Klasa 2 BSI Klasa 2a BSI

Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 2, 2a – Zajęcia praktyczne

Temat 1: Rozróżnianie ręcznego i zmechanizowanego sprzętu do prac porządkowych w otoczeniu obiektu hotelarskiego.

Zapoznaj się z podanym tematem. Przepisz treść do zeszytu przedmiotowego i obejrzyj filmiki instruktażowe dotyczące obsługi sprzętu zmechanizowanego.

Do wykonywania prac porządkowych na zewnątrz obiektu hotelarskiego będziemy używać sprzętu ręcznego lub zmechanizowanego.

Do sprzętu ręcznego zaliczamy:

– szczotkę do zamiatania,

– szuflę do śniegu,

– miotłę miękką.

Do sprzętu zmechanizowanego zaliczamy:

–  szorowarkę spalinową, służy ona do czyszczenia parkingów, skwerów, chodników itp.

– myjkę ciśnieniową, która dzięki bardzo wysokiemu ciśnieniu wody skutecznie usuwa brud np. z kostki brukowej. Mycie tym urządzeniem jest szybkie, skuteczne oraz wygodne.

– dmuchawę do liści, która umożliwia zebranie nieczystości, śmieci oraz liści w jednym miejscu, aby następnie zapakować je do worka. Dmuchawa może być elektryczna, akumulatorowa, spalinowa.

– odkurzacz do liści, który umożliwia wciągnięcie do worka wszelkich nieczystości, śmieci, liści i piasku z chodników, ścieżek, parkingów, podjazdów itp. Odkurzacz do liści może być elektryczny, akumulatorowy, spalinowy.

– odśnieżarkę spalinową, której praca polega na zbieraniu śniegu i pozbywaniu się go wyrzucając przez komin w lewo lub prawo od maszyny.

Wszystkie wyżej wymienione urządzenia wraz z legendą znajdziecie w zielonym podręczniku na str. 60. Proszę zapoznać się z ich wyglądem

Zobacz w jaki sposób pracujemy przy pomocy dmuchawy do liści i odkurzacza do liści.

A teraz obejrzyj filmik, na którym pokazana jest praca przy pomocy odśnieżarki spalinowej.

Zadanie. Sprawdź czy uzupełniłaś/uzupełniłeś już ćwiczenie 6 ze strony 31 (zielone ćwiczenia).

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to zachęcamy do wypełnienia, a jeśli już to zrobiłeś, to przeczytaj raz jeszcze w celu utrwalenia😀😀😀 Efektami swojej pracy pochwal się nam @

Aleksandra Kot – olamar@interia.eu

Jolanta Jyż –  jolanta.jyz@interia.pl

lub messenger

Temat 2: Sprawdzanie stanu technicznego sprzętu porządkowego przez próbne uruchomienie.

Zapoznaj się z podanym tematem. Przepisz treść do zeszytu przedmiotowego i obejrzyj filmik instruktażowy dotyczący próbnego uruchomienia sprzętu zmechanizowanego.

Każdy pracownik uruchamiający urządzenie powinien przed dokonaniem tej czynności sprawdzić dokładnie, czy jego uruchomienie nie grozi wypadkiem oraz powinien:

a) próbnie uruchomić zmechanizowane urządzenia i sprawdzić jakość ich działania;

b) przygotować niezbędne środki ochrony osobistej np. okulary, maski, ochraniacze słuchu itp.,

c) zauważone usterki i uchybienia zgłosić natychmiast przełożonemu

Jeśli po próbnym uruchomieniu stwierdzimy, że sprzęt, którego chcemy użyć jest sprawny, możemy przystąpić  do pracy. PAMIĘTAJ. NIGDY NIE UŻYWAJ USZKODZONEGO SPRZĘTU!!!

A teraz zapraszamy do zapoznania się z filmikiem, na którym zobaczycie w jaki sposób wykonać próbne uruchomienie odśnieżarki spalinowej.

Temat 3: Systematyczne uczestniczenie w szkoleniach związanych z wykonywaniem zadań zawodowych.

Przeczytaj uważnie poniższy tekst i napisz w zeszycie przedmiotowym odpowiedź na pytanie: Czy szkolenia dla pracowników w branży hotelarskiej są potrzebne?

Szkolenia poszerzają wiedzę i umiejętności

Wydaje się to oczywiste, ale zawsze warto podkreślić to jeszcze raz – szkolenia są po to, by dostarczać nowych wiadomości oraz rozwijać konkretne umiejętności czy cechy. Warto przy tym też zaznaczyć, że w wielu zawodach ciągłe doszkalanie jest nie tylko dodatkiem, ale i koniecznością, wynikającą ze specyfiki pracy. Dodatkowa umiejętność czy przebyte szkolenie nierzadko może zadecydować o tym, że właśnie Ty, z grupy podobnych kandydatów, zdobędziesz wymarzoną pracę. Ukończenie kursu czy szkolenia nierzadko skutkuje też awansem  oraz podwyżką. Szkolenia pozwalają też na samorealizację, co jest pozytywnie wpływa na ogólną kondycję psychiczną człowieka.

Szkolenia poprawiają wyniki firmy

Wiedza i umiejętności pracowników zdecydowanie przekładają się na sytuację hotelu. Po prostu – lepiej znający swoją pracę ludzie będą wydajniej pracować. Co więcej, lepsze wykształcenie przekłada się także na mniejszą ilość błędów popełnionych z niewiedzy, a także pomaga budować pozytywny wizerunek hotelu. Warto też podkreślić, że często bardzo drogi sprzęt kupowany przez firmy nie jest w całości wykorzystywany, gdyż pracownicy nie mieli jak poznać wszystkich funkcji czy zaawansowanych możliwości. Dlatego też opłaca się przyjmować do pracy osoby posiadające jak najlepsze kwalifikacje oraz wysyłać własnych pracowników na szkolenia.

Szkolenia wzmacniają innowacyjność i inicjatywę

Rozwój współczesnego świata wymaga wdrażania coraz to nowych pomysłów i rozwiązań. Niestety wiele innowacji długo czeka na wprowadzenie, ze względu na opór ludzi przyzwyczajonych do znanych już technologii. W tym przypadku także na pomoc przychodzą szkolenia, które pozwalają na samodzielne przetestowanie i nauczenie się obsługi nowoczesnego sprzętu, oprogramowania itp. Co więcej, kontakt z innymi ludźmi pomaga na spojrzenie z innej perspektywy na swoje działania w pracy. Gruntowna wiedza sprzyja także wypracowywaniu własnych nowatorskich koncepcji oraz rozbudza inicjatywę, jakże potrzebną we współczesnym hotelarstwie.

Szkolenia pozytywnie wpływają na ogólną sytuację w hotelu.

Na koniec warto zwrócić też uwagę na fakt, że szkolenia mogą pozytywnie wpływać na atmosferę w firmie. Inwestowanie w pracowników zwiększa ich przywiązanie do pracy oraz może być traktowane jako wyróżnienie. Warto też dodać, że stworzenie firmowego planu szkoleń i kursów może długofalowo rozwiązywać problemy związane ze zmianami kadrowymi. Zamiast zwalniać sprawdzonych pracowników i zatrudniać nowe osoby często lepsze jest odpowiednie przebranżowienie. Tego typu praktyki zdecydowanie budują też dobrą atmosferę w pracy, a także pozytywnie wpływają na markę pracodawcy – dbającego i inwestującego w ludzi.

Jak więc widać korzystanie ze szkoleń jest opłacalne zarówno dla pracowników, jak i pracodawców.

Efektami swojej pracy pochwal się nam @

Aleksandra Kot – olamar@interia.eu

Jolanta Jyż –  jolanta.jy HYPERLINK „mailto:jolanta.jyz@interia.pl”z@interia.pl   lub Messenger

Related posts

Skip to content