Branżowa Szkoła I stopnia Klasa 2 BS- Język angielski
Topic: The image that… – ćwiczenia w słuchaniu i mówieniu. Czas Past Continuous- gramatyka.
Skorzystaj z poniższego linku i obejrzyj filmik o czasie past continuous
Zapisz notatkę i zadania do zeszytu.
CZAS PAST CONTINUOUS
Użycie:
1.czynności niedokonane, wykonywane w określonym momencie w przeszłości
Yesterday at 10 he was watching TV. (Wczoraj o 10 oglądał telewizję.)
2.czynności wykonywane w przeszłości w tym samym czasie
I was sleeping while my mum was cooking. (Spałam kiedy moja mama gotowała.)
3.czynności przerywane przez inne przeszłe czynności
He was eating when the phone rang. (On jadł kiedy telefon zadzwonił.)
Konstrukcja zdań
(+) twierdzące=
Osoba + was/ were + czaswnik-ing
My sister was
playing basketball.(Moja siostra grała w
koszykówkę.)
(-)
przeczące= Osoba + was/ were +
not + czasownik-ing
They were
not dancing.
(Oni nie tańczyli.)
(?) pytające= Was/
were + osoba + czasownik-ing
Were they sleeping?
(Czy oni spali?)
Zadanie I Uzupełnij zdania czasownikami z nawiasów zgodnie z zasadą tworzenia tego czasu.
Przykład:
I was eating
dinner, so I didn’t answer the phone. (eat)
Jadłem obiad, a więc nie mogłem odebrać telefonu.
I was not
listening when you gave the instructions.
(not listen)
Nie słuchałem, kiedy dawałeś instrukcje.
1.I took this photo when my wife ___ in the garden. (work)
Zrobiłem to zdjęcie, kiedy moja żona pracowała w ogrodzie.
2.They _________________for us when we arrived. (not wait)
Oni nie czekali na nas, kiedy przyjechaliśmy.
3.The sun _________________when I left for work. (shine)
Słońce świeciło, kiedy wychodziłem do pracy.
4.We ____ TV when you phoned. (not watch)
Nie oglądaliśmy telewizji, kiedy dzwoniłeś.
Zadanie II Nagranie, które usłyszysz podzielone jest na pięć fragmentów. Do każdego z nich jest napisany początek zdania i trzy możliwości jego dokończenia.
Wysłuchaj i zaznacz a, b lub c.
1.In 1968 she was _
(W 1968 ona___)
a not interested in politics
b an anarchist
c communist
2.She loved the atmosphere because all the students were fighting for
(Podobała jej się atmosfera, ponieważ wszyscy studenci walczyli o________)
a peace
b freedom
c democracy
3.She was sitting on a friend’s shoulders
(Siedziała na ramionach przyjaciela ___)
a because she was tired
b to see better
c to take photo
4.She was carrying the flag because .
(Trzymała flagę, ponieważ )
a she was a leader
b it was her flag
c somebody give I to her
5.Her grandfather died six later.
(Jej dziadek zmarł sześć__ później.)
a days
b months
c weeks