościach. Należy ustalić sobie jeden dzień w tygodniu, gdy spożywamy tzw. śmieciowe jedzenie czyli niezdrowe, wówczas na pewno nie przesadzisz z ilością niezdrowego jedzenia.
6. Rozwiąż zadanie.
Ela to straszny łakomczuch.
Miała 7 cukierków.
Narysuj 7 cukierków, pokoloruj każdy innym kolorem.
Zjadła 4 cukierki.
A teraz skreśl 4 cukierki, które zjadła Ela.
Policz ile cukierków jej zostało?
Zapisz wynik na kartce.
7. Obejrzyj filmik „Przygody Oli i Stasia – warzywa i owoce”, a dowiesz się co należy jeść a czego unikać w codziennej diecie .