Klasa 2 BSI

Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 2 – Technologia prac w obiektach hotelarskich

Temat 1: Rodzaje prac porządkowych wykonywanych w holu recepcyjnym.

Zapoznaj się z poniższym materiałem i wykonaj notatkę do zeszytu przedmiotowego.

Zobacz jakie interakcje zachodzą między gościem a pracownikami recepcji i holu recepcyjnego w hotelu.

Komórka organizacyjna zajmująca się utrzymaniem czystości w części noclegowej hotelu i przygotowaniem jednostki mieszkalnej do sprzedaży zajmuje się również utrzymaniem czystości i porządku w holu recepcyjnym.  Zakres obowiązków służby pięter zależy od wielkości i kategorii obiektu.

Pracownicy tej komórki to osoby nieobsługujące gościa hotelowego bezpośrednio, w związku z czym podczas pracy powinni być dla niego jak najmniej widoczni.

Temat 2: Systemy pracy służby pięter.

Zapoznaj się z poniższym materiałem I wykonaj notatkę do zeszytu przedmiotowego:

W hotelarstwie stosowane są trzy systemy organizacji utrzymania czystości na piętrach:

1. System rewirowy
 – cały obiekt podzielony jest na rewiry, składające się z określonej liczby pokoi. Za rewir odpowiada jedna osoba, ponosząc odpowiedzialność materialną za całe wyposażenie oraz odpowiedzialność za jakość i terminowość sprzątania. W zależności od liczby łóżek jeden rewir obejmuje od kilku do kilkunastu pokoi, według wewnętrznych ustaleń zakładu hotelarskiego. 

2.System brygadowy – jedna brygada obsługuje rejon składający się z 50 do 120 jednostek mieszkalnych. Brygadą kieruje starsza pokojowa/starszy pokojowy, brygadzistka/brygadzista lub inspektorka/inspektor pięter.

Praca jest wykonywana zespołowo, a brygadzistka/brygadzista (inspektorka/inspektor) odpowiada za jakościowe wykonywanie pracy i zobowiązana/zobowiązany jest kontrolować wszystkie pomieszczenia, zgłaszane kolejno jako sprzątnięte i przekazywać informacje do recepcji.

3.System dyspozycyjny, zwany grafikowym – występuje w hotelach, które mają system elektronicznego dysponowania pokojami i kontrolowania pracy służby obsługi pięter (room status system). Hotel posiada wówczas jedną centralną dyspozytornię rozdzielającą i kontrolującą pracę pokojowych.

Pokojowa/pokojowy zgłasza swoją obecność w pokoju za pomocą specjalnego klucza wkładanego do kontaktu sytemu sygnalizacyjnego, co powoduje zapalenie się określonego sygnału na tablicy dyspozycyjnej. Po sprzątnięciu pokojowa/pokojowy zgłasza przygotowanie pokoju do kontroli, co powoduje zmianę koloru sygnału na tablicy dyspozycyjnej. Dla recepcjonisty jest to informacja, że pokój jest gotowy do sprzedaży.

Poniżej możesz zapoznać się z jednym z wielu dokumentów, jakie występują w służbie pięter.

Zapoznaj się teraz z poniższą prezentacją, pomoże Ci ona usystematyzować wiadomości.

https://prezi.com/7ex1mxzwfnmx/systemy-organizacji-pracy-dziau-suzby-pieter-i-harmonogram/

Owocnej pracy. 🙂 Jestem do Waszej dyspozycji. Ewentualne pytania prześlij na e – mail olamar@interia.eu lub Messengera

Related posts

Skip to content