BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA, KL. 1b BS – JĘZYK ANGIELSKI
TEMAT: Superlative adjectives – przymiotniki w stopniu najwyższym.
METODA I:
Do przymiotnika w stopniu najwyższym dodaje się końcówkę -est. Ta metoda stosowana jest w przypadku przymiotników krótkich, jednosylabowych i tych dwusylabowych zakończonych na -y.
Long (długi) – longest (najdłuższy)
Big (duży) – biggest (największy)
Sweet (słodki) – sweetest (najsłodszy)
Jeśli pzymiotnik zakończony jest na literę –y, wtedy to Y zamienia się na i i dodaje –est:
Busy(zajęty) – busiest
Easy (łatwy) – easiest (najłatwiejszy)
Jeśli przymiotnik zakończony jest na jedną spółgłoskę poprzedzoną jedną samogłoską, wtedy ostatnią literę tego wyrazu podwajamy i dopiero dodajemy -est:
Fit – fittest
Big – biggest
Utwórz przymiotniki w stopniu wyższym: (dodaj końcówkę -est)
Strong (silny) –
Handy (pomocny) –
Brave (odważny) –
Fit ( zdrowy, wysportowany) –
METODA II
Przed przymiotnikiem wstawiamy wyraz the most. Tę metodę stosujemy do pozostałych przymiotników ( tych dwu i więcej sylabowych – w myśl zasady, do długiego wyrazu – nie dodajemy już końcówki, tylko stawiamy oddzielny wyraz przed nim!)
Exciting (ekscytujący) – the most exciting
Difficult (trudny) – the most difficult
Ćwiczenie: utwórz stopień wyższy dla następujących przymiotników:
Beautiful (piękny) –
Interesting (ciekawy) –
Expensive (drogi) –
Useful (użyteczny) –
Pamiętaj o wyjątkach:
Good – best (najlepszy)
Bad – worst (najgorszy)
Much/many – most (najwięcej)
Little – least (najmniej)
Zadanie do poćwiczenia w ramach zadania domowego: (memory online w oparciu o tworzenie stopnia najwyższego przymiotników):
superlative adjectives – Łączenie w pary (wordwall.net)
Powodzenia😊