Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 1a, 1b – Podstawy przedsiębiorczości
Temat: Zarządzanie przedsiębiorstwem. Marketing
Przepisz notatkę do zeszytu, ćwiczenia (jeśli są zadane do oceny) możesz przesłać mailem: jolantyna357@wp.pl
1.Zarządzanie to ogół działań, które zmierzają do efektywnego wykorzystania posiadanego kapitału ludzkiego oraz dostępnych środków materialnych
2.Funkcje zarządzania:
a. planowanie
b. organizowanie
c. motywowanie (przewodzenie)
d. kontrolowanie
3.Kierowanie to powodowanie, aby podwładny zachowywał się zgodnie z wolą kierownika
4.Style kierowania
a. styl autokratyczny – kierownik podejmuje decyzje bez konsultacji z
podwładnymi oraz nie wyjaśnia im celu działania
b. styl demokratyczny – kierownik konsultuje decyzje z podwładnymi i
daje im większą swobodę w działaniu
c. styl liberalny – kierownik pozostawia podwładnym swobodę w
podejmowaniu decyzji
5.Zasady pracy zespołowej – dobrze dobrany zespół i uzupełniające się kompetencje jego członków i odpowiedni podział zadań uruchamiają efekt synergii – dzięki czemu zadania wykonywane są efektywniej (uzyskanie zwielokrotnionych korzyści, zakłada się, że praca zespołowa jest efektywniejsza niż suma efektów pracy indywidualnej – 2+2=5).
6.Marketing – to zespół działań mających na celu kształtowanie produkcji i zwiększenie sprzedaży oferowanych towarów i usług.
7.Marketing mix, zwany też 4P – to takie narzędzia marketingu, które mają pomóc w osiągnięciu maksymalnych efektów przy minimalnych nakładach. Do 4P należą:
- Product-………………………………… (przetłumacz na j. polski)
- Price-………………………………………… (przetłumacz na j. polski)
- Place-……………………………………. (przetłumacz na j. polski)
- Promotion………………………………. (przetłumacz na j. polski)
Na zakończenie obejrzyj film animowany. Spotkasz się tam ze znanym Ci już wynalazcą.:))
https://www.nbportal.pl/rozrywka/filmy/filmy-animowane/rynki/marketing