ZET klasa 1-3
TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „MÓJ DOM”
TEMAT: PORZĄDEK W MOIM POKOJU.
1. KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2.Obejrzyj uważnie bajkę pt.: „Porządki- świnka Peppa” i odpowiedz na pytania.
– kto i dlaczego zrobił bałagan w pokoju świnek?,
– kto pomagał świnkom posprzątać pokój?,
– kto wygrał wyścig w sprzątaniu pokoju świnek?
3.Wysłuchaj wiersza czytanego przez rodzica.
„Każdy po sobie sprząta” – Maria Terlikowska
„W naszym domku, w czterech kątach,
Każdy sam po sobie sprząta.
Pierwszy kącik jest Elżbietki,
Która właśnie sprząta kredki.
Drugi kącik jest Agatki:
Chowa szmatki do szufladki.
Trzeci kącik jest Rozalki,
Która sprząta pokój lalki.
W czwartym kącie, w kącie Janki,
Ktoś wycinał wycinanki.
Na podłodze, koło szafki,
Ktoś rozrzucił jakieś skrawki,
Ktoś zostawił klej otwarty
W zaśmieconym kącie czwartym.
Kto tu sprzątnie, moje dzieci?
Oczywiście, ten, kto śmiecił!”,
Odpowiedz na pytania:
– jakie czynności wykonywane są podczas sprzątania w pokoju?,
– z jakich przedmiotów korzysta się podczas sprzątania?
– dlaczego należy porządkować pokój?
– kto powinien sprzątać pokój dziecka?
4.Podziel wyrazy na sylaby
BAŁAGAN BA- ŁA- GAN
MIOTŁA MIO-TŁA
WODA WO-DA
WIADRO WIA-DRO
SZUFELKA SZU-FEL-KA
5.„Odkurzacz” – zabawa rozwijająca uwagę i refleks.
Przygotuj:
– duże skrawki papieru (najlepiej po kilka w 3-4 kolorach)
– miseczkę,
– ulubione utwory muzyczne dziecka lub dowolną muzykę.
Rodzic rozkłada skrawki kolorowego papieru na dywanie. Puszcza dziecku muzykę, podczas której dziecko swobodnie tańczy. Na ciszę (przerwę w muzyce) rodzic mówi kolor papierka, a dziecko, jak „odkurzacz” jak najszybciej zbiera wskazany kolor skrawka papieru. Kiedy pozbiera wybrany przez rodzica kolor, wrzuca zebrane papierki do pojemnika. Muzyka ponownie gra, a gdy ucichnie rodzic podaje kolejny kolor do odkurzenia.Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie papierki zostaną pozbierane.
6.Praca plastyczna kolorowanka online „ Moje zabawki”
7.Zabawy ruchowe z elementami rzutu.
ROZGRZEWKA:
wykonaj:
– skłony tułowia (stań w rozkroku, ręce podnieś do góry i wykonaj skłon starając się rączkami dotknąć podłogi) zrób to przynajmniej 5 razy,
– kręcenie bioderkami (stań w lekkim rozkroku, ręce połóż na biodrach, wykonuj ruchy okrężne biodrami 4 razy w jedną stronę i 4 razy w druga stronę),
– podskoki obunóż (złącz nogi i wykonaj 8 podskoków w miejscu),
– przysiady (złącz nogi, wyciągnij ręce przed siebie i wyprostuj je, wykonaj 8 przysiadów)
ZABAWY RZUTNE KULKAMI Z GAZET.
Zrób kilka kulek ze starych, niepotrzebnych gazet:
– podrzucaj wykonane kulki do góry, spróbuj je złapać, możesz policzyć ile razy udało ci się złapać kulkę,
– poproś do zabawy rodzica, siostrę lub brata, poproś żeby stanął naprzeciwko ciebie i rzucajcie do siebie kulki z gazet tak, jakby to były piłeczki,
– ustaw np. na środku pokoju jakiś karton, miskę lub wiaderko i z niedalekiej odległości spróbuj trafić kulką do wyznaczonego celu, czyli do twojego kartonu, miski lub wiaderka.