Branżowa szkoła I stopnia klasa 1a, 1b – Zajęcia praktyczne
Temat: Wyposażenie wózka pokojowej.
Proszę przeczytaj treść dzisiejszego tematu i przepisz ją do zeszytu przedmiotowego.
Wózek pokojowej jest bardzo ważnym elementem, który w doskonały sposób ułatwia sprzątanie jednostki mieszkalnej, a także zachowanie czystości i porządku w całym obiekcie hotelarskim.
Wózek hotelowy to jeden z niezbędnych elementów, w które powinien być wyposażony każdy hotel, pensjonat czy dom wypoczynkowy, obsługujący większą ilość gości.
Wózek ułatwia obsłudze pracę, a także przyczynia się do zachowania należytego porządku.
Wózek hotelowy służy do:
- sortowania czystej i brudnej bielizny oraz pościeli, ręczników,
- ułatwia ich transport,
- ułatwia pracę pracownikom housekeepingu, którzy nie muszą przenosić wielu kilogramów podczas pracy
- ułatwia transport środków czystości, środków do dezynfekcji, sprzętu oraz materiałów dodatkowych potrzebnych do przygotowania jednostki mieszkalnej.
Pracownik służby pięter przed przystąpieniem do pracy musi sobie wyposażyć taki wózek w:
– podstawowe płyny do czyszczenia i dezynfekcji,
– gąbki, ścierki (trzy rodzaje –czerwone, żółte i niebieskie),
– wiadro, mop i wyciskarkę,
– środki higieniczne i toaletowe stanowiące doposażenie łazienki,
– worek na brudną bieliznę i ręczniki,
– worki foliowe do koszy,
– odpowiednią ilość ręczników i bielizny pościelowej,
– elementy doposażenia pokoju hotelowego ( wody, szklanki, popielniczki, długopisy, papier listowy, teczki reklamowe hotelu)
Jeśli pracownik housekeepingu ma już przygotowany wózek może przystąpić do pracy,
a żeby praca była wykonana jak najlepiej musi przestrzegać pewnych zasad. O jakie zasady chodzi? Dowiesz się z kolejnego tematu. Czytaj uważnie. Treść przepisz do zeszytu, omówimy ją sobie podczas zajęć on line.
Temat:Procedury przygotowania jednostki mieszkalnej na przyjęcie gościa.
Czystość hotelu to jedna z podstawowych kwestii, na które zwracają uwagę goście i o których piszą w swoich opiniach, polecając (bądź odradzając) innym pobyt w danym miejscu. Jakie są zasady obowiązujące personel hotelowy zajmujący się sprzątaniem pokoi? Jak efektywnie
i sprawnie sprzątać obiekty hotelowe? Rozmawialiśmy o tym w szkole i wiesz, że aby praca całego zespołu housekeepingu była jak najbardziej efektywna, każdy pracownik musi przestrzegać określonych i obowiązujących w hotelu procedur.
Taka procedura znajduje się w czerwonym podręczniku na stronach 119 i 120.
Przeczytajcie ją sobie uważnie a następnie w zeszycie przedmiotowym zaplanujcie swoje działania związane ze sprzątaniem pokoju po wyjeździe gościa.
PLAN DZIAŁANIA
- Wykaz czynności porządkowych prowadzących do wykonania zadań porządkowych
w jednostce mieszkalnej: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. - Wymień wszystkie urządzenia, sprzęty, narzędzia i przybory potrzebne do przygotowania pokoju dla gościa: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Wymień elementy bielizny pościelowej potrzebnej do przygotowania łóżka dla jednej osoby: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Jeśli już sporządziliście swój Plan Działania to proponuję Wam żebyście z pomocą rodziców/ opiekunów lub rodzeństwa przygotowali sobie zestaw środków czystości oraz sprzętu porządkowego i wykonali w swoich pokojach codzienne czynności porządkowe J
Koniecznie pamiętajcie o przestrzeganiu wszystkich zasad BHP obowiązujących podczas pracy ( tak jak w czasie praktyki).
Osoby chętne zapraszam do interaktywnej zabawy z wykorzystaniem poniższych linków
Powodzenia i do usłyszenia.
p. Jola Jyż– jolanta.jyz@interia.pl
p. Beata Rokita – Wronowska beatarokitawronowska@wp.pl