IV-VIII ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 4-8

„MOJE OBOWIĄZKI DOMOWE”

PONIEDZIAŁEK

1.Posłuchaj i obejrzyj:

Odpowiedz na pytania:
Czy w pokoju był porządek?
Kto musi posprzątać zabawki?

2.Pokoloruj rysunek

3.Ćwiczenia ruchowe:

4.Teraz przypomnimy zabawę, w którą często bawiliśmy się w klasie: kolorowe klamerki. Klamerki mocujemy na miseczkach, sznurku, pudełeczku. Możemy segregować według koloru i kształtu jeśli są różne. Proponuję obejrzeć filmik.

WTOREK

1.Przyjrzyj się planszy, zaznacz swoje obowiązki w domu.

2.Posłuchaj piosenki

3.Religia
Proszę Rodziców/Opiekunów o odczytanie poleceń i w miarę możliwości pomóc dziecku wykonać polecenia.

1.Pomyśl za kogo się dziś pomodlisz. Powiedz głośno za kogo oraz
zrób znak krzyża i jeśli potrafisz odmów „Zdrowaś Maryjo” – tak jak potrafisz.

2.W tym tygodniu 13 maja mijają 103 lata od czasu, kiedy Matka Boża ukazała się w Fatimie trójce pastuszków: Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi. Obejrzyjcie o tym film:
https://www.youtube.com/watch?v=A7wDtlgbu4M

3.Jeśli potrafisz namaluj dla Maryi piękny kwiat lub nawet cały bukiet. Pracę włóż do teczki. Możesz też wysłać jej zdjęcie na maila: katechetkisosw@wp.pl
lub wychowawcy przez WhatsApp.

4.Malowanie dłonią, palcem, pędzlem po lustrze, Dziecko marze, rysuje po lustrze na miarę swoich możliwości. Po zakończonej zabawie dziecko myje lustro ściereczką namoczoną w wodzie.

ŚRODA

1.Obejrzyj filmik, spróbuj przygotować z pomocą rodzica nakrycie do posiłku.

2.Pokoloruj kubek według własnego pomysłu i dowolną techniką.

3.Ćwiczenia ruchowe

4.Dźwięki wokół nas – nadsłuchuj dźwięki z najbliższego otoczenia np. podczas spaceru, odpoczynku w ogrodzie , na balkonie. Spróbuj naśladować znane Tobie dźwięki np. auta, ptaka.

CZWARTEK

1.Proszę o obejrzenie filmu który ułatwi nam wykonanie, ćwiczenie kolejnego obowiązku domowego

Każdy z nas ma w domu kwiaty w doniczce, proszę aby dzisiaj z pomocą rodziców podlały kwiaty.

2.Dorysuj kwiatka ,pokoloruj donice.

3.Pamiętacie nasze zabawy na sensoplastyce, pełne nowych doświadczeń śmiechu i bałaganu?
Proponuję dzisiaj zabawy z kaszą manna, którą wysypujemy do pojemnika .Piszemy po niej, rysujemy, przesypujemy ją do rożnych pojemników.

Pomocny w zabawie może okazać się filmik:

4.Pora na utrwalanie umiejętności sprzątania. Proponuję dzisiaj posegregować zabawki np.:klocki do jednego pudła, pojazdy do następnego a książki ładnie ułożyć na półce. Czas porządków może umilić wam muzyka:

PIĄTEK

1.Zapisz w zeszycie : Dbam o swoje zdrowie.

Posłuchaj piosenki

Przepisz do zeszytu lub na kartce swoje obowiązki:

Moim obowiązkiem jest:
podlewanie kwiatków,
sprzątanie zabawek,
odrabianie lekcji,
przygotowanie i posprzątanie nakrycia stołu,
dbanie o swoje zdrowie,
…………………………….

2.Doskonalimy świadomość własnego ciała przez zabawę w „Naleśnika”-wygospodarujcie odrobinę miejsca do zabaw z kocem lub kołderką. Rozłóż koc i połóż dziecko na jego końcu. Turlając dziecko, zawiń je w koc w taki sposób, jakbyś zawijał(-a) naleśnik. Zachęć dziecko, aby samodzielnie odwinęło lub wysunęło się z „naleśnika”. Początkowo możesz pomagać dziecku, delikatnie rozwijając je z koca. Dziecko będzie miało ograniczoną możliwość poruszania się. Pamiętaj, aby przerwać zabawę, jeżeli będzie czuło się niekomfortowo .

3.Ćwiczenia ruchowe

4.Dzisiaj zapraszamy do szkoły muzycznej:-)obejrzyj filmik.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content