Branżowa Szkoła I stopnia klasa 2, 2a – Zajęcia praktyczne
Temat: Zasady postępowania z odzieżą gościa przekazaną do prania- procedura postępowania pracownika pralni przy zamówieniach telefonicznych.
Zapoznaj się z treścią dzisiejszego tematu – poniższą treść przepisz do zeszytu przedmiotowego. Szczegółowo temat omówimy podczas lekcji on line.
Usługi pralnicze gość może zamawiać w następujący sposób:
- Telefonicznie (dzwoniąc bezpośrednio do serwisu pralniczego)
- Poprzez złożenie zamówienia na specjalnym druku umieszczonym w pokoju
- Zgłaszając osobiście pracowników służby pięter lub recepcji.
Procedura postępowania pracownika pralni hotelowej przy zamówieniach telefonicznych.
– zapisać nr pokoju, z którego dzwonił gość,
– powtórzyć numer pokoju o rodzaj usługi, którą sobie gość zażyczył,
– wyjaśnić jasno i dokładnie, jaki typ serwisu oferuje hotel, jaka jest jego cena,
– poinformować gościa, kiedy pralnia jest czynna i w jaki godzinach,
– udać się do pokoju gościa , nie dłużej niż 10 minutach od złożenia zamówienia,
– zapukać do pokoju, jeśli nikt nie odpowiada, powtórzyć pukanie po 15 sekundach,
– po wejściu do pokoju, przywitać gościa np. „Dzień dobry. Życzył Pan sobie usługi pralnicze?”
– zapisać złożone zamówienie na specjalnym zamówieniu pralniczym i potwierdzić zlecenie,
– skompletować złożone
zamówienie ze specjalnym workiem, który jest zamykany
i transportowany w wózkach do magazynu odzieży brudnej,
– natychmiast powiadomić gościa w przypadku zagubienia lub uszkodzenia garderoby,
– po wypraniu lub wyczyszczeniu odzieży zwrócić ją do pokoju w określonym czasie,
– jeśli gość wywiesił informację na drzwiach „ nie przeszkadzać”, należy włożyć w drzwi karteczkę z powiadomieniem o wykonanej usłudze i kontaktem do magazynu rzeczy czystych,
– jeśli gościa nie ma w pokoju, obsługa zostawia rzeczy w pokoju, kładąc je na łóżku lub wieszając do szafy i zostawia powiadomienie o wykonanej usłudze,
– dopisać do rachunku gościa kwotę za wykonana usługę.
Temat: Procedura postępowania pracownika hotelu w przypadku zamówień na usługi pralnicze złożonego na specjalnym druku.
– gość po wypełnieniu takiej karty, zostawia
swoją odzież na łóżku lub wkłada od razu
do specjalnie przygotowanego na ten cel worka;
– służba pięter, która sprząta pokoje, zabiera worek z brudną odzieżą lub sama
wkłada
do worka przygotowaną
garderobę;
– dalsze postępowanie jest takie same jak w przypadku zamówienia telefonicznego
(opisanego powyżej).
Temat: Postępowanie serwisu pralniczego po odebraniu brudnej odzieży z pokoju gościa jest następujące:
– odzież przeznaczona do prania powinna być przeniesiona do pomieszczenia sortowniczego, bezpośrednio połączonego z pralnią, gdzie sortowana jest na stole sortowniczym, potem znakowana i przekazywana do pomieszczenia pralni;
– w przypadku korzystania przez hotel z outsourcingu przekazywana jest za specjalnym dokumentem firmie zewnętrznej;
– po wypraniu, wyprasowaniu i ewentualnym odplamianiu przenoszona jest do pomieszczenia magazynowego, w którym organizuje się zazwyczaj stanowisko naprawy odzieży;
– następnie transportowana jest na wieszaku, w worku ochronnym do pokoju gościa.
Outsourcing (outside- resource- using) oznacza korzystanie w razie potrzeby z usług firm zewnętrznych np. firmy remontowej, jeśli trzeba odmalować hotel lub pralni zewnętrznej, jeśli hotel nie ma swojej. (Podręcznik zielony strona 21 -22)
Następnie zapoznaj się z prezentacjami- 6.8, 6.9,
https://prezi.com/4x1d2rvhcnq6/funkcjonowanie-pralni-w-obiekcie-hotelarskim/
Następnie zapraszamy do zabawy:
Tematy szczegółowo omówimy sobie podczas lekcji on line, możecie tez do nas kierować pytania dodatkowe:
Jolanta Jyż – jolanta.jyz@interia.pl
Beata Rokita – Wronowska – beatarokitawronowska@interia.pl